Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 4. ОРІЄНТИРИ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМИ (БАЧЕННЯ, МІСІЯ, ЦІЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ)


1. Бачення і фактори, які його визначають
2. Місія її зміст, значення для підприємства
3.Мета діяльності організації. Типи цілей. Основні вимоги до цілей.
4. Методика побудови дерева цілей організації

Бачення - це образ можливого і бажаного майбутнього стану підприємства.

Значення бачення для організації полягає в тому, що воно надає сенс праці, стаючи при цьому засобом мотивації працівників, а також дозволяє об'єднати діяльність багатьох в одному напрямку; не виділяє бажання отримати прибуток, а підкреслює об'єднання індивідуальних ідеалів. Воно забезпечує спадкоємність наступних одна за одною цілей організації і допомагає виробити критерії їх досягнення. І оскільки для бачення немає фінішної межі, воно створює імпульс для постійного прогресу в організації.

Місія дозволяє зорієнтувати або ж навіть підкорити інтереси «внутрішніх» стосовно організації людей інтересам «зовнішніх» людей. Визначаючи те, для чого створена й існує організація, місія надає діям людей свідомість і цілеспрямованість, що дозволяє їм краще бачити й усвідомлювати не тільки що вони повинні робити, але й для чого вони здійснюють свої дії.

Існує широке й вузьке розуміння місії.

У широкому розумінні місія — це філософія й призначення, сенс існування організації. Філософія організації визначає цінності, переконання й принципи, відповідно до яких організація має намір здійснювати свою діяльність.

У вузькому розумінні місія- це сформульоване твердження щодо того, для чого або з якої причини існує організація, тобто місія розуміється як ствердження, що розкриває сенс існування організації, у якому проявляється відмінність даної організації від їй подібних.

Зміст місії має включати в себе наступні основні пункти.

1.Описание продуктів і / або послуг, запропонованих організацією.

2. Характеристика ринку - організація визначає своїх основних споживачів, клієнтів, користувачів.

3. Цілі організації , виражені в термінах виживання , зростання , прибутковості .

4 . Технологія : характеристика обладнання , технологічних процесів , інновацій в галузі технології .

5. Філософія : тут повинні бути виражені базові погляди і цінності організації, що служать основою для створення системи мотивації .

6 .Внутрішня концепція , в рамках якої організація визначає власне враження про себе , вказуючи джерела сили , основні слабкості , ступінь конкурентоспроможності , фактор виживання.

7 . Зовнішній образ компанії , її імідж , що підкреслює економічну і соціальну відповідальність компанії перед партнерами , споживачами , суспільством в цілому

Місія не повинна нести в собі конкретні вказівки щодо того, що, як і в які строки варто робити організації. Вона задає основні напрямки руху організації й відношення організації до процесів і явищ, що протікають усередині й зовні неї.

3. Якщо місія задає загальні орієнтири, напрямки функціонування організації, що виражають зміст її існування, то конкретний кінцевий стан, до якого в кожний момент часу прагне організація, фіксується у вигляді її цілей. Інакше кажучи, мета - це конкретний стан окремих характеристик організації, досягнення яких є для неї бажаним і на досягнення яких спрямована її діяльність.

Цілі, на відміну від місії, виражають окремі конкретні напрямки діяльності організації. Важливість визначення цілей пов'язана з тим, що вони:
- Є фундаментом для процесу менеджменту в цілому: планування, організації, мо-мотивації, контролю;
- Визначають способи підвищення ефективності організації;
- Лежать в основі прийняття будь-якого ділового рішення;
- Служать керівництвом для формування конкретних планових показників.

Мета є вихідною точкою планування діяльності, мета лежать в основі побудови організаційних відносин, на цілях базується система мотивування, використовувана в організації. Мета є критерієм, який використовується в процессі контролю й оцінки результатів праці окремих працівників, підрозділів і організації в цілому.

Залежно від періоду часу, необхідного для їхнього досягнення, мети діляться на довгострокові й короткострокові. У принципі в основі поділу цілей на ці два типи лежить часовий період, пов'язаний із тривалістю виробничого циклу. Мети, досягнення яких передбачається до кінця виробничого циклу, - довгострокові. Звідси треба, що в різних галузях повинні бути різні тимчасові проміжки для досягнення довгострокових цілей. Однак на практиці звичайно короткостроковими вважаються мети, які досягаються протягом одного-двох років, і, відповідно, довгостроковими - мети, що досягаються через три- п'ять років.

Поділ цілей на довгостроков і короткострокові має принципове значення, тому що ці мети істотно розрізняються по змісту. Для короткострокових цілей характерна набагато більша, ніж для довгострокових, конкретизація й деталізація (хто, що й коли повинен виконувати). Іноді, якщо виникає необхідність, між довгостроковими й короткостроковими цілями встановлюються ще й проміжні цілі, які називаються середньостроковими.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  10. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  11. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  12. V. Питання туристично-спортивної діяльності




Переглядів: 1124

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Школи стратегічного менеджменту | Напрямки встановлення цілей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.