МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Джерела корпоративного права45
цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольним коміте Узагалі законодавство стосовно цінних паперів і суб'єктів фондового ринку є окремою сукупністю нормативно-правових актів, яке, проте, взаємопов'язане з корпоративними відносинами. Вважається, що законодавство, яке регулює діяльність акціонерних товариств на фондовому ринку, є вагомою рушійною силою при встановленні стандартів практики корпоративного управління, підтвердженням чого є досвід розвитку фондового ринку в Україні. Назване законодавство виконує такі функції: —висуває більш жорсткі вимоги стосовно розкриття інформації, що, своєю чергою, захищає права акціонерів, особливо дрібних; —сприяє належному здійсненню функцій Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; —забезпечує прозорість діяльності акціонерних товариств; —перешкоджає застосуванню сумнівних інсайдерських операцій; —надає змогу використати різні фінансові інструменти, наприклад, опціони на придбання акцій як засіб стимулювання членів органів управління акціонерного товариства тощо. Специфічний правовий статус акціонерного товариства передбачено для фондової біржі Законом «Про цінні папери та фондовий ринок», в якому встановлено, що вона не вправі розподіляти свій прибуток між учасниками (ч. 1 ст. 21), тобто їх корпоративні права не включають до свого складу право на дивіденди. Цей закон регламентує відносини емісії та обороту акцій, а також діяльність професійних учасників ринку цінних паперів. Важливим напрямом регулювання стали вимоги щодо розкриття інформації як для емітентів, так і для професійних учасників ринку цінних паперів, що стало підґрунтям для подальшого законодавчого забезпечення інформаційної прозорості діяльності акціонерних товариств, втіленої в Законі «Про акціонерні товариства». Для реалізації права на управління (участі в загальних зборах) і права на дивіденди важливими є дані реєстру, відповідно до яких особа підтверджує своє право власності на цінні папери. Стаття 5 Закону «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні» врегульовує перехід та реалізацію права власності на цінні папери в Національній депозитарній системі; Закон «Про державне регулювання ринку цінних паперін и Україні» — права Державної комісії з цінних папері» та фондового ринку щодо тих чи інших аспектів стосовно корпоративного управління, зокрема, участі її посадових осіб у загальних зборах, повноваження щодо звітності акціонерних товариств тощо. Законодавство, яке ре/улюе інвестиційну діяльність. Це законодавство включає закони « Про інвестиційну діяльність», «Про режим іноземного інвестування», «Про захист іноземних інвестицій на Україні», «Про загальні загали створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон», закони про спеціальні режими, наприклад, Закон «Про спеціальні економічні зони і спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області». Інвестиційне законодавство впливає на обрання інвесторами сферикапіталовкладень, умов і порядку інвестування, гаран-тонаності захисту прав учасників інвестиційного процесу. Хоча в цій сфері було багато непорозумінь, складнощів і спорів, мали місце чималі зміни, які свідчили не тільки про спроби законодавця належним чином урегулювати інвестиційні відносини, а й про невпевненість інвесторів у гарантіях та усталеності законодавства України, однак немало зроблено для лібералізації інвестиційного клімату. Законодавство про економічну конкуренцію. Це законодавство охоплює закони «Про захист економічної конкуренції», «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності», Положення про порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання (Положення про концентрацію), затверджене розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.02.2002 р. № 33-р, зареєстроване вМін'юсті 21.03.2002 р. за № 284/6572. До сфер корпоративного та інвестиційного регулюванняпроникають і норми законодавства про економічну конкуренцію,яким певною мірою обмежуються можливості інвестиційнихвкладень, що впливає на формування інвестиційних портфелів,часток в акціонерному капіталі, а тому — і на здійсненнякорпоративного управління. В цих законах є норми про надання інформації та навпаки — про заборону використання конфіденційної інформації, недобросовісні дії з її поширення; про концентрацію Читайте також:
|
||||||||
|