МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Задача 1Міністерство освіти і науки України Приазовський державний технічний університет Інститут економіки та менеджменту Економічний факультет Кафедра економіки підприємств Меліхов А.А. Алістаєва А.В. Методичні рекомендації для проведення Практичних занять з дисципліни «Економіка праці та соціально трудові відносини» (для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання) Маріуполь 2011 Методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Економіка праці та соціально трудові відносини» для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання / Укл.: А.А. Меліхов, А.В. Алістаєва. – Маріуполь: ПДТУ, 2011. – 24 с.
Мета цих методичних вказівок – набуття студентами практичних навичок у вирішенні прикладних завдань дисципліни «Економіка праці та соціально трудові відносини». Кожна практична робота присвячена окремій темі. Практична робота повинна бути виконана й оформлена графічно і текстуально на аркушах формату А4 або в зошиті.
Зміст
Практичне заняття 1 Тема 1. ЕКОНОМІКА ПРАЦІ ЯК НАУКА І СФЕРА ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Тема 2. ПРАЦЯ ЯК ОСНОВА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ І ГОЛОВНИЙ ФАКТОР ВИРОБНИЦТВА Форма проведення заняття – семінар. На початку заняття проводиться вибірковий опит студентів за матеріалом вступної лекції, під час якого акцентується увага на значенні курсу та його зв’язку з іншими дисциплінами, а також на впливі праці на життєдіяльність людини і сучасного суспільства. Обговорюються наступні питання: 1.Праця як об’єкт вивчення дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини". 2.Формування і розвиток предмета дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини". 3.Завдання дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини". 6. Що вкладається в поняття «праця» і в чому суть даної економічної категорії? 7. Що спільного і які відмінності між працею і трудовою діяльністю? 8. Яку роль виконує праця в житті людини і суспільства? 9. Визначте елементи, які беруть участь у трудовому процесі, і роль кожного з них. Як людина взаємодіє з цими елементами? 10. Наведіть класифікацію видів праці та визначте її значення в оцінці праці. 11. Що розуміють під змістом і характером праці? 12. Охарактеризуйте підприємництво як особливий вид трудової діяльності. Які напрямки його розвитку найбільш ефективні в економічному і соціальному аспектах?
Практичне заняття 2 Тема 3. ТРУДОВІ РЕСУРСИ І ТРУДОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУСПІЛЬСТВА. Форма проведення заняття – практичне заняття. На початку заняття проводиться вибірковий опит студентів за пройденим на лекціях теоретичним матеріалом. Обговорюються наступні питання: 1. Населення як економічна категорія. 2. Відтворення населення і його характеристики (показники). 3. Економічно-активне і економічно неактивне населення. 4. На які категорії поділяється населення і що являє собою економічно активне і економічно неактивне населення? 5. Що розуміється під трудовими ресурсами і які категорії населення відносяться до них? 6. Який вплив на трудові ресурси надають демографічні, освітні та професійно-кваліфікаційні аспекти? 7. Що розуміється під відтворенням населення і які типи відтворення розрізняють? 8. Яка динаміка розвитку світового населення? 9. Що таке трудовий потенціал і які рівні зв'язків і відносин характерні для нього? 10. Дайте кількісну та якісну характеристику трудового потенціалу. 11. Назвіть основні особливості трудового потенціалу працівника. 12. У чому відмінність трудового потенціалу підприємства від трудового потенціалу суспільства? Після обговорення усних питань студентам пропонується для рішення ряд практичних завдань різного рівня складності, пов’язаних із тематикою практичного заняття. Наприклад: Задача 1 У звітному році чисельність зайнятого в економічній діяльності населення країни складала 19,9 млн. осіб, з яких 9,4 млн. зайняті в матеріальному виробництві, а всі інші – в обслуговуванні. На плановий рік очікується збільшення чисельності зайнятих в економічній діяльності на 0,6 млн. і, в той же час, зменшення зайнятості в матеріальному виробництві на 0,3 млн. осіб. Як змінився рівень зайнятості у звітному році порівняно з базисним? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|