МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тести для самоконтролю1. Правотворчість — це: а) діяльність компетентних органів держави, посадових осіб, спеціально уповноважених громадських організацій, трудових колективів або всього населення держави з метою встановлення, змінювання або скасування, систематизації юридичних норм; б) діяльність правотворчих органів держави зі створення нового зведеного, систематизованого нормативно-правового акта, що здійснюється шляхом глибокого, всебічного перероблення чинного законодавства, внесення до нього істотних змін; в) владна діяльність компетентних державних органів з реалізації правових норм щодо конкретних життєвих випадків і індивідуально-визначених осіб; г) діяльність компетентних державних органів, громадських організацій або окремих громадян з метою усвідомлення необхідності дотримання норм.
2. Визначте функції правотворчості: а) вироблення, прийняття нових правових норм; б) змінювання, доповнення або скасування норм права; в) систематизація чинного законодавства; г) усі названі функції. 3. Хто в Україні наділений правом приймати закони: а) Верховна Рада України та народ України (шляхом референдуму); б) Верховний Суд України; в) Президент України; г) Кабінет Міністрів України; д) Верховна Рада Автономної Республіки Крим; е) усі названі органи влади. 4. Зазначте, які з перерахованих стадій не є стадіями правотворчого процесу: а) ухвалення рішення про підготовку нормативно-правового акта (визначаються суб'єкти законодавчої ініціативи); б) підготовка тексту нормативно-правового акта; в) попереднє обговорення проекту нормативно-правового акта та його узгодження; г) після врахування усіх зауважень і пропозицій доопрацювання проекту нормативно-правового акта; д) винесення проекту на розгляд органу державної влади, що має владні повноваження з прийняття такого нормативного акта; е) офіційне обнародування нормативно-правового акта; ж) усі перераховані етапи є стадіями правотворчого процесу.
5. Хто з названих суб'єктів не має права законодавчої ініціативи: а) Президент України; б) Національний Банк України; в) народні депутати України; г) Кабінет Міністрів України; д) усі названі суб'єкти.
6. Юридична техніка включає в себе тільки: а) сукупність правил, засобів і прийомів формулювання, з'ясування й опрацювання індивідуальних нормативно-правових актів; б) сукупність правил і прийомів підготовки, прийняття, систематизації нормативно-правових актів; в) обидва з названих випадків; г) не включає жодного.
7. Без яких офіційних атрибутів нормативний акт не може бути визнаний офіційним документом: а) без дати; б) без найменування нормативного акта; в) без штампа і підпису офіційних осіб; г) без усіх названих атрибутів.
8. З якого моменту закон стає чинним: а) з моменту прийняття; б) з моменту одержання тексту закону посадовою особою, покликаною стежити за його дотриманням; в) через 10 днів після його оприлюднення в офіційних засобах масової інформації; г) з дати, що безпосередньо вказана в тексті закону, але не раніше, ніж з моменту його офіційної публікації. 9. Санкціонована правотворчість — це: а) делегування правотворчих повноважень недержавним формуванням; б) правоустановча діяльність відповідних державних органів; в) прийняття державою нормативно-правових актів, в яких містяться норми, що вже вироблені в суспільстві або вироблені певними організаціями; г) у жодному із зазначених визначень не розкривається поняття «санкціонована правотворчість»; д) кожен із названих видів правотворчості є санкціонованою правотворчістю.
10. Відкладне вето – це: а) право глави держави ініціювати закон; б) право глави держави повернути закон на повторний розгляд; в) право глави держави скасувати закон; г) право глави держави підписати закон. 11. Усі форми й засоби виникнення, розвитку та зміни права – це: а) правотворчість; б) правотворення; в) законотворчість; г) нормотворчість.
12. Правова форма діяльності держави за участю громадянського суспільства, пов’язана з установленням, змінюванням, скасуванням юридичних норм і що виражається у формуванні, систематизації, прийнятті та оприлюдненні нормативно-правових актів, - це: а) правотворчість; б) право творення; в) законотворчість; г) нормотворчість.
13. Кодифікація і інкорпорація– це: а) форми систематизації законодавства; б) форми реалізації норм права; в) види правозастосовної діяльності; г) діяльність уряду та Президента щодо впорядкування законодавства. 14. Вид систематизації права, що передбачає об’єднання нормативно-правових актів без змін в єдиному зведенні за алфавітним чи хронологічним критерієм, - це: а) консолідація; б) інкорпорація; в) кодифікація; г) учет законодавства. 15. Вид систематизації права, що передбачає утворення нового єдиного нормативно-правового акта на основі якісного перероблення попередніх актів, - це: а) консолідація; б) інкорпорація; в) кодифікація; г) учет законодавства.
16. Види інкорпорації за обсягом: а) офіційна та неофіційна; б) галузева та спеціальна; в) генеральна та часткова; г) хронологічна та предметна.
17. Види інкорпорації за суб’єктом здійснення: а) офіційна та неофіційна; б) галузева та спеціальна; в) загальна та предметна; г) генеральна та часткова. 18. У результаті систематизації нормативно-правових актів були створені „Основи законодавства про охорону здоров’я”. Визначте вид систематизації: а) кодифікація; б) консолідація; в) інкорпорація; г) учет законодавства.
19. Які види систематизації нормативно-правових актів розрізняють в юридичній літературі: а) інкорпорація, кодифікація та конфедерація; б) інкорпорація, кодифікація та конфронтація; в) корпорація, кодифікація та консолідація; г) інкорпорація, кодифікація та консолідація.
20. Упорядкування нормативно-правових актів здійснюється за часом їх видання або набуття чинності – це: а) генеральна інкорпорація; б) облік нормативно-правових актів; в) хронологічна інкорпорація; г) загальна кодифікація. Читайте також:
|
||||||||
|