Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Using the following example and keeping in mind at whom your resume is directed choose the format of your own resume and explain your choice. See an example of chronological one.

 

Chronological resume: SVETLANA PETRENKO P. O. Box 9434 Lviv, Ukraine 290005 Telephone: (+380 322) 69 98 33 Fax: (+380 322) 75 44 16 E-mail: svetlana@mydomain.lviv.ua PERSONAL INFORMATION Date of Birth: August 7, 1977 Place of Birth: Lviv, Ukraine Citizenship: Ukrain Language spoken: Ukrainian, English, Russian, Polish EDUCATION 1994 High School 53, Lviv Ukraine, received high school diploma 1994 Gilmer High School, Gilmer Texas, received high school diploma, with honors 1995 - present Law Faculty, Lviv State University, Ukraine 1995 Pre-law department, Lviv State University, Ukraine 1996 Alpbach Summer Program on European Integration, Austria 1997 Harvard Ukrainian Summer Institute (FTUSI), History and Political Studies, USA 1998 course on Conflict Resolution at St. Paul's University, Ottawa, Canada WORK EXPERIENCE 1998 Intern in the House of Commons, Ottawa Canada, office of Dennis Mills 1995 English Teacher, 11 th grade , School 99, Lviv, Ukraine 1994-1996 Research Assistant to Julie-Anne Franko, graduate student Yale University AWARDS AND SCHOLARSHIPS 1998 Full Scholarship to Canada -Ukraine Parliamentary Program 1997 Full Scholarship to Harvard Ukrainian Research Institute Summer Program 1996 Full Scholarship to Alpbach Summer Program on European Integration 1994 Globe Scholar Award, Gilmer USA 1994 Second place, University Interscholastic League District Award for Speech Making 1993 Rotary Scholarship: one year exchange program to the USA 1992 Lviv Regional English Language Olympiad, II prize   COMMUNITY AND VOLUNTEER ACTIVITIES 1998 President of Rotaract Club of Lviv. Head of the project in Livchytsi Boarding School for Mentally Impaired Children, English-Ukrainian Simultaneous Translator, TAIZE meetings, Stuttgart Germany, Vienna Austria HUSI Alumni Association Youth Group, Trinity Church, (Greek-Catholic) SKILLS AND INTERESTS Driving (license 1995) Computer, IBM, Macintosh (Microsoft Word, Word Perfect, E-mail, Internet) Judo

Note!

1. Your CV is the information on which your potential employer bases his or her decision on whether to bother interviewing you or not.

2. Your CV should be suitable for each job application — the information should be relevant to the job that you are applying for.

3. Don't be afraid to oversell yourself. Obviously don't blatantly (очевидно) lie on your CV, but you can exaggerate your existing skills (especially if you know for sure that you can do what you are saying you can).

4. Your CV must stand out (відрізняться) from the rest — it's an advert for the skills and services you have to offer.

 

What should you leave out of your CV?

1. Photos — the only people who need to include these are models, actors, actresses and possibly air cabin crew. Any sort of failure — exams, marriages, businesses, etc.

2. Reasons for leaving each job.

3. Salary information — this can only be used to reject your application. If an advertisement specifically requests this information you can always include the information in your cover letter.

4. Fancy patterns/borders — these detract from your presentation.

5. Title pages, binders (палітурка) and folders (бpoшypa) are usually unnecessary and can be off-putting (though if you are doing a special presentation, enclosing your CV in a binder may look more impressive).

6. Do not include a list of publications if you are a scientist, unless they are asked for.

7. Leave out age (put in date of birth instead), weight, height, health, or any other personal information that is irrelevant to your application.

8. Do not use poor quality photocopies of your CV — they make it look as though you are sending off your CV to lots of companies and that you may not be bothered who you work for.

__________________________________________________________________


Читайте також:

  1. A black blindfold appeared over Phineas Nigellus’s clever, dark eyes, causing him to bump into the frame and shriek with pain.
  2. A case of transformation of heat into work
  3. A Retrieved Reformation
  4. A) Choose the correct answer.
  5. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  6. A. Choose the correct variant.
  7. A. Choose the correct variant.
  8. A. Give the definitions for the following terms and expressions. What are these methods used for? What can they help to an investigator?
  9. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  10. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  11. A. Role-play the following situation.
  12. A. Study the following.




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Targeted CV | COVER LETTER

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.