Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Протосоціологічний період

 

Філософ Тези соціологічного знання
Демокріт (460–370 рр. до н. е.) Вирізняє два види пізнання навколишнього світу: чуттєві органи і мислення. Концепція походження і розвитку людини через еволюцію матерії. Порядність вимагає підкорення закону, владі й тим, хто має розумову перевагу. Кожна людина має набиратися мудрості, бо вона не так дається природно, як сумлінним навчанням. Суспільство виникає в лоні природи, людина наслідує природу. Потреба – учителька життя, люди розвиваються саме завдяки прагненню задовольнити свої потреби
Геракліт (520–460 рр. до н. е.) Залежно від співвідношення в людях здорового глузду та потреб, вони поділяються на тих, у поведінці яких розум панує над потребами, і тих, хто є рабами своїх потреб
Платон (427–347 рр. до н. е.) Кожній людині притаманні розум, афекти, пристрасті, проте їх співвідношення у кожної людини різне. Перемога розуму над пристрастями досягається здебільшого навчанням і вихованням. Головне зло суспільства – людський егоїзм, що породжується комерціоналізацією людських відносин. Коли людина не може побороти свої пристрасті, то необхідними стають держава та закон. Ідеальний тип держави – це такий, за якого узгоджується особиста доброчесність із суспільною справедливістю. Найвищий щабель у структурі суспільства мають посідати верстви людей, у діях яких домінує розум, розсудливість. У суспільстві діє закон гармонійного розмаїття праці, згідно з яким розмаїттю потреб людей відповідає розмаїття схильностей до праці і розмаїття видів праці. Спеціалізація праці є необхідною умовою поліпшення якості продукту праці.
Арістотель (384–322 рр. до н. е.) Сенс життя людини – в досягненні вищого блага через діяльність. Не самі якості роблять людину ліпшою, а їх розкриття в розумних діях. Монархічна та аристократична форми державного устрою є правильними. Спосіб життя значною мірою залежить від того, що людина розуміє під благом. Людське життя і доброчинність – вищі цінності. Людина – суспільна істота.
Сократ (470–399 рр. до н. е.) Надзвичайне значення в житті людини має уміння спілкуватися. Важливо не передавати знання співрозмовникові, а допомагати самостійно дійти істини.
Конфуцій (551–479 рр. до н. е.) Людина за своєю природою доброчесна, її псують життєві обставини, а отже, необхідно навчати людей засобів внутрішнього вдосконалення.
Сюнь-Цзі (298–238 рр. до н. е.) Людина від природи недобра, і позитивних якостей може набути через виховання.
Августин Блажений (354–430 рр.) Людина догоджає своєму тілу, забуваючи про ліпшу свою частину – душу. Існує два види любові: чуттєва (від тілесного людини), що віддаляє людину від Бога, і духовна (від душі), що наближає людину до нього. І фізична, і розумова праця є однаково цінними.
Т. Гоббс (1588–1679) Природний стан людини проявляється в її пристрастях – суперництві, підозрілості, користолюбстві, марнотратстві. Саме пристрасті роблять людей ворогами. Свобода – це право робити все те, що не заборонено законом.
Н. Макіавеллі (1469–1527) Суспільство розвивається не за волею Бога, а за природними принципами. Матеріальний інтерес, спрямований на примноження власності, є основним для людини, він переважає над її турботами про честь і гідність Люди егоїстичні, більш схильні до зла, ніж до добра, яке вони роблять лише за необхідності. Тому потрібні закони для підтримки суспільного порядку. Закони створюються правителями, від мудрості яких залежить порядок у суспільстві. Спочатку правителів вибирали з найбільш сильних і хоробрих, а пізніше – з мудрих і справедливих.  
Ф. Бекон (1561–1626) Людей об’єднує справедливість, яка полягає в тім, щоб не робити іншому того, чого не бажаєш собі. Для захисту від несправедливості потрібні закони. Коли закони загрожують інтересам більшості, більшість їх скасовує
Ж. Боден (1530–1596) Визначальним чинником розвитку суспільства є географічне положення, яке зумовлює навіть інтелектуальні якості.
Б. Спіноза (1632–1677) Необхідність у державі і законах зумовлено суперечностями між пристрастями і розумом. Людина тоді вільна та могутня, коли керується розумом. Свобода – це пізнання, освідомлення необхідності.
А. Сміт (1723–1790) Суспільна взаємозалежність людей зумовлена поділом праці та необхідністю обміну її результатами.
П. Гольбах (1723–1789) Основні природні права людини – свобода, власність, безпека. Шлях до звільнення людей – освіта.
К. Гельвецій (1715–1771) Вирішальну роль у формуванні людини відіграє навколишнє середовище. Суспільна система має будуватися на основі природної рівності людських розумових здібностей, природної доброти людини, взаємозалежності успіхів розуму і успіхів промисловості.

 


ОСНОВНІ ІДЕЇ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКОЇ СОЦІОЛОГІЧНОЇ НАУКИ


Читайте також:

  1. I період – адаптаційний.
  2. I. Грецький період (друга половина VII — середина
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. Академічний (класичний) період
  7. Аналіз статистичних залежностей періодичних відліків часу ПФС від температури
  8. Анатомо-фізіологічні особливості організму людини різних вікових періодів, які впливають на фармакокінетику й фармакодинаміку ЛП.
  9. Антічній період історії психології як частина философського періоду (VI ст. до н.ч. до I Y ст .н.ч.)
  10. Антропологічна періодизація первісної історії
  11. Ануїтети з виплатами в середині періодів
  12. Архаїчний і класичний періоди культури Давньої Греції




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2. СТАНОВЛЕННЯ ТА ҐЕНЕЗА СОЦІОЛОГІЧНОГО ЗНАННЯ | Академічний (класичний) період

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.