МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Зміст науки за темамиМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА” ФАКУЛЬТЕТ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТА МАРКЕТИНГУ КАФЕДРА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТА ЕКОНОМІКИ ПРАЦІ ЗАТВЕРДЖУЮ Проректор з науково-педагогічної роботи ______________О.І.Олексюк «___» ________________2014р. НАВЧАЛЬНО - МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВИВЧЕННЯ НАУКИ «Менеджмент персоналу» для студентів V курсу галузі знань «економіка та підприємництво» спеціальність 8508/1 і 8508/2
Завідувач кафедри управління персоналом та економіки праці ____________ А.М.Колот «___» ________________2014 р.
Начальник навчально-методичного відділу ____________ Т.В.Гуть «___» ________________2014 р.
Київ КНЕУ 2014 Вступ
За сучасних умов компетентний та мотивований персонал є вирішальним чинником конкурентоспроможності підприємства на ринку, тому сучасні керівники всіх рівнів управління повинні вміти забезпечувати організацію компетентними працівниками з високою мотивацією до праці, створювати умови для їхнього всебічного розвитку та реалізації здібностей на користь організації та кожного працівника. Знання основ теорії та практичних навичок у галузі управління персоналом всіх організацій, що функціонують у сфері економіки, є особливо цінними для студентів, які навчаються за магістерськими програмами, оскільки саме вони – це майбутні професіонали та керівники. Саме від уміння грамотно управляти людьми залежатиме як ефективність функціонування відповідних структурних ланок і організації загалом, так і реалізація ними (теперішніми студентами, а в майбутньому професіоналами та керівниками) особистого життєвого плану та програми службово-професійного зростання. Мета: сформувати у студентів систему теоретичних знань та практичних навиків у галузі управління персоналом організацій різноманітних форм власності, що функціонують у сфері економіки України. Завдання: сформувати у студентів компетенції за таким переліком: 1. Розуміти: — сутність, значення та зміст менеджменту персоналу; — сутність та завдання політики менеджменту персоналу, механізм її залежності від генеральної стратегії розвитку організації; — соціально-психологічні механізми, які зумовлюють трудову поведінку персоналу; — роль служби персоналу в реалізації політики менеджменту персоналу в організації; — значення якісного підбору, об’єктивного й достовірного оцінювання та справедливої мотивації персоналу для забезпечення ефективної діяльності організації; — значення розвитку персоналу для забезпечення конкурентоспроможності організації на ринку. 2. Знати: — методологічні аспекти менеджменту персоналу як процесу та сфери практичної діяльності; — зміст, принципи та напрямки реалізації стратегії і політики менеджменту персоналу; — ресурсне забезпечення менеджменту персоналу: нормативно-правову та інформаційну базу, науково-методичне, кадрове, матеріально-технічне й фінансове забезпечення; — напрями організації роботи служби персоналу та ведення кадрового діловодства; — методи визначення потреб організації у працівниках різних професійних груп; — технології аналізу робіт й розроблення вимог до кандидатів на вакантні посади, методи пошуку, залучення та оцінювання кандидатів на вакантні посади; — стратегії та технології роботи рекрутингових агенцій; — технології використання аутсорсингових та лізингових послуг в управлінні персоналом; — технологію планування та організації розвитку персоналу; — види, фактори, показники, основні процеси руху персоналу та способи пристосування його до економічних змін; — засоби регламентування діяльності структурних підрозділів та посадових осіб; — засоби регламентування робочого часу працівників та методи аналізу ефективності його використання; — види, функції, методи та процедуру оцінювання персоналу, напрями використання його результатів у практиці менеджменту персоналу; — теоретико-методологічні засади мотивації персоналу, структуру компенсаційного пакета та технологію розроблення різних його складових, методи нематеріальної мотивації персоналу; — види, причини виникнення, функції та наслідки конфліктів у організації; інструменти, процедури й методи управління конфліктами; — резерви підвищення ефективності діяльності організації в умовах сприятливого соціально-психологічного клімату; — технології управління поведінкою персоналу під час розроблення й реалізації проектів і в умовах організаційних змін; — технологію формування корпоративної культури; — складові та показники ефективності менеджменту персоналу, структуру витрат на персонал. 3. Уміти: — розробляти основні контури стратегії та політики менеджменту персоналу в організації залежно від конкретної ситуації; — оцінювати соціально-психологічний клімат, який панує у колективі, розробляти пропозиції щодо його поліпшення; — визначати потребу у працівниках різних професійних груп; — оцінювати кандидатів на вакантні посади; — обґрунтовувати економічну доцільність використання аутсорсингових і лізингових послуг у галузі управління персоналом та виведення персоналу зі штату організації; — розробляти аутсорсинг - проекти та проекти виведення персоналу зі штату організації; — визначати доцільність використання різних форм і методів навчання, оцінювати їх ефективність; — розробляти кар’єрограму працівника; — формувати резерв на заповнення вакантних посад керівників та організовувати підготовку працівників до заповнення керівної посади; — управляти процесами руху персоналу, розробляти заходи пристосування персоналу до економічних змін в організації, оцінювати витрати, пов’язані зі заміною працівників; — обґрунтовувати доцільність використання різних методів управління персоналом в організації; — розробляти правила внутрішнього трудового розпорядку; — проводити фотографію робочого дня, виявляти причини втрат робочого часу та розробляти рекомендації щодо продуктивнішого його використання; — формувати зміст, обґрунтовувати доцільність вибору різних методів, розробляти процедуру оцінювання персоналу, використовувати результати оцінювання у менеджменті персоналу; — управляти конфліктними ситуаціями та поведінкою персоналу під час розроблення й реалізації проектів та в умовах організаційних змін; — розробляти корпоративні стандарти та правила поведінки; — аналізувати структуру витрат на персонал та оцінювати ефективність менеджменту персоналу. 4. Володіти стійкими навичками: — розподілу завдань менеджменту персоналу між службою персоналу, керівниками та іншими суб’єктами менеджменту персоналу; — аналізу чисельності та структури персоналу організації; — аналізу робіт і розроблення вимог до кандидатів на вакантні посади, пошуку та залучення кандидатів на вакантні посади; — підготовки та проведення структурованого інтерв’ю з кандидатами на вакантні посади; — визначення потреби у професійному навчанні та підвищенні кваліфікації персоналу; — розрахунку та аналізу показників обороту, плинності та стабільності персоналу; — розроблення положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій; — розроблення комплексної методики оцінювання персоналу; — проведення мотиваційного моніторингу, аналізу стану матеріальної та нематеріальної мотивації трудової діяльності в організації та розроблення практичних рекомендацій щодо її удосконалення. Предмет: процес відтворення й ефективного використання персоналу організації, який відбувається у просторі й часі. 1. Тематичний план
Згідно з навчальним планом, бюджет навчального часу становить 144 години. Форма підсумкового контролю – іспит. Тематичний план наведено у таблиці 1. Таблиця 1 Тематичний план
1ІКР – індивідуально-консультативна робота
Зміст науки за темами
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|