Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжнародний захист конституційних прав і свобод громадян України

Після використання всіх національних засобів правового за­хисту кожен громадянин, згідно зі ст. 55 Конституції України, має право звер­татися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних установ чи до відповідних органів міжнарод­них організацій, членом або учасником яких є Україна.

Можливість використовувати порядок захисту своїх суб'єктив­них прав і свобод, який певний час застосовується у країнах — членах Ради Європи, з'явилась у громадян України після прийняття Закону України "Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції", який набрав чинності з 22 вересня 1997 р.

За критеріями, визначеними Конвенцією, Європейський Суд:

а) може прийняти справу до розгляду тільки після того, як були використані всі національні засоби захисту аж до звернення до Верховного Суду України, і не пізніше шести місяців від дати прийняття остаточного рішення відповідною національною установою;

б) не розглядає заяви щодо фактів, які трапилися ще до того, як Україна стала членом Ради Європи;

в) не розглядає індивідуальні заяви, якщо вони: анонімні; за своєю суттю порушують те саме питання, що вже було розглянуте Європейським Судом або вже було вирішене шляхом іншої процедури міжнародного розслідування чи врегулювання, і не містить ніякої нової інформації; є зловживанням правом на оскарження або явно необґрунтованими; є несумісними з положеннями Конвенції або протоколів до неї. Тобто приймаються до розгляду лише скарги, пов'язані з порушенням тільки тих прав, що гарантовані Кон­венцією і протоколами до неї.

Під усіма національними заходами захисту, які мають бути ви­користані до звернення до Європейського Суду, слід розуміти лише звернення людини до суду загальної юрисдикції і отримання ним рішення всіх інстанцій. Такий висновок випливає із аналізу, з одного боку, рішень Європейсько­го Суду, а з другого — чинного законодавства України.

Із зазначеного випливає, зокрема, що ні звернення до Уповно­важеного Верховної Ради України з прав людини, ні звернення до Конституційного Суду не можуть визнаватися тими національни­ми заходами захисту, які є необхідними умовами звернення до Європейського Суду. Адже Уповноважений приймає рішення по суті справи, Конституційний Суд України, хоча й може прийняти таке рішення, не вирішує питання компен­сації. Відтак, для звернення громадянина до Європейського Суду достатньо наявності у його справі негативного рішення загальних судів всіх інстанцій.

Європейським Судом захищається переважна більшість прав людини і громадянина, передбачених Конституцією України. Але Європейський Суд може захистити і ті права людини і громадяни­на, які прямо не передбачені Конституцією України, але гаранту­ються Конвенцією про захист прав і основних свобод людини: право підсудного на те, що його справу розгляне справедливий, незалежний і безсторонній суд, право засудженого на перегляд вироку, право людини не бути позбавленою волі лише на підставі неспроможності виконання свого договірного зобов'язання. Проте громадянин України не може звернутися до Європейського Суду зі скаргою, наприклад, щодо порушення його права на працю, на відпочинок, на соціальний захист тощо.

Скарга, яка відповідає вищезазначеним вимогам, направ­ляється у м.Страсбург (Франція) за адресою: Registrar, European Court of Human Rights, Council of Europe, F-67075, Strasbourg Cedex France,і має містити такі відомості:

1) “Сторони” (дані про заявника, його представника, державу, проти якої подано заяву);

2) “Викладення фактів” (коротка суть самої скарги);

3) “Порушення Конвенції” (визначаються конкретні права, гаран­товані Конвенцію та Протоколами до неї, які, на думку заявника, по­рушені, з посиланням на відповідні статті, та наводяться аргументи);

4) “Виконання положень пункту 1 ст. 35 Конвенції” (дається перелік офіційних рішень у справі, із зазначенням дати кожного документа та інстанції, яка його видала, а також коротка інфор­мація про зміст кожного документа. Вказується також, чи існують інші інстанції, до яких може звернутися заявник, і чому він не ви­користав таку можливість);

5) “Предмет заяви” (вказується, яких результатів чекає заявник);

6) “Процедури в інших міжнародних інстанціях” (зазначається, чи надсилались скарги, які є предметом цієї заяви, в інші міжна­родні інстанції);

7) “Список документів” (вказується, які документи (виключно в
копіях) додаються до заяви);

8) “Декларація та підпис” (зміст декларації: "Я свідомо заявляю, що усі представлені у цій заяві відомості є точними".)

Більш детально процедура звернення до Європейського Суду з прав людини врегульована його Реґламентом.

Але рішення Європейського суду мають не тільки індивідуаль­не значення для людини, яка звернулася до нього, а й універсаль­не значення: ці рішення є орієнтиром для національних судів, у тому числі для Конституційного Суду України, вони надають мож­ливість більш глибоко і правильно зрозуміти обсяг і зміст гаранто­ваних Європейською конвенцією з прав людини, іншими міжна­родними актами, а також і Конституцією України прав і свобод лю­дини і громадянина, отже, більш ефективно захищати їх.

Європейський Суд не скасовує та не змінює рішення націо­нальних судів, а виносить нове рішення, яке є обов'язковим для виконання державою. На жаль, законо­давство України не встановлює відповідальність за невиконання рішення Європейського Суду, так само як і за невиконання рішень інших міжнародних установ чи органів міжнародних організацій.

Право звернення громадянина до відповідних міжнародних ус­танов чи органів міжнародних організацій не обмежується лише європейськими наглядовими інститутами. Існують й інші інсти­туції глобального міжнародного рівня, до яких можуть звертатись громадяни України за умови ратифікації Україною відповідних актів міжнародного законодавства.

 


Читайте також:

  1. III. Захист інтересів клієнта
  2. А/. Верховна Рада України.
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  6. Аграрні закони України
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  10. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  11. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  12. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав




Переглядів: 1251

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Європейський захист прав людини | Застосування Конвенції про захист прав людини та основних свобод Європейським судом з прав людини: концептуальні засади

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.