МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Системи пневматичних гальм і управління нимиЗалежно від типу повітророзподільника і крана машиніста, пневматичні гальма бувають: • прямодіючі неавтоматичні, в яких при гальмуванні стиснене повітря із головного резервуара надходить безпосередньо в гальмові циліндри (тому називаються прямодіючими) і у випадку пошкодження повітропроводу (падіння тиску) рухомий склад не гальмується (тому називаються неавтоматичними). Такі гальма застосовуються переважно на локомотивах; • непрямодіючі автоматичні , які в своїй системі крім головного резервуара і гальмових циліндрів мають повітророзподільники і запасні резервуари, куди з гальмової магістралі надходить стиснене повітря (тому називаються непрямодіючими), при пошкодженні гальмової магістралі і падінні тиску в гальмовій магістралі, після відповідного спрацювання повітророзподільника, рухомий склад автоматично загальмовується (тому називаються автоматичними). Такі гальма застосовуються переважно в пасажирських поїздах; - прямодіючі автоматичні, які від непрямодіючих автоматичних відрізняються тільки особливою будовою крана машиніста і повітророзподільників, які забезпечують поповнення стисненого повітря під час гальмування і, таким чином, підтримують постійний тиск в них. Кран машиніста 3 при поїзному положенні підтримує необхідний тиск повітря в гальмовій магістралі і запасних резервуарах. Двигуни постійного струму, в тому числі і тягові, мають властивість зворотної роботи, тобто можуть працювати як генератори. При цьому кінетична і потенціальна енергія поїзда перетворюється в електричну. Одержана енергія переходить в теплову в резисторах або повертається в контактну мережу. В залежності від цього відбуваються три види електричного гальмування: реостатне, рекуперативне і змішане. За реостатного гальмування тягові двигуни відключають від контактної мережі і включають на гальмові резистори. Перевагою цього способу гальмування є незалежність гальмового процесу від наявності напруги в контактній мережі. Застосовуються дві системи реостатного гальмування: з самозбудженням двигунів і з незалежним збудженням. У першому випадку обмотки збудження двигунів з'єднані послідовно з обмотками їх якорів. Щоб здійснити перехід з тягового режиму в гальмовий, реверсором міняють місцями початок і кінець обмоток збудження. В двигунах виробляється електричний струм. Проте самозбудження протікає повільно і потрібний певний час для створення необхідної гальмової сили. Щоб прискорити самозбудження в обмотки подається додаткова напруга. Реостатне гальмування з незалежним збудженням дозволяє регулювати гальмування у відповідності зі зміною напруги незалежного джерела додаткової напруги. В електровозах змінного струму реостатне гальмування здійснюється за такими ж принципами, як і на електровозах постійного струму. На електровозах ВЛ80Т і ВЛ80' застосовують схему реостатного гальмування з незалежним збудженням тягових двигунів. За рекуперативного гальмування енергія, що рекуперується електровозом, може споживатися електровозами, які працюють на одній ділянці в тяговому режимі. Якщо таких електровозів немає або необхідна їм енергія менше тієї, що рекуперується, то збиткова енергія через спеціальні інвертори, які установлюються на тягових підстанціях, направляється в енергосистему. Рекуперативне гальмування на електровозах змінного струму, на відміну від рекуперації на електровозах постійного струму, супроводжується процесом інвертування, тобто перетворення генерованого тяговими двигунами постійного струму в змінний, бо в контактній мережі, куди він має подаватись, протікає змінний струм. Інвертування — це процес зворотний випрямленню. Виходячи з цього, випрямний пристрій на електровозах змінного струму, зібраний з тиристорів, що управляються, можна використовувати як інвертор. Застосування рекуперації дає великий ефект. На окремих ділянках із крутими спусками може бути збережено до 20% тягової електроенергії, крім того, відпадає необхідність витрачати енергію для підгальмовування поїзда на спуску. На електровозах і електропоїздах іноді застосовується змішане електричне гальмування, яке поєднує реостатне і рекуперативне гальмування. Порівняно з пневматично-механічним гальмуванням електричне сприяє зменшенню експлуатаційних витрат на заміну гальмових колодок і ремонт гальмової системи рухомого складу, автоматизації управління гальмовими процесами. Разом з тим за електричного гальмування посилюється зосереджений силовий вплив локомотива і передніх вагонів поїзда на колію, що приводить до руйнування її на ділянках гальмування, а при перевищенні розрахункових гальмових сил в голові поїзда може призвести до витиснення легковагових вагонів. Деякі види електричного гальмування не можуть використовуватись для екстренного гальмування. Його використовують переважно для плавного підгальмовування і регулювання швидкості руху поїзда на спусках.
12. Локомотивне та вагонне господарства.
12.1. Класифікація вагонів. Вагон – це несаморухома одиниця рухомого складу, що призначена для перевезення пасажирів та вантажів. Класифікація: - за призначенням: - пасажирські; - вантажні. - за кількістю осей: - двоосні; - чотириосні; - шестиосні; - восьмиосні; - багатоосні. - за шириною колії: - ширококолійні; - вузькоколійні. - за будовою кузова та матеріалом виготовлення: - суцільнометалеві; - клепані; - зварні; - дерев’яні. - за режимом експлуатації: - загальносітьові; - промислового транспорту.
До вантажних вагонів належать криті вагони, піввагони, платформи, цистерни, спеціалізовані вагони для перевезення вантажів: вагони бункерного типу, термоси, рефрижераторні вагони, у тому числі АРВ, зерновози, транспортери, контейнеровози, а також спеціальні вагони вантажного типу.
До пасажирських вагонів належать вагони для перевезення пасажирів, поштові, багажні, вагони-ресторани, службово-технічні (службові, клуби, санітарні, випробувальні та вимірювальні, лабораторії та інші спеціальні вагони пасажирського типу).
Спеціального призначення: зерновози, хпер-дозатори, думпкарні, транспортери, ізотермічні (рефрежиратори, для вантажів що швидко псуються), автомобілевози.
Кожна одиниця рухомого складу, у тому числі спеціального самохідного і несамохідного рухомого складу, повинна мати такі розпізнавальні чіткі знаки і написи: - Державний герб (на локомотивах і пасажирських вагонах); - знак Державної адміністрації залізничного транспорту України; - ініціали залізниці (крім вагонів); - номер (для пасажирських вагонів містить код приписки); - табличку заводу-виготовлювача із зазначенням місця будівництва; - дати і місця проходження визначених видів ремонту; - маса тари (крім локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу). Крім того, мають бути нанесені такі написи: на локомотивах, МВРС і спеціальному самохідному рухомому складі: - конструкційна швидкість; - серія; - назва депо або іншого підприємства приписки; - таблички і написи про огляд резервуарів, контрольних приладів і котла; - на пасажирських вагонах, МВРС і спеціальному самохідному рухомому складі, на якому передбачається доставка робітників до місця виконання робіт і у зворотному напрямку – кількість місць; - на вантажних вагонах – вантажопідйомність. - На тендерах паровозів мають бути позначені серія, номер та ініціали залізниць приписки.
Інші знаки і написи на рухомому складі і спеціальному самохідному рухомому складі наносяться у порядку, встановленому Укрзалізницею.
Читайте також:
|
||||||||
|