Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Listen to a fellow-student reading the replies. Tell him (her) what his (her) errors in pronunciation are.

6. Read the drill sentences according to the given model. Concentrate your attention on the High Pre-Head:

Verbal Context DM
He missed Ms lesson yesterday. He always misses his lessons.
If you are in a hurry, why not take a taxi? I think I will.
He won't come today. When is he going to come?
He is not in. Where is he, then?
I am leaving. Oh, can't you stay a bit longer?
She is crying. Oh, hasn't she passed her exam?
The picture's wonderful. Let me have a look at it.
Mother is asleep. Don't disturb her, Tom.
Look at his clothes. Good Heavens!
Good afternoon, Mrs. White. Hallo, Betty dear!

II. HIGH PRE-HEAD + HIGH FALL (+TAIL)

Model: -I'd simply \love to.

7. Listen carefully to the following conversational situations. Concentrate your attention on the intonation of the replies:

Verbal Context Drill
Did he say anything? No, nothing, you'll be pleased to hear.
We're going ahead without Paul. That's obviously the best solution.
Have some more pudding, Ann. I couldn't possibly.
You'll help, won't you, Max. Why me?
I was against the proposal. What did Jack have to say about it?
You can borrow mine. D'you mean that?
He says he'll do better in future. Does he really intend to work harder?
Shall I ask him to tea? By all means ask him.
I'm going to play tennis. Let's all have a game.
No luck, I'm afraid. Try once more, then.
I'm not sure I want to go. Stay at home, then.
He's broken a leg. How awful!
Looking for me, Terry? Oh, there you are, Peter.

Listen to the replies, and repeat them in the intervals. Make your voice rise high when pronouncing the High Pre-Head.

Listen to the Verbal Context and reply in the intervals.

In order to fix the High Pre-Head in your mind, ear and speech habits pronounce each reply several times until it sounds perfectly natural to you.


Читайте також:

  1. A. Before you listen, say when you visit another city, what do you enjoy/not enjoy doing?
  2. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  3. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  4. Answer apply be forget listen live lose make read try use
  5. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  6. C. Listen to three people planning a day trip. Write down three things they decide to do.
  7. Critical Reading
  8. Ex.1 Before reading and hearing about derivatives, match up the half-sentences below which define some basic terms
  9. Ex.5 Listen to Rory Taylor, and answer the questions.
  10. Ex.8 CD 2.13 Listen to Rory Taylor talking about ways in which companies can break competition law, and answer the questions.
  11. Heterosticity-corrected robust standard errors
  12. I Listen to the text «Computerized Knitting». Decide if the statements are true or false. Correct the wrong statements




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EXERCISES I. | Listen to a fellow-student reading the replies. Tell him (her) what his (her) errors in pronunciation are.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.