Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Matching headings with paragraphs

· Step 1. Survey the whole text.

· Step 2. Look over the 8 headings given in the table.

· Step 3. Skim each paragraph to identify the topic.

Match the given 9 headings with the 9 paragraphs of the text:

  Straightforward and variable adaptation of English
  What is ELF?
  Do I speak ELF?
  Lingua franca
  Neutral and democratic lingua francas
  Is ELF ‘bad’ English?
  Does ELF exclude all use of other languages?
  Is ELF 'learner English'?
  English as a lingua franca(ELF)

Identifying where to find information

· Step 1. Survey introductory and concluding paragraphs, and identify the core ideas of the passage.

· Step 2. Skim the rest of the passage to make sure.

· Step 3. Scan the text to find the correct wording of its main idea, the topic, and the purpose, write out the key words from each paragraph.

· Step 4. Skim the text for examples of descriptions, step-by-step explanations, directions, comparisons and contrasts, analyses, analogies, and definitions.

a/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text?

1. Lingua franca isa vehicular language, i.e. a language for communication.

2. Lingua franca is potentially more neutral than regional or national languages since they are not directly connected to the primary lingua-culture of any fixed speech community.

3.ELF should be viewed as a flexible mode of communication rather than as a fixed code.

4. Being a variable intercultural adaptation based on English, ELF is determined by accommodative strategies between the speakers.

5. ELF is not bad or deficientEnglish – it is different in formfrom native speaker English and serves different functions.


Читайте також:

  1. Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.
  2. E. Read and translate the text. Match the headings with the text.
  3. E. Write a detailed plan of the text giving heading to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  4. E. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  5. Exercise 4. Look at the CV (curriculum vitae). Put the headings from the box in the correct place in the CV.
  6. F. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  7. I. Summarize the information about Britain’s Economy. Use the headings below.
  8. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  9. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  10. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  11. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  12. Match headings a-d to paragraphs 1-4.




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 1-3. ENGLISH AS A UNIVERSAL LINGUAGE | B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.