МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Джерела корпоративного права43
Законодавство про приватизацію. Це законодавство охоплює Закон «Про приватизацію державного майна» в редакції від 19 лютого 1997 р. № 89/97-ВР; Закон «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі»; Державну програму приватизації на 2000—2002 pp., яка запроваджується Законом; інші нормативно-правові акти, що видаються Кабінетом Міністрів України, Фондом державного майна України та Державною комісією України з цінних паперів та фондового ринку. Законодавство про приватизацію значною мірою стосується корпоративних відносин, оскільки ним врегульовується правовий статус акціонерних товариств, створених у процесі приватизації та корпоратизації, формування їх органів і порядок здійснення ними своїх повноважень, управлінця пакетами акцій, що належать державі, тощо. Сьогодні приватизаційне законодавство стоїть на позиції розмежування регулювання звичайних акціонерних товариств і тих, що створені у процесі приватизації. Діяльність обох названих видів підпадає під поєднане регулювання з урахуванням специфіки унормування діяльності акціонерних товариств, створених у процесі приватизації. Особливості правового регулювання акціонерних товариств, створених при приватизації державних та комунальних підприємств, стосуються насамперед порядку їх виникнення та органів управління. Дія цих особливостей обмежена у часі. Зокрема, п. 140 Державної програми приватизації на 2000—2002 pp. було встановлено, що акціонерні товариства, створені при приватизації державних та комунальних підприємств, до виконання плану приватизації (розміщення акцій) відкритих акціонерних товариств (ВАТ), щодо яких передбачається закріплення у державній власності пакетів акцій, або до розміщення акцій у кількості, що становить 75% від загальної кількості акцій ВАТ, не мають права (ця норма поширюється і на державні органи приватизації): — відчужувати майно (необоротні активи), що належить товариству, та здійснювати операції з борговими вимогами й зобов'язаннями (факторинг), якщо на дату укладення відповідної угоди балансова вартість таких активів або зобов'язань перевищує суму, еквівалентну 14000 євро за курсом, установленим Національним банком України, або перевищує 10% від підсумку балансу ВАТ;
—приймати рішення про реорганізацію ВАТ шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення; —змінювати номінальну вартість або кількість акцій без зміни розміру статутного фонду ВАТ; —приймати рішення про збільшення або зменшення статутного фонду, крім випадків збільшення статутного фонду на суму збільшення вартості власного капіталу товариства. Існує й окреме регулювання управління пакетами акцій та часток у статутному капіталі, що належать державі. Воно міститься в Законі «Про управління об'єктами державної власності». Натомість цей закон покликаний врегулювати відносини з приводу здійснення прав на такі об'єкти, як акції та частки в статутному капіталі, відповідними державними органами, організаціями чи особами. Щодо порядку реалізації державою своїх корпоративних прав, то він не мусить відрізнятися від загального, крім окремих винятків. Так, у частині 3 ст. 11 зазначеного вище Закону встановлюється, що управління організаціями, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, здійснюється згідно із законодавством залежно від розміру цих корпоративних прав. А в частині 4 міститься виняток із загального правила про діяльність вищого органу акціонерного товариства, 100% акцій якого належать державі, із вказівкою, що в таких випадках функції з управління корпоративними правами держави виконуються безпосередньо, без скликання зборів акціонерів, Кабінетом Міністрів України, Фондом державного майна України, уповноваженими органами управління. Особливості стосуються й права на дивіденди, які згідно із названим Законом мають виплачуватися державі, оскільки в ч. 5 ст. 11 встановлюється обов'язок господарського товариства, частки у статутному капіталі або акції якої належать державі, за підсумками календарного року спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів. Законодавство, яке регулює діяльність акціонерних товариств на фондовому ринку. До названого законодавства належать закони «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про Національну депозитарну систему і особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», інші нормативно-правові акти, що видаються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Державною комісією з Розділ 2 Читайте також:
|
||||||||
|