Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Factual Questions

What did Vertovec observe while studying modern superdiverse societies?

· (A) Bounded systems of specific linguistic features in separate languages.

· (B) Languages are separate sets of features which can be distinguished from each other and counted.

· (C) People use features associated with languages of which they know very little.

 

What terms have been used for the practices through which speakers employ features associated with different languages?

What ideological norms of language use is linguistic behavior often regimented by?

What does the term polylingualism refer to?

Where in the passage does the author first discuss "pluricultural" competence?

Where in the passage does the author specifically stress that multilingualism serves contradicting interests?

In what paragraph does the author first mention the ideology of diversity?

Scanning questions

Scanning questions are usually easy to answer. Use the same techniques for scanning given about detail questions. For each question, locate that part of the passage in which the answer will probably be found, and write it out. Don't worry about answering the question itself, only about finding the information. Do these scanning questions as fast as you can.

Sample Questions

· Is there another concept of the relationship between people and languages.?

· What is the term for using in real life features associated with different languages?

· What has plurilingualism become associated with?

Negative questions

Negative questions often take more time to answer than other questions. Therefore, you may want to guess and come back to these questions if you have time. Scan the passage to find the answers that ARE correct or ARE mentioned in the passage. Sometimes the three distractors NOT, EXCEPT, or LEAST are clustered in one or two sentences; sometimes they are scattered throughout the passage. The correct answer, of course, is the one that does not appear.

Sample Questions

According to the passage, only one of the following is true: The development of plurilingualism is interpreted in different ways. (A) It may be interpreted as one of the terminological consequences of the European Union's enhanced emphasis on multilingual education. (B) Most evident paradigmatic changes at various levels of multilingual education. (C) The principle of equality of languages. Which choice is true?

 

 

Unit 2-5. LANGUAGES BEYOND BOUNDARIES

 


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Alternative questions
  4. Alternative Questions
  5. Answer the following questions
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions
  8. Answer the following questions
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions about the text.
  11. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  12. Answer the following questions about yourselves. Compare your answers with a partner.




Переглядів: 357

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Plurilingualism | Guidelines for extensive reading of ESP texts

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.