Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Inquire about one specific point of the statements below to make sure you understood correctly. Consult exercise 2 for the necessary vocabulary.

 

Example: Teacher: Industrialization, new drugs, automation, computerization, welldeveloped communication and transport systems improve life on earth.
  Student: Do I understand you to say that further industrialization improves life on the earth?

 

1. Emigration from overpopulated earth, communication with other civilizations, inquiry into the origin of the universe might be possible issues for space research.

2. Poverty, social and economic problems, and national clashes will exist as long as man lives.

3. Monarchy and totalitarian systems are becoming obsolete.

4. The manner of dressing and speaking, breeding and behaving are important characteristics of an individual.

5. Financial backing, press and party support, and a well developed control system are necessary for every government.

6. Big organizations can’t work successfully without hierarchy, rewards, high wages, and employee competence and enthusiasm.

7. An adult is adversely affected by childhood psychological wounds, traumatic experiences, and cruel or indifferent treatment.

8. Women are more emotional, less practical, more irrational, and more dependent on instinct than men.

9. An unhappy personal life and the lack of money and material possessions affect the old more than the young.

 

Make a statement (you may use the statements in the preceding exercises). Let the other students ask you to expand on the point concerned.

 

Model: Student 1: TV is a unifying factor.
  Student 2: Would you mind explaining that?
  Student 3: Your point is not quite clear.
  Student 4: Could you specify what you mean by a unifying factor?

 

You will see two fragments of discussions. In the first fragment A (the female speaker) and B (the male speaker) discuss the factors which can break up marriage and cause divorce. The second dialogue deals with the impact of divorce on the children of the divorcing spouses.

 

Dialogue 1

 

Read Dialogue 1. What changes in social and economic life strongly affect private life?

 


Читайте також:

  1. A) Scan the text and fill in the table below.
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  4. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  5. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  6. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  7. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  8. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  9. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  10. About Health
  11. About Kazakhstan
  12. About Lycra Fabric




Переглядів: 504

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Presented here are the organizing elements of discussion. Analyze them. Make a fuller list of these expressions using the italicized phrases from the text. | I see your point

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.