Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проведення соціометричного дослідження військовослужбовців 1-ї роти

Актуальність дослідження.Поряд з офіційною структурою у відносинах між членами військового підрозділу зав’язується система неофіційних стосунків, які основані на емоційній природі спілкування воїна. Потреба кожного з них у спілкуванні, взаємній симпатії та інших відносинах із товаришами по службі є тією основою, на якій у військовому підрозділі як різновиді малої соціальної групи, формуються неформальні малі групи. Як правило, у первинних військових колективах, які нараховують 20–30 осіб, виникає кілька неформальних структур. Наприклад, структури взаємопідтримки, взаємовпливу, популярності, престижу, лідерства тощо. Неформальна структура військового підрозділу залежить від формальної його структури тією мірою, в якій воїни підпорядковують свою поведінку меті та завданням спільної бойової діяльності, правилам рольової взаємодії. Звичайно, такі малі неформальні групи нараховують 2–3, іноді до 7–8 осіб. Їх члени груп прагнуть до близьких взаємовідносин не тільки у службових справах, а й у вільний від служби час. Такі неформальні групи можуть мати як позитивну спрямованість, так і негативну. Знання складу цих груп, особливо негативно спрямованих, допомагає офіцеру цілеспрямованіше організувати свою діяльність з особовим складом підрозділу.

Ураховуючи те, що підрозділ сформований чотири місяці тому, виникла необхідність детальної діагностики міжособистісних відносин з метою їх зміни, поліпшення та вдосконалення; вивчення типології соціальної поведінки воїнів в умовах групової діяльності; оцінки соціально-психологічної сумісності членів даного підрозділу; визначення статусу кожного військовослужбовця групи; вивчення неформальних відносин і виявлення неформальних мікрогруп у підрозділі, аналіз рівня розвитку колективу. Усе це визначило актуальність проведення соціометричного дослідження.

Об’єкт дослідження: особовий склад 1-ї роти.

Предмет дослідження:міжособистісні відносини у групі, соціально-психологічна сумісність військовослужбовців, соціально-рольовий статус кожного військовослужбовця.

 

Мета дослідження:діагностика міжособистісних відносин, вивчення типології соціальної поведінки військовослужбовців в умовах групової діяльності, оцінка соціально-психологічної сумісності членів військового підрозділу, визначення статусу членів даного колективу, вивчення неформальних відносин у підрозділі.

Завдання дослідження

1. Здійснити аналіз формальних і неформальних критеріїв міжособистісних відносин, які ґрунтуються на ділових якостях партнерів спільної діяльності.

2. Здійснити аналіз і визначити позитивних і негативних лідерів, і тих особистостей, які можуть бути неприйняті колективом.

3. Запропонувати практичні рекомендації командуванню частини, підрозділу щодо подальшої психологічної роботи з підлеглими, а також пропозиції військовослужбовцям щодо поліпшення особистісних професійно важливих якостей.

Стисла характеристика групи, що досліджується:військовослужбовці 1-го взводу є виключно військовослужбовцями військової служби за контрактом. Вікові показники особового складу групи від 19 до 24 років, середній вік – 21 рік. Мають середньо-технічну освіту – 3 чол., середньо-спеціальну освіту – 3 чол., решта – середню освіту. Жоден із військовослужбовців групи в офіційному шлюбі не перебуває. За походженням: 6 чоловік – представники західних областей, 3 чол. – представники центральних областей і 6 чоловік – представники південних областей та АР Крим, 9 чоловік – представники східних областей. Термін перебування на військовій службі (у тому числі за контрактом) – від 1 до 5 років, середній термін – 2,3 роки.

Склад групи дослідників:психолог військової частини, заступник командира роти з виховної роботи.

Методи та методики дослідження: методика соціометричного опитування (параметричний та непараметричний варіанти), соціограма, метод узагальнення незалежних характеристик.

 

Психолог військової частини 0000

майор В.С. Васищев

14.12.200_ р.



Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  6. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  8. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  9. А) Методика проведення заняття
  10. А) Методика проведення заняття
  11. А) Методика проведення заняття.
  12. А) Методика проведення заняття.




Переглядів: 486

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАТВЕРДЖУЮ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.