Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела корпоративного права


43


 


Законодавство про приватизацію.

Це законодавство охоплює Закон «Про приватизацію дер­жавного майна» в редакції від 19 лютого 1997 р. № 89/97-ВР; За­кон «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі»; Державну програму приватизації на 2000—2002 pp., яка запроваджується Законом; інші нормативно-правові акти, що видаються Кабінетом Міністрів України, Фондом державно­го майна України та Державною комісією України з цінних па­перів та фондового ринку.

Законодавство про приватизацію значною мірою стосується корпоративних відносин, оскільки ним врегульовується право­вий статус акціонерних товариств, створених у процесі привати­зації та корпоратизації, формування їх органів і порядок здійс­нення ними своїх повноважень, управлінця пакетами акцій, що належать державі, тощо.

Сьогодні приватизаційне законодавство стоїть на позиції роз­межування регулювання звичайних акціонерних товариств і тих, що створені у процесі приватизації. Діяльність обох названих видів підпадає під поєднане регулювання з урахуванням специ­фіки унормування діяльності акціонерних товариств, створених у процесі приватизації.

Особливості правового регулювання акціонерних товариств, створених при приватизації державних та комунальних підпри­ємств, стосуються насамперед порядку їх виникнення та органів управління. Дія цих особливостей обмежена у часі. Зокрема, п. 140 Державної програми приватизації на 2000—2002 pp. було встановлено, що акціонерні товариства, створені при приватиза­ції державних та комунальних підприємств, до виконання плану приватизації (розміщення акцій) відкритих акціонерних това­риств (ВАТ), щодо яких передбачається закріплення у державній власності пакетів акцій, або до розміщення акцій у кількості, що становить 75% від загальної кількості акцій ВАТ, не мають пра­ва (ця норма поширюється і на державні органи приватизації):

— відчужувати майно (необоротні активи), що належить то­вариству, та здійснювати операції з борговими вимогами й зобо­в'язаннями (факторинг), якщо на дату укладення відповідної угоди балансова вартість таких активів або зобов'язань переви­щує суму, еквівалентну 14000 євро за курсом, установленим На­ціональним банком України, або перевищує 10% від підсумку балансу ВАТ;


 

—приймати рішення про реорганізацію ВАТ шляхом злит­тя, приєднання, поділу, виділення, перетворення;

—змінювати номінальну вартість або кількість акцій без змі­ни розміру статутного фонду ВАТ;

—приймати рішення про збільшення або зменшення статут­ного фонду, крім випадків збільшення статутного фонду на су­му збільшення вартості власного капіталу товариства.

Існує й окреме регулювання управління пакетами акцій та часток у статутному капіталі, що належать державі. Воно міс­титься в Законі «Про управління об'єктами державної власнос­ті». Натомість цей закон покликаний врегулювати відносини з приводу здійснення прав на такі об'єкти, як акції та частки в ста­тутному капіталі, відповідними державними органами, організа­ціями чи особами.

Щодо порядку реалізації державою своїх корпоративних прав, то він не мусить відрізнятися від загального, крім окремих винятків. Так, у частині 3 ст. 11 зазначеного вище Закону вста­новлюється, що управління організаціями, у статутному капіта­лі яких є корпоративні права держави, здійснюється згідно із законодавством залежно від розміру цих корпоративних прав. А в частині 4 міститься виняток із загального правила про діяль­ність вищого органу акціонерного товариства, 100% акцій якого належать державі, із вказівкою, що в таких випадках функції з управління корпоративними правами держави виконуються безпосередньо, без скликання зборів акціонерів, Кабінетом Мі­ністрів України, Фондом державного майна України, уповнова­женими органами управління. Особливості стосуються й права на дивіденди, які згідно із названим Законом мають виплачува­тися державі, оскільки в ч. 5 ст. 11 встановлюється обов'язок го­сподарського товариства, частки у статутному капіталі або акції якої належать державі, за підсумками календарного року спря­мувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів.

Законодавство, яке регулює діяльність акціонерних това­риств на фондовому ринку.

До названого законодавства належать закони «Про цінні па­пери та фондовий ринок», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про Національну депозитарну си­стему і особливості електронного обігу цінних паперів в Украї­ні», інші нормативно-правові акти, що видаються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Державною комісією з



Розділ 2



Читайте також:

  1. D (правая) S (левая)
  2. I. ТЕОРИЯ И ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  3. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  4. II. ТЕОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  5. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  6. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  7. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  8. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  9. АВТОРСЬКЕ ПРАВО І СУМІЖНІ ПРАВА
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 217

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Джерела корпоративного права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.