Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціально-економічні підтипи

ІІ. Країни транзитивної економіки

2.1. країни, що формують ринкову економіку з 80-х років ХХ ст.:Польща, Чехія, Угорщина, Балканські країни.

2.2. країни, що переходять до ринкової економіки з 90-х років ХХ ст.:країни Східної Європи + СНД.

ІІІ. Країни централізованої економіки, що реформуються(переходять до регульованої ринкової економіки): Китай, Північна Корея, В’єтнам, Куба.

Пропонується самостійно визначити спільні риси, що характерні для країн ІІ та ІІІ типів.

ІV. Країни, що розвиваються з ринковою економікою(близько 120 держав)

Спільні риси:

- багатоукладність економіки;

- слаборозвинутість, яка виражається в якісній неоднорідності і системній невпорядкованості суспільства, що складається з різних економічних та неекономічних інститутів традиційного й сучасного типів, а також проміжних перехідних структур;

- залежність від країн-лідерів, що проявляється у відносинах домінування й підкорення, які останніми десятиріччями реалізуються економічними методами. Економічна залежність впливає на політику, ідеологію та культуру цих країн;

- суттєвий вплив релігійної сфери на соціально-економічний розвиток та інші.

4.1. країни відносно-зрілої ринкової економіки та нові індустріальні країни (НІК)[5]:в Азії – це Індія, Туреччина, Південна Корея, Сінгапур, Таїланд, Філіппіни, Малайзія; в Латинській Америці – Бразилія, Мексика, Аргентина, Чилі, Венесуела, Перу; в Африці – Марокко, Алжир, Туніс, Лівія, Єгипет.

4.2. країни експортери-нафти з високими доходами:Бруней, Катар, Кувейт, ОАЕ, Оман, Іран, Саудівська Аравія. Ознаки: завдяки припливу «нафтодоларів» ці країни наблизилися до економічно розвинутих країн за показником ВВП на душу населення; в цих країнах прискорено йдуть процеси перебудови господарства, чому сприяють значні інвестиції, використання передових технологій розвинутих країн, дешева робоча сила, вигідне ЕГП; беруть активну участь у світовій торгівлі тощо.

4.3. малі острівні держави з високими доходами:Багамські острови, Ямайка, Барбадос, Бахрейн, Сейшельські острови, Мальдівські острови. Ознаки: не мають природних ресурсів для розвитку економіки, найбільш розвинуті галузі третинного сектору (туризм, фінансовий сектор – виконують функції офшорних центрів[6]).

4.4. Країни середніх можливостей або економічно-слабкі держави (найчастіше зі змішаною економікою):Нікарагуа, Папуа - Нова Гвінея, Ангола, Ефіопія та інші. Ознаки: країни знаходяться посередині між країнами з високими доходами і найменш розвинутими країнами. Основна частина цих країн зайнята у сільському господарстві; промисловість у більшості країн представлена в основному переробкою продукції сільського господарства і гірничовидобувною промисловістю; остання різко переважає над обробною промисловістю. Більшість країн мають значний потенціал для дальшого економічного розвитку, проте їх внутрішні ресурси недостатні і вони змушені залучати фінансові ресурси з економічно розвинених країн, що призводить до зростання заборгованості. Саме за рахунок країн даного соціально-економічного підтипу збільшується частка найменш розвинених країн.

4.5. Найменш економічно розвинені країни (близько 50 країн): Афганістан, Бангладеш, Бенін, Буркіна-Фасо, Бутан, Вануату, Гаїті, Гвінея-Бісау, Гамбія, Замбія, ДРК, Лаос, Малі, Непал, Руанда, Сомалі, Судан, Чад та інші.Ознаки: низький рівень доходів, економіка має аграрно-сировинний характер; у сільському господарстві зайнято в середньому три чверті жителів і створюється близько половини ВВП; гострою є продовольча проблема; країни у своїй більшості є експортерами двох видів традиційних сировинних товарів та імпортерами промислових і продовольчих товарів; характерні низькі рівні економічного зростання, які у поєднанні з високими темпами приросту населення зумовлюють надзвичайно низький рівень життя.


Читайте також:

  1. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  2. Визначте соціально-економічні та політичні фактори утворення Київської Русі.
  3. Встановлення комуністичного політичного режиму в Україні в 20-х – 30-х роках ХХ ст.: соціально-економічні перетворення
  4. ЗМІНИ В СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІЙ СТРУКТУРІ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
  5. Інфляція, її причини та соціально-економічні наслідки
  6. Інфляція, її сутність, причини, види і соціально-економічні наслідки
  7. Інфляція: причини, види та соціально-економічні наслідки
  8. Криза у соціально-економічній сфері.
  9. Лекція 7. Особливості категорії «праця» в православній соціально-економічній моделі
  10. Нові інформаційні технології та їхня роль у розвитку зв’язків з громадськістю у соціально-економічній діяльності.
  11. Питання сьоме. Інфляція, її сутність, причини виникнення, типи і соціально-економічні наслідки
  12. Підтипи країн




Переглядів: 496

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підтипи країн | Поняття про організації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.