Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Іслам в Україні.

Іслам в Україні існує з давніх часів. Перші згадки про мусуль­манську віру на теренах України належать до часів обрання релігії для слов'ян князем Володимиром у X ст. і приходу в Київську Русь «булгар магометанської віри». Згодом іслам проникав сюди з Поволжжя, Північного Кавказу, Близького Сходу. Від XIII ст. на південь України (переважно до Криму) переселялися пред­ставники різноманітних тюркомовних племен (хозар, половців, татаро-монголів), які були послідовниками мусульманської віри чи стали ними під впливом турецької культури. З утворенням Кримського ханства (1443 р.), що перебувало у васальній за­лежності від Османської імперії, майже весь Південний берег і південно-західні гірські терени Криму заселили мусульмани. З часом до України (переважно в Донбас) переселялися по­волзькі татари.

Крим, як один із форпостів мусульманської цивілізації, віді­грав помітну роль у поширенні ісламу на південноукраїнських землях. Однак знайомство українців з основними ідеями ісламу, з ісламським способом життя відбувалося в гострих збройних конфліктах. Коли вони стихали, налагоджувалися торгівля та спільне використання природних угідь, татар навіть приймали до козацького війська Запорозької Січі.

Громади мусульман були засновані в різний час, а їхні нащадки проживають там і зараз – в Азові та Білгород-Дністровську, Одесі, Очакові й інших містах України. Присутність ісламу в Україні та його вплив на корінне населення протягом століть залежали від політичних відносин і наслідків воєнних дій між Україною та Кримським ханством, Росією і Туреччиною.

Ставлення корінного слов'янського населення до ісламу було, здебільшого, ворожим, про що свідчить національно-визвольна боротьба українського народу проти загарбників, яка велась і під релігійними гаслами за перемогу над бусурманською вірою. Цю перемогу православної віри над ісламом на багатьох храмах України символізує хрест над поваленим ісламським півмісяцем. Сліди ісламської експансії в минулому залишилися до наших часів – це колишні мечеті, мінарети й інші архітектурні споруди.

У 20-30-ті рр. XX ст. в Україні під тиском радянської влади було закрито мечеті, мусульманські релігійні школи, а найбільш активних організаторів ісламського руху було репресовано. У 1944 р. з Криму виселили майже 190 тис. татар. Нормалізація життя мусульманських громад почалася в Україні з проголошенням незалежності.

У незалежній Україні ісламські громади діють вільно на всій її території. Об'єднані в релігійні громади мусульмани про­живають, здебільшого, в Криму, Донецькій і Запорізькій областях. Національний склад громад – татари, кримські татари та пред­ставники інших національних меншин, вихідців із Середньої Азії та Кавказу.

Сьогодні в Україні діють кілька ісламських організацій.

Духовне управління мусульман Криму (ДУМК). Його було створено і офіційно зареєстровано в 1991 р. як самостійну релігійну організацію. Першим її керівником – муфтієм Криму – був обраний хаджі С. Ібрагімов. Це управління об'єднує віруючих кримських татар сунітського напрямку та має на меті створення Кримської ісламської республіки в складі України.

Духовне управління мусульман України (ДУМУ). Зареєстроване 9 вересня 1992 р. Його очолює громадянин Лівану шейх А. Тамім. У 1994 р. це управління в Києві заснувало ісламський університет, який має п'ять факультетів, де навчаються віруючі-ісламісти різних національностей. Воно видає газету «Мінарет», спеціальну ісламську літературу та підручники. Метою ДУМУ є об'єднання всіх мусульман України та пропа­ганда ідей ісламу.

Духовний центр незалежних мусульманських громад України (ДЦНМГУ).Зареєстрований у 1992 р., має штаб-квартиру в Донецьку. Очолює центр Р. Брагін. Центр випускає газету «Аль-Баян».

 


Читайте також:

  1. АРХІТЕКТУРА НАРОДНОГО ЖИТЛА В УКРАЇНІ.
  2. Банківська система в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Будівельний комплекс та його особливості в Україні.
  6. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.
  7. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України
  8. Вибори у демократичному суспільстві. Виборчий процес в Україні.
  9. Види земель в Україні.
  10. Види страхових організацій в Україні.
  11. Виділяють три етапи розвитку ЗЕД в Україні.
  12. Визрівання передумов скасування кріпацтва. Ска­сування кріпацтва в Західній та Східній Україні. Економічний розвиток у пореформений період




Переглядів: 647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні течії в ісламі | Займенник. Особливості вживання граматичних форм займенників

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.