Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічна сутність системи ведення господарства

 

Для ефективного розвитку аграрного виробництва необхідне найбільш повне і раціональне використання виробничих ресурсів підприємства. Цьому сприяє впровадження науково обґрунтованої системи ведення господарства.

Сутність системи ведення господарства полягає в тому, що вона являє собою сукупність економічних, організаційних, науково-технічних і технологічних принципів побудови та ведення виробництва для конкретних умов з метою забезпечення суспільства в сільськогосподарських продуктах з мінімальними затратами.

Поняття науково-обгрунтованої системи господарства охоплює всі сторони аграрного виробництва: раціональне розміщення і спеціалізацію; правильне поєднання галузей і інтенсифікацію; найбільш ефективні напрями використання капітальних вкладень; впровадження прогресивних методів організації праці; вдосконалення форм управління і планування виробництва.

В залежності від принципів побудови, системи ведення господарства класифікуються:

за територіальним принципом - системи ведення господарства для країни, зони, області, району, підприємства);

за галузевим принципом – система рослинництва, тваринництва, обслуговуючих і підсобних промислових виробництв);

за факторно-технологічним принципом – системи машин, оплати праці, землеробства, добрив, годівлі тварин та ін.;

за структурним принципом - виробнича, організаційна, соціальна структура підприємства.

Чим нижче регіональний рівень, для якого розробляється система господарства, тим глибшим і конкретнішим повинно бути її розроблення.

Обґрунтування системи ведення господарства здійснюється у такій послідовності:

- проводиться аналіз виробничої діяльності підприємства і окремих його галузей за останні роки з метою виявлення рівня конкурентоспроможності продукції;

- визначається напрям діяльності підприємства ( загальногосподарська і внутрішньогосподарська спеціалізація, рівень концентрації, інтеграції виробництва);

- визначають виробничу, організаційну та управлінську структуру з урахуванням напряму діяльності на перспективу, а також конкретних природно-економічних умов підприємства;

- з метою найефективнішого використання виробничих ресурсів та одержання максимального прибутку необхідно правильно організувати планування виробництва, яке охоплює різнобічну діяльність підприємства, показники розвитку на майбутнє і шляхи їх досягнення;

- визначення економічної ефективності впровадження розробленої системи господарства ( обсяг виробництва(надання послуг) та реалізації продукції, розміру валового доходу, прибутку).

До системи господарювання ставляться наступні основні вимоги:

1 – поглиблення спеціалізації, концентрації виробництва, яке забезпечує впровадження індустріальних методів, стійкість її ведення;

2 – оптимальний зв’язок та співвідношення виробничих підрозділів і галузей;

3 – повне та раціональне використання ресурсного потенціалу;

4 – подолання сезонності праці (рівномірна зайнятість трудових ресурсів на протязі року);

5 – утворення необхідних нагромаджень для розширеного відтворення, прискорення обороту вкладених коштів та рівномірне надходження коштів на протязі року.

Основними складовими системи ведення господарства є:

1 – система рослинництва;

2 – система кормовиробництва;

3 – система тваринництва;

4 – система заходів механізації, електрифікації та автоматизації виробництва;

5 – система обслуговуючих і підсобних виробництв;

6 – система організації та оплати праці;

7 – система організаційної, виробничої структури і структури управління підприємством;

8 – система соціального розвитку колективу підприємства;

9 – система розвитку особистих підсобних господарств населення;

10– науково-виробничі системи.

Обгрунтування системи ведення господарства в конкретному підприємстві пов’язане з проведенням певної аналітичної роботи та розробленням різних організаційно-економічних, технічних та технологічних заходів на перспективу.

На формування системи господарювання впливають наступні фактори:

1 – природні (це клімат, грунт, рельєф місцевості та водний режим);

2 – економічні (це фінансова та інвестиційна політика держави, нормування попиту та ціни на сільськогосподарську продукцію);

3 – політичні (це світовий ринок, міжнародне становище та аграрна політика країни);

4 - науково-технічні (розвиток науки та наукове пояснення, розвиток техніки, енергетики, впровадження прогресивних технологій виробництва, зберігання та переробки продукції);

5 -соціально-демографічні (соціальна інфраструктура села, соціально-економічні умови);

6 - біологічні (це сільськогосподарські культури, сорти, види та породи тварин, захист рослин від шкідників та хвороб);

7 - ресурсного потенціалу (це якість та кількість земельних, трудових та матеріально-технічних ресурсів);

8 - організаційні (це трудова та технологічна дисципліна, удосконалення планування, прогнозування виробництва, удосконалення госпрозрахункового методу);

9 - територіальні (розвинення господарювання по території країни).

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  7. II. Організація і проведення спортивних походів
  8. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  9. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  10. IV. Розподіл нервової системи
  11. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  12. IV. Філогенез кровоносної системи




Переглядів: 1404

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історія розвитку теорії та практики організації виробництва | Системи рослинництва та тваринництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.