Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Identify and correct errors involving verbs and verbals

Moisture regularly (have entered/is entering/entered/enters) the atmosphere through the evaporation of water. The warm air rises (to quickly condense/ quickly condensing/ quickly condensed) into rain. Rain falls when the microscopic water droplets in clouds(are colliding/have collided/collide/will collide). If the temperature outside drops to the dew point, relative humidity (has become/ becomes/will become/became) 100 per cent and fog is likely to form. At air temperature above about 4 °C (39 °F), ice crystals in clouds (will melt/have melted/melt/are melting).

By uneven (heating/heat/heats) of land and water surfaces along coastlines local winds are created. In thunderstorms, the motion of the air also causes electric charges (built/building/to build) up inside the cloud, producing lightning. Flashes of lightning heat the surrounding air, (causing/to cause) the air to expand violently.

Weak fronts, where the two air masses are close in temperature, often pass (unnotice/to unnotice/unnoticed /unnoticing). Generally moving from west to east fronts follow (to curve/curved/curving) paths. A front may be warm or cold, (depending/to depend/depends) upon which air mass is pushing the air ahead of it.

In the United States, weather forecasts(are giving/have given/gave/give) barometric pressure in inches. The temperature-humidity index (THI) sometimes (mentioning/mentioned/to mention/is mentioned) in forecasts was once called the discomfort index. Some parts of the weather forecast seem easy enough (understood/to understand/understading/understand).

Problems with verbals

Any of these verbals – gerund, or infinitive – may be incorrectly used when another one of them is required, depending on the meaning. Take, for example, two sentences:

· I stopped to talk with my friend. The infinitive expresses purpose – I stopped because I wanted to talk with my friend.

· I stopped talking with my friend. The gerund is an object – I stopped this action because I was pressed for time and had to go.

 

Unit 1-5. LANGUAGE AND DIVERSITY

 

Section 1. Guidelines for intensive reading of ESP texts


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Choose the correct variant.
  3. A. Choose the correct variant.
  4. A. In these sentences, underline the verbs and circle the subjects.
  5. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  6. ADJECTIVES AND ADVERBS
  7. Adverbs of frequency
  8. Adverbs of frequency
  9. Adverbs of frequency
  10. Adverbs the hereafter
  11. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  12. Anomalous Verbs




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Reviewing and reciting the text. | The author’s tone and attitude

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.