Оберіть види спостережень за рівнем стандартизації процедур спостереження і вкажіть відповідну їх характеристику:
1. ситуативне
А. дослідник спостерігає за діяльністю групи з боку, не беручи у ній участі, члени групи знають, що проводиться педагогічне дослідження методом спостереження;
2.стандартизоване
Б. спостереження відбувається за природних умов;
3. періодичне
В. при проведенні спостереження дослідник фіксує заздалегідь визначені ознаки у картці спостереження;
4.нестандартизоване
Г. спостереження характеризується особливо довгою тривалістю, постійністю контакту з об'єктом;
5. лонгітюдне
Д. спостерігач у довільній формі записує під час спостереження або одразу після нього все, що стосується досліджуваної проблеми.
Відповідь: 2В, 4Д.
… спостереження відбувається за природних умов
Відповідь: польове.
… спостереження відбувається за строго визначених параметрів спостережуваної ситуації.
Відповідь: лабораторне.
Вкажіть відповідну характеристику до наведених видів спостереження:
1. Включене відкрите спостереження
А. Дослідник спостерігає за діяльністю групи з боку, не беручи у ній участі, члени групи знають, що проводиться педагогічне дослідження методом спостереження.
2.Спостереження включене інкогніто
Б. Здійснюється спостереження за діяльністю групи, але члени групи про це не знають.
3. Невключене відкрите спостереження
В. Спостерігач бере участь у діяльності групи, але члени групи не знають, що за ними спостерігають.
4.Спостереження невключене інкогніто
Г. Дослідник не спостерігає за діяльністю групи, члени групи про це знають.
Д. Спостерігач бере участь у діяльності групи, члени групи знають про присутність спостерігача.
Відповідь: 1Д, 2В, 3А, 4Б.
Розташуйте етапи наукового спостереження у правильній послідовності:
а) вибір об’єкта дослідження;
б) визначення мети спостереження;
в) планування ситуації спостереження;
г) уточнення предмету дослідження;
д) вибір способів фіксації досліджуваного матеріалу;
е) підбір способів спостереження, які найменше впливають на об’єкт і найкраще забезпечують збір необхідної інформації;
ж) корекція програми дослідження;
з) обробка та інтерпретація одержаних результатів;
и) здійснення попереднього, пілотажного спостереження, необхідного для уточнення дій попередніх етапів;