МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Пропозиція і закон пропозиціїВ основі попиту лежать постійно зростаючі і потреби людей, що змінюються, а пропозиція виступає як відповідну реакцію на ці потреби. Пропозиція - це обсяг і номенклатура благ, які знаходяться на ринку і готових надійти в продаж (потенційний обсяг продажу). Це маса товарів і послуг, що, виробники готові продати за визначеною ціною за визначений період часу. Як і у відношенні попиту, розрізняють: - пропозиція окремого чи товару групи близьких товарів, що поставляються однією фірмою, - індивідуальна пропозиція; - постачання всього обсягу даного товару, здійснювані всіма його продавцями, - ринкова пропозиція; - постачання всіх товарів, що надходять на ринок від усіх продавців, - сукупна пропозиція суспільства (використовується в макроаналізі). Залежності, властивій індивідуальній пропозиції, характерні і для сукупної пропозиції. Як і попит, пропозиція розглядається, насамперед , у залежності від цін реалізації, тому що в ціні містяться доходи продавців, що спонукують їхній займатися пропозицією товару на ринок. Тому вся безліч цін Р, що визначає величини пропозиції при даних цінах, - це ціни пропозиції. Закон пропозиції: за інших рівних умов з підвищенням цін відповідно виростає і величина пропозиції, зі зниженням цін скорочується, тобто має місце пряма залежність між ціною і пропозицією Цей закон диктується винятково здоровим глуздом продавців, що бажають одержати максимальний виторг від реалізації товару. При підвищенні ціни на товар, що випускається, виробники задіють додаткові виробничі потужності, також у дану галузь спрямовуються й інші виробники, що в підсумку і збільшує пропозицію. На пропозицію, як і на попит, також впливають нецінові фактори: 1) зміна цін на ресурси і на інші сполучені товари (замінники і доповнювачи), що приводить до перерозподілу ресурсів; 2) динаміка чисельності продавців; 3) технологічний рівень виробництва і технічні нововведення; 4) зміна податків і дотацій; 5) чекання продавців (із приводу попиту, цін, доходів); 6) форс-мажорні обставини (природні умови, війни, катастрофи, політичні конфлікти і т.п.). Їхній вплив ілюструється зсувом усієї кривої пропозиції, що означає зміну характеру пропозиції: нагору - означає скорочення пропозиції, униз - означає ріст пропозиції. Вплив же цінового фактора обумовлює зміна величини (обсягу) пропозиції, що ілюструється, аналогічно ціновому фактору попиту, рухом крапки по кривій пропозиції (мал.5.3): У прикладі, приведеному на мал.5.3, показано, що підвищення ціни з P1 до Р2 збільшує величину (обсяг) пропозиції з Q1 до Q2. Вплив нецінових факторів змінює характер пропозиції (з S1 до S2) з Q1 до Q2 при ціні P1, a при ціні Р2 - з Q2 до Q4. Аналогічні висновки можна зробити і при зворотній динаміці ринкової ціни і пропозиції. У реальній господарській практиці на ринку діють фактори, що визначають динаміку пропозиції: - виторг від реалізації товарної продукції; - економічна кон'юнктура (ринкова ситуація) - чи ріст спад; - рівень конкуренції; - стан торгівлі. Читайте також:
|
||||||||
|