Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II Read the text again and make notes about the main stages of design an problems raising at each stage

III Render the text mentioning which designing steps you were involved, what difficulties each step has

Comprehensive Skills

I Read the words which will help you to understand the text «Knitwear designer: Job description and activities»

1. liaise [lɪˈeɪz] – співпрацювати

2. outlet [ˈautlet] – ринок збуту

 

II Listen to the text «Knitwear designer: Job description and activities» and be ready to answer the question:What do knitwear designers usually do?

III Listen to the text again. Decide if the statements are true or false

1. Knitwear designers are not involved in the manufacture of their products.

2. Few knitwear designers run their own labels.

3. Knitwear designers work with domestic or commercial knitting machines.

4. Knitwear designers meet only with representatives of industry.

5. Knitwear designers provide workshops and courses on knitwear design and production techniques.

 

Communicative Skills

I Read the dialogues and try to understand them

1) A: Have you any vacancies for full-time staff?

B: What did you have in mind?

A: Something in the textile industry.

B: Have you had any ex­perience?

A: No, I'm more or less straight from the university.

B: I can't promise anything, but I'll do my best.

 

2) A: I was wondering whether you needed any part-timers.

B: What were you thinking of?

A: A designer job for textiles.

B: Have you ever done any­thing similar?

A: Not so far, no.

B: There's nothing at present, but look back in a week.

 

3) A: I'm looking for a job where I can live in.

B: What exactly did you want?

A: I wouldn't mind working in a textile company.

B: Have you done anything like that before?

A: Well, I have a year of experience.

B: Fill in this form and I'll let you know if anything turns up.

 

4) A: Can you fix me up with a part-time job?

B: Anything in particular that appeals to you?

A: I was rather hoping to find something in a design studio.

B: Have you done that kind of thing before?

A: Yes, I was doing the same job last summer.

B: I might be able to help you, but I'd need references.

 

II What do these words and phrases mean? Check their meanings from the dictionary

a part-time job, references, experience, part-timer, full-time staff, full-time job, vacancy, position, temporary, permanent.


Читайте також:

  1. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  2. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  3. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  4. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  5. About Health
  6. About Kazakhstan
  7. About Lycra Fabric
  8. About My Family
  9. About My Family and Myself
  10. About My Friend
  11. About Myself
  12. About myself




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Knitwear Design Process | III Transform the following sentences according to the models

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.