Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Задача 1

Міністерство освіти і науки України

Приазовський державний технічний університет

Інститут економіки та менеджменту

Економічний факультет

Кафедра економіки підприємств

Меліхов А.А.

Алістаєва А.В.

Методичні рекомендації для проведення

Практичних занять з дисципліни

«Економіка праці та соціально трудові відносини»

(для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання)

Маріуполь 2011


Методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Економіка праці та соціально трудові відносини» для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання / Укл.: А.А. Меліхов, А.В. Алістаєва. – Маріуполь: ПДТУ, 2011. – 24 с.

 

 

Мета цих методичних вказівок – набуття студентами практичних навичок у вирішенні прикладних завдань дисципліни «Економіка праці та соціально трудові відносини». Кожна практична робота присвячена окремій темі. Практична робота повинна бути виконана й оформлена графічно і текстуально на аркушах формату А4 або в зошиті.

 

 


Зміст

  стр.
Практичне заняття 1Тема 1. ЕКОНОМІКА ПРАЦІ ЯК НАУКА І СФЕРА ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Тема 2. ПРАЦЯ ЯК ОСНОВА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ І ГОЛОВНИЙ ФАКТОР ВИРОБНИЦТВА    
Практичне заняття 2Тема 3. ТРУДОВІ РЕСУРСИ І ТРУДОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУСПІЛЬСТВА  
Практичне заняття 3 Тема 4. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ЯК СИСТЕМА  
Практичне заняття 4 Тема 5. РИНОК ПРАЦІ В ЕКОНОМІЧНІЙ СИСТЕМІ
Практичне заняття 5-6 Тема 6. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ЗАЙНЯТОСТІ  
Практичне заняття 7 Тема 7. ОРГАНІЗАЦІЯ, НОРМУВАННЯ ТА УМОВИ ПРАЦІ ПРИ РОЗВИТКУ РИНКОВИХ ВІДНОСИН В ЕКОНОМІЦІ  
Практичне заняття 8 Модульна контрольна робота за темами 1-7
Практичне заняття 9-10 Тема 8. ТРУДОВИЙ ПРОЦЕС. МЕТОДИКА І ТЕХНІКА ВИВЧЕННЯ ЗАТРАТ РОБОЧОГО ЧАСУ  
Практичне заняття 11Тема 9. ПРОДУКТИВНІСТЬ І ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРАЦІ
Практичне заняття 12-13 Тема 10. ОРГАНІЗАЦІЯ ОПЛАТИ ПРАЦІ В СУЧАСНИХ ЕКОНОМІЧНИХ УМОВАХ  
Практичне заняття 14 Тема 11. СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА І ДОХОДИ НАСЕЛЕННЯ  
Практичне заняття 15 Тема 12. АНАЛІЗ І ПЛАНУВАННЯ ТРУДОВИХ ПОКАЗНИКІВ  
Практичне заняття 16 Тема 13. АУДИТ І МОНІТОРИНГ У СФЕРІ ПРАЦІ
Практичне заняття 17 Тема 14. СистемА управління трудовими ресурсами  
Список рекомендованої літератури

Практичне заняття 1

Тема 1. ЕКОНОМІКА ПРАЦІ ЯК НАУКА І СФЕРА ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Тема 2. ПРАЦЯ ЯК ОСНОВА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ І ГОЛОВНИЙ ФАКТОР ВИРОБНИЦТВА

Форма проведення заняття – семінар.

На початку заняття проводиться вибірковий опит студентів за матеріалом вступної лекції, під час якого акцентується увага на значенні курсу та його зв’язку з іншими дисциплінами, а також на впливі праці на життєдіяльність людини і сучасного суспільства. Обговорюються наступні питання:

1.Праця як об’єкт вивчення дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини".

2.Формування і розвиток предмета дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини".

3.Завдання дисципліни "Економіка праці і соціально-трудові відносини".

6. Що вкладається в поняття «праця» і в чому суть даної економічної категорії?

7. Що спільного і які відмінності між працею і трудовою діяльністю?

8. Яку роль виконує праця в житті людини і суспільства?

9. Визначте елементи, які беруть участь у трудовому процесі, і роль кожного з них. Як людина взаємодіє з цими елементами?

10. Наведіть класифікацію видів праці та визначте її значення в оцінці праці.

11. Що розуміють під змістом і характером праці?

12. Охарактеризуйте підприємництво як особливий вид трудової діяльності. Які напрямки його розвитку найбільш ефективні в економічному і соціальному аспектах?

 

 

Практичне заняття 2

Тема 3. ТРУДОВІ РЕСУРСИ І ТРУДОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУСПІЛЬСТВА.

Форма проведення заняття – практичне заняття.

На початку заняття проводиться вибірковий опит студентів за пройденим на лекціях теоретичним матеріалом. Обговорюються наступні питання:

1. Населення як економічна категорія.

2. Відтворення населення і його характеристики (показники).

3. Економічно-активне і економічно неактивне населення.

4. На які категорії поділяється населення і що являє собою економічно активне і економічно неактивне населення?

5. Що розуміється під трудовими ресурсами і які категорії населення відносяться до них?

6. Який вплив на трудові ресурси надають демографічні, освітні та професійно-кваліфікаційні аспекти?

7. Що розуміється під відтворенням населення і які типи відтворення розрізняють?

8. Яка динаміка розвитку світового населення?

9. Що таке трудовий потенціал і які рівні зв'язків і відносин характерні для нього?

10. Дайте кількісну та якісну характеристику трудового потенціалу.

11. Назвіть основні особливості трудового потенціалу працівника.

12. У чому відмінність трудового потенціалу підприємства від трудового потенціалу суспільства?

Після обговорення усних питань студентам пропонується для рішення ряд практичних завдань різного рівня складності, пов’язаних із тематикою практичного заняття. Наприклад:

Задача 1

У звітному році чисельність зайнятого в економічній діяльності населення країни складала 19,9 млн. осіб, з яких 9,4 млн. зайняті в матеріальному виробництві, а всі інші – в обслуговуванні. На плановий рік очікується збільшення чисельності зайнятих в економічній діяльності на 0,6 млн. і, в той же час, зменшення зайнятості в матеріальному виробництві на 0,3 млн. осіб. Як змінився рівень зайнятості у звітному році порівняно з базисним?


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 299

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СЕГМЕНТАЦИЯ РЫНКА | Задача 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.