Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціологія як наука.

Міністерство освіти і науки , молоді та спорту України

Кременецький лісотехнічний коледж

 

 

Методична розробка

 

Лекції з дисципліни «Соціологія»

Для студентів ІІ-го курсу

Відділу «Лісове господарство»

 

 

Розробила викладач Свідінська А.Л.

 

 

Розроблено на підставі програми рекомендованої методичною радою УМК від27.08.2010р. №102

Розглянуто на засіданні циклової комісії соціально – економічних дисциплін

Протокол № 1 від 31.08 . 2012р.

Голова циклової комісії ______________ Каленюк С.М.

 

 

Рецензія до методичної розробки «Лекції з дисципліни «Соціологія» для студентів ІІ-го курсу відділу «Лісове господарство»

 

Методична розробка складена відповідно до нормативної дисципліни «Соціологія» для студентів відділу Лісове господарство на підставі програми рекомендованої методичною радоюУМК від 27.08.2010р. № 102

Мета розробки – дати студентам відомості необхідні для вивчення курсу «Соціологія», допомогти засвоїти теоретичний матеріал, підготовитись до виконання тематичних та контрольних завдань.

Методична розробка складається з 15 лекцій , які подані відповідно до програми курсу.

Р.І. Теоретична соціологія.

· Соціологія як наука.

· Суспільство як соціальна система.

· Соціальні відносини.

· Соціальні процеси.

Р.ІІ. Спеціальні та галузеві соціологічні теорії.

· Економічна соціологія.

· Політична соціологія. Соціологія громадської думки.

· Соціологія особистості.

· Соціологія сім'ї. Гендерна соціологія.

· Соціологія гуманітарної сфери.

Р.ІІІ. Методика організації конкретних соціологічних досліджень.

· Методика організації конкретних соціологічних досліджень.

Структура розробки логічна і послідовна. Кожна лекція розпочинається із визначення навчальних цілей, плану лекції і списку літератури для вивчення тем дисципліни.

Запропонованою розробкою можуть користуватися студенти відділів: «Лісове господарство», «Оброблювання деревини» та «ЕіР ОЛК»,які вивчають дисципліну «Соціологія».

 

Викладач-методист cоціально- економічних дисциплін,

голова циклової комісії _______________Каленюк С.М

 

Зміст.

1. Соціологія як наука. 5

2. Суспільство як соціальна система. 11

3. Соціальна структура суспільства. 21

4. Соціальна стратифікація. 28

5. Соціальні відносини. Конфлікт як прояв соціальних відносин. 34

6. Соціальні процеси. 39

7. Економічна соціологія. 48

8. Політична соціологія. 55

9. Соціологія особистості. 62

10. Соціологія молоді. 67

11. Гендерна соціологія. 74

12. Соціологія сімї. 80

13. Соціологія гуманітарної сфери. 86

14. Методика організації конкретних соціологічних досліджень. 91

15. Технологія обробки та аналізу емпіричних даних. 97

 

 

 

Р.1. Теоретична соціологія

Соціологія як наука.

 

План

 

1.Вступ.

2.Соціологія як наука. Місце і роль соціології в системі суспільствознавства.

3.Предмет і об’єкт соціології.

4.Становлення соціології як самостійної науки.

Література:

Городяненко В.Г. Соціологія.- К.,2006. ст..9-21, 24-38

Піча В.М.Соціологія.Підручник. – Л., 2007 . ст. 8-23,24-47.

Черниш Н.Й. Соціологія. Курс лекцій. - Л.,1996. ст.18-25,31-34, 36-44

Вступ.

Людина - істота суспільна. Вона здійснює свою життєдіяльність в суспільстві ,в колі собі подібних. Правильне розуміння законів функціонування і розвитку як суспільства в цілому, так і складових його компонентів досить важливо і для окремих людей, і для їх різних спільнот, і для всього людства. Соціологія покликана допомагати людям сформувати уявлення про процеси суспільного життя і виробити відповідні їм стилі і види поведінки у всіх сферах суспільної життєдіяльності.

Вивчення соціології повинно сформувати у майбутніх спеціалістів розуміння специфіки і особливостей предмету соціології, реалізувати такі завдання:

· Дати майбутнім спеціалістам цілісне уявлення про суспільство;

· Озброїти їх знаннями основних соціальних систем та інститутів,спільнот людей, процесу соціалізації і його впливу на самооцінку і поведінку особистості, законів функціонування і розвитку суспільства;

· Виробити у майбутніх спеціалістів такий підхід до соціальної реальності, в основі якого лежить наукове знання, а не лише «здоровий глузд»;

· Навчити їх розуміти, інтерпретувати і використовувати в професійній діяльності і в повсякденному житті основні теоретичні і практичні положення соціології, дані конкретно-соціологічних досліджень;

· Формувати загальну і соціологічну культуру, соціологічне мислення майбутніх спеціалістів, розвивати у них потребу в здобутті наукових знань про явища

· суспільного життя, несприйняття вульгарних пояснень поведінки людей та їх спільнот.

Особливе значення соціології і в минулому, і сьогодні виявляється в її здатності правильно сприймати й аналізувати соціальні явища і процеси, вивчати, пояснювати, розуміти суспільство. Соціологія сприяє формуванню і накопиченню знань про соціальну дійсність.


Читайте також:

  1. Адміністративне право як наука.
  2. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  3. ВСТУП. КУЛЬТУРОЛОГІЯ ЯК НАУКА. ПОНЯТТЯ ПРО КУЛЬТУРУ
  4. Гендерна соціологія.
  5. Генетична соціологія М. Грушевського.
  6. До тем 10, 11. Соціологія культури. Соціологія молоді.
  7. До теми 1. Соціологія як наука про суспільство
  8. До теми 13. Соціологія міста.
  9. До теми 15. Соціологія девіантної поведінки.
  10. До теми 16. Соціологія вільного часу
  11. До теми 19. Соціологія гендеру
  12. ЕКОЛОГІЯ ЯК НАУКА. ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ.




Переглядів: 349

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ИЗУЧЕНИЕ КУЛЬТУРНОГО ДОСТОЯНИЯ | Соціологія як наука.Місце і роль соціології в системі суспільствознавства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.