МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Форми та методи андрагогічного навчанняВ педагогічній моделі досвід учня має дуже мале значення, на відміну від досвіду викладача. Тому основним видом навчальної діяльності є діяльність по зразках, а основними формами навчання є передавальні (лекції, рекомендоване читання, телепередачі). З погляду андрагогічної моделі навчання людина по мірі свого розвитку акумулює значний досвід, який може бути використаний в якості джерела навчання. Функцією вчителя, в цьому випадку, є допомога учню у застосуванні цього досвіду.Основними формаминавчання стають дискусії, вирішення конкретних завдань, різні види ігрової діяльності та інше. Що стосується мотивації і цілі навчання, то в рамках педагогічної моделі готовність учня до навчання визначається здебільшого зовнішніми чинниками та соціальним тиском. Учні вимушені вивчати одні й ті ж предмети, тому їх навчання можна побудувати за єдиним стандартом , що передбачає одноманітне поступове вивчення окремих, не зв'язаних між собою дисциплін. Головним завданням вчителя в цьому випадку стає створення штучної мотивації та визначення цілей навчання. У андрагогічній моделі готовність учнів визначається їх потребою у вивченні матеріалу для вирішення їх конкретних життєвих проблем. Тому учень є головним у формуванні мотивації і визначенні цілей навчання. В цьому випадку завдання вчителя полягає в створенні для учня сприятливих умов навчання, забезпеченні його необхідними методами і критеріями, які допомогли б йому з'ясувати свої потреби в навчанні. Основою організації процесу навчання стає його індивідуалізація, тобто навчання на основі індивідуальної програми, що дозволила б вирішити конкретні цілі навчання. Стосовно використання знань, умінь, навиків і особових якостей при навчанні в педагогічній моделі учень орієнтуються на придбання знань про запас знаючи, що більшість з них, якщо і стане в нагоді їм в житті, то пізніше. Метою навчання стає заучування, а завданням – передача якомога більшої кількості знань без конкретного зв'язку з практичною діяльністю. В рамках андрагогічної моделі учні прагнуть до негайного застосування отриманих знань і умінь, щоб стати більш компетентними у вирішенні конкретних питань. Діяльність учнів полягає в придбанні тих конкретних знань, умінь, навиків і особових якостей, які необхідні йому для вирішення життєво важливої проблеми. Діяльність вчителя зводиться до надання допомоги учню у відбиранні необхідних йому знань. В педагогічній моделі участь учнів в організації процесу навчання пасивна. Спільна діяльність вчителів і учнів особливо на етапах планування, оцінювання та корекції процессу навчання, практично не здійснюється. У андрагогічній моделі весь процес навчання будується на спільній діяльності учнів і вчителів на всіх його основних етапах. Таким чином, андрагогічна модель навчання передбачає і забезпечує активну діяльність учня в організації процесу навчання, його високу мотивацію а, отже, високу ефективність процесу навчання. З наведених моделей видно, що андрагогіка на відміну від педагогіки, дозволяє не лише вивчати предмет але й вчить дорослого учня здобувати знання, спонукає бути активною дійовою особою і працювати спільно з викладачем, більшою мірою визначати темп і розвиток своїх знань, що є важливим в системі неперервної освіти - навчити вчитися. Не дивлячись на вказані переваги андрагогіки не можна не до оцінювати педагогіку, тому що вона є основною і незамінною в системі середньої освіти, і лише на базі педагогіки можна застосувати принципи андрагогіки. Ці дві науки є важливими в формуванні особистості, Але кожна з них на певному етапі її розвитку відповідно в більшій чи меншій мірі. Читайте також:
|
||||||||
|