МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функціональні обмеження, їх види та наслідкиСеред названих вище компонентів хвороби найбільшої уваги заслуговує вивчення функціональних обмежень, порушень, недостатності. Їх класифікують за різними ознаками. Зокрема, з врахуванням того, які саме органи і системи організма уражені, розрізняють: 1) недостатність психічних функцій: відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, емоцій тощо; 2) порушення сенсорних функцій, а саме: зору, слуху, нюху тощо; 3) порушення статико-динамічної функції, здатності до самостійного пересування, вільного стояння і ходіння; 4) недостатність функцій окремих внутрішніх органів і систем, зокрема, кровообігу, дихання, травлення, обміну речовин тощо. Враховуючи міру порушення певної функції, вираженість недостатності, функціональні обмеження поділяють три послідовних ступені: - І-ступень – початкова, компенсована недостатність функції, яка не проявляє себе у стані функціонального оптимуму і може бути виявлена тільки при великому навантаженні на ушкоджений орган (систему); - ІІ-ступінь – середньої вираженості, порубіжна недостатність, яка проявляє себе вже при помірному навантаженні на орган, охоплений певним патологічним процесом; - ІІІ-ступінь – тяжка, некомпенсована недостатність, що виявляється навіть при функціональному спокої ураженого органу і різко посилюється при найменшому на нього навантаженні. Зрозуміло, що значне порушення певних функцій організму обумовлює обмеження життєдіяльності людини. Під таким обмеженням слід розуміти - стан організму, при якому виникає суттєве порушення здатностей людини до повноцінного виконання соціально важливих життєвих ролей і функцій. Обмеження життєдіяльності людини бувають різноманітними, залежно від його характеру (тривалості у часі) та ступені (тяжкості порушень). Так, прийнято розрізняти такі ступені обмеження життєдіяльності: - І ступінь – помірно виражене обмеження; - ІІ ступінь – виражене, суттєве обмеження; - ІІІ ступінь – значне, тяжке обмеження життєдіяльності. В останньому випадку виникає така ситуація, коли людина не тільки не здатна до виконання певної соціально важливої функції, але і потребує стороннього догляду. До числа найбільш важливих здатностей людини, які оцінюють при вивченні стану життєдіяльності, відносять такі: 1) здатність до самообслуговування, що полягає у можливостях людини самостійно і ефективно виконувати повсякденну побутову роботу і задовольняти свої насущні життєві потреби; 2) здатність до пересування, яка пов’язана з можливостями самостійно і вільно ходити, бігати, користуватися особистим та громадським транспортом; 3) здатність до орієнтації, яка зумовлена вміннями людини адекватно сприймати час, простір і навколишнє середовище взагалі; 4) здатність контролювати свою поведінку, що проявляється вміннями людини правильно поводитися у відповідності із загальноприйнятими суспільними нормами права і моралі; 5) здатність до спілкування – це можливості встановлювати необхідні комунікативні зв’язки з оточуючим, підтримувати з ними нормальні взаємовідносини; 6) здатність до навчання, яка зумовлена вміннями людини сприймати, засвоювати знання та формувати на їх основі відповідні вміння та навички; 7) здатність до трудової діяльності, яка пов’язана з можливостями людини реалізувати свій фізичний і розумовий потенціал в процесі виконання певної суспільно-корисної праці. Звичайно трудова діяльність людини розглядається як одна з головних складових життєдіяльність. Тому проблема здатності до праці, тобто працездатність людини заслуговує більш детального вивчення.
Читайте також:
|
||||||||
|