Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Matching headings with paragraphs.

· Step 1. Survey the whole text.

· Step 2. Look over the 7 headings given in the table.

· Step 3. Skim each paragraph to identify the topic.

Match the given 7 headings with the 7 paragraphs of the text:

  Consequences of superdiversity
  Languaging perspectives
  Tradition and modernity in language visions
  Languaging is human
  A superdiversity perspective
  Factors of superdiversity
  The term ‘Superdiversity’

Identifying where to find information.

· Step 1. Survey introductory and concluding paragraphs, and identify the core ideas of the passage.

· Step 2. Skim the rest of the passage to make sure.

· Step 3. Scan the text to find the correct wording of its main idea, the topic, and the purpose, write out the key words from each paragraph.

· Step 4. Skim the text for examples of descriptions, step-by-step explanations, directions, comparisons and contrasts, analyses, analogies, and definitions.

A/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text?

1. Superdiversity is the new sociocultural diversity characterized by new forms of migration across the world, and the new forms of community formation.

2. Superdiversity means the presence of multiple cultures in one society.

3. Superdiversity eliminates discrimination and inequality.

4. Superdiversity is primarily charactetristic of the UK and, by extension, contemporary Europe.

5. Languages are sociocultural, or ideological, abstractions which match real-life use of language perfectly well.

B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

1. The making of languages in Europe.

2. A human turn in sociolinguistics.

3. Learning language in real life.

4. The new forms of sociocultural diversity and language practice.

5.Standardisation and regulation of language.

c/ The purpose of the text is what the author wants the reader to believe in. Does the writer want you to believe that:

1. Traditional language sciences don’t deal with languaging?

2. Boundaries between languages result from particular histories of standardisation and regulation?

3. Superdiverse conditions call for a new analysis and understanding of the phenomena of language and communication?

4. Humankind is a languaging species?

5. The concept of language exists only as a sociocultural invention?

 


Читайте також:

  1. Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.
  2. E. Read and translate the text. Match the headings with the text.
  3. E. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  4. Exercise 4. Look at the CV (curriculum vitae). Put the headings from the box in the correct place in the CV.
  5. F. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  6. I. Summarize the information about Britain’s Economy. Use the headings below.
  7. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  8. Match headings a-d to paragraphs 1-4.
  9. Match the headings from the box below with the gaps in the following text.
  10. Matching headings with paragraphs
  11. Matching headings with paragraphs
  12. Matching headings with paragraphs




Переглядів: 384

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 1-5. LANGUAGE AND SUPERDIVERSITY | Identifying the key words of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.