МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІХ. ПОДІЛ ДІЄСЛІВ НА ДІЄВІДМІНИОсобабер-и / стій (з нульовим закінченням)бер-іть / стій-те Однина Множина Однина Множина Однина Множина Особа подару-єподару-ють Особа подару-єш подару-єте Особа подару-юподару-ємо Однина Множина Особа носити-м-еносити-м-у-ть Особа носити-м-ешносити-м-е-те Особа носити-м-уносити-м-е-мо Однина Множина Особабуд-уть Особабуд-ете Особабуд-емо Множина + носити, питати, ходити, говорити, співати, читатитощо. Особабуд-е
Синтетична форма майбутнього часу утворюється внаслідок приєднання до інфінітива недоконаного виду суфікса майбутнього часу -м- (можуть додатково з’являтися дієслівні суфікси -у- або -е-) і особових закінчень: розмовлятиму, розмовлятимеш. б) Майбутній час ДОКОНАНОГО ВИДУ утворюються від основи інфінітива доконаного виду (форми збігаються із формами теперішнього часу, відрізняються тільки доконаним видом): 3. Минулий час 4. Він ходи-в Вона ходи-л-а Вони ходи-л-и Воно ходи-л-о 5. Давноминулий час Він ходи-в був Вона ходи-л-а була Вони ходи-л-и були Воно ходи-л-о було
VІІІ. КАТЕГОРІЯ СПОСОБУ Граматична категорія, що виражає відношення дії до дійсності є категорією способу дієслова. Вона охоплює всі дієслова і пов’язана з категорією модальності (тобто вираженням власної думки про щось, особистого ставлення тощо). В українській мові виділяють 3 способи: 1) дійсний спосіб, що не має спеціальних граматичних засобі вираження свого значення, крім значення категорії часу. Його значення – це реальна дія або її заперечення (за допомогою частки НЕ.). Дієслова у межах цого способу змінюються за часами, числами, у теперішньому та майбутньому часі – за особами, у минулих часах – за родами; 2) умовний спосіб означає дію не реально виражену, а можливу за певних умов. З категорією часу він не пов’язаний. Утворюється поєднанням форм минулого часу з часткою Б (БИ): читав би, читала б, читало б, читали б; 3) наказовий спосіб означає ірреальну дію, необхідну з погляду мовця і виражає прохання, наказ, дозвіл, побажання, запрошення, пораду тощо: 1 особа ― бер-імо / стій-мо 3 особа ― ― За характером особових закінчень теперішнього часу дієслова поділяються на дієвідміни: першу і другу. До ПЕРШОЇ ДІЄВІДМІНИ належать дієслова з особовими закінченнями, що містять голосні У / Ю, а у формі 3 особи множити теперішньго часу мають закінчення -УТЬ / -ЮТЬ: вити, жити, мити, біліти, писати, гнати, будувати, намалювати, полоти, глянути, нести, булькотати, жати, хотіти тощо. До ДРУГОЇ ДІЄВІДМІНИ належать дієслова з особовими закінченнями, що містять голосні А / Я, а у формі 3 особи множити теперішньго часу мають закінчення -АТЬ / -ЯТЬ: бачити, доїти, сидіти, кричати, летіти, варити тощо.
2. ДІЄПРИКМЕТНИК
Дієприкметник – це дієслівна форма, яка виражає онаку пердмета за дією, що виконує предмет або яка на нього спрямована: співаючий птах, политі квіти.
Читайте також:
|
||||||||
|