Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СУТНІСТЬ І ФУНКЦІЇ РИНКУ

 

Першу спробу дати наукове визначення ринку зробив французький економіст Курно А.О. На його думку ринок – це вільні взаємовідносини покупців та продавців, які приводять до вирівнювання цін на одні і ті ж товари. Американський економіст Хейне П. дає своє визначення ринку – це набір взаємозв’язків або процес конкурентних торгів. Ринкове господарство за роки свого існування значно видозмінилося. Якщо розглядати його еволюцію з точки зору суб’єктів ринкових відносин, то можна побачити, що спочатку такими були виробники і споживачі продукції.

По мірі розвитку ринку і виділенням в самостійну галузь торгівлю та грошовий обіг активними учасниками ринкових відносин стали торговельні та фінансові посередники:

1). Комівояжери. Комівояжер – це представник крупних торгових фірм, який постійно перебуває в роз’їздах і пропонує покупцям товари фірми.

2). Брокери. Брокер – особа, фірма або організація, яка сприяє здійсненню угоди за дорученням і за рахунок клієнтів.

3). Дилери. Дилер – це особа або фірма, яка займається перепродажем товарів від свого імені.

4). Маклери. Маклер – це посередник при укладанні угод на фондових і товарних біржах, які діють за дорученням клієнтів і за їх рахунок.

Для аналізу сутності сучасного ринку необхідно вияснити його основні суб’єкти, між якими виникають ринкові відносини:

а) домашнє господарство;

б) окремі індивіди;

в) різні типи фірм та організацій;

г) держава.

Таким чином, сучасний ринок – це сукупність економічних відносин між домашніми господарствами, різними типами фірм, перш за все великими корпораціями, і державою, з приводу купівлі-продажу товарів та послуг в сфері обігу.

Ринок виконує такі основні функції:

1). Ціноутворюючу– визначення кінцевої вартості товарів та послуг;

2). Відтворювальну – забезпечення безперервного процесу суспільного виробництва;

3). Стимулюючу – спонукання товаровиробників до зниження індивідуальних витрат порівняно з суспільно-необхідними;

4). Контрольну– контроль споживачів за виробництвом та якістю продукції.

5). Регулятивну – вплив на пропозиції різних сфер виробництва та галузей економіки;

6). Сануючу – звільнення економічної системи від нерентабельних підприємств через механізм конкуренції;

7). Інформативну – наявність ринкових сигналів про ціни товарів на ринку, собівартість товарів, процент за кредит і т.д., за допомогою яких можна оперативно вносити зміни в плани господарської діяльності фірми.

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  4. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  5. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  6. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  7. Автоматизоване робоче місце (АРМ) бухгалтера: призначення, функції та його рівні
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  11. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  12. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .




Переглядів: 389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АНТИІНФЛЯЦІЙНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ | СТРУКТУРА РИНКУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.