Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Text B. THE MONARCH

 

«Her Most Excellent Majesty Elizabeth the Second by the Grace of God, of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and of Her other Realms and Territories Queen, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith» is the official Head of State and, for many people, a symbol of the unity of the nation. For a thousand years England (and later the whole of the United Kingdom) has been united under one sovereign. The hereditary principle still operates and the Crown is passed on to the sovereign’s eldest son (or daughter if there are no sons).

The Queen has a certain role in state affairs, not only through her ceremonial functions, such as opening Parliament, but also because she meets the Prime Minister every week and receives copies of all Cabinet papers.

Functions of the Sovereign are as follows:

- opening and closing Parliament;

- approving of the appointment of the Prime Minister;

- giving her Royal Assent to bills;

- giving honoures such as peerages, knighthoods and medals;

- Head of the Commonwealth;

- Head of the Church of England;

- Commander-in-Chief of the armed Forces.

The powers of the monarch are not defined precisely, however. Theoretically every act of government is done in the Queen’s name – every letter sent out by a government department is marked «On Her Majesty’s Service»- and she appoints all the Ministers, including the Prime Minister. In reality, every­thing is done on the advice of the elected Government, and the Monarch takes no part in the decision-making process. Many members of the Royal Family undertake official duties in Britain and abroad. Their various responsibilities reflect tradition, their own personal interests and Britain’s former imperial status. For example, among her many titles the Princess Royal (Princess Anne) is Chancellor of the University of London, Colonel-in-Chief of eleven Army regiments, and President of the Save the Children Fund.

The Royal Family’s money comes from two sources: government funds and their own personal wealth, which is considerable. On the one hand the Queen is certainly one of the richest women in the world, while on the other her power is limited by the fact that so many of her expenses are paid for by government money. Parliament has had control of the monarch’s finances since the seventeenth century.

A survey in 1989 found that 71 per cent of people in Britain thought that the Royal Family offered value for money. As many as 74 per cent thought the younger Royals should «get proper jobs».

 


Читайте також:

  1. Figure 4. UK monarchy: a family tree.
  2. III. Vocabulary: Monarchy
  3. Read the text about Parliamentary monarchy. Guess the meaning of underlined words.
  4. Text A. THE BRITISH MONARCHY TODAY
  5. The British Monarchy
  6. The British Monarchy Today




Переглядів: 410

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text A. THE POLITICAL SYSTEM | Text A. THE BRITISH MONARCHY TODAY

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.