Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Організація педагогом виховного оточення

Людина виростає у певному соціальному середовищі, взаємодіє з різноманітними людьми, відчуває на собі вплив соціальних норм. Все це утворює її виховне оточення.

Виховне оточення — умови, що сприяють становленю у дитини позитивних якостей.

Воно містить організовану (все, що перебуває під безпо­середнім педагогічним впливом, організовується ним) і стихійну (все, що не піддається безпосередньому педаго­гічному управлінню: засоби масової інформації, масова культура, норми соціально-економічного життя суспіль­ства тощо) складові. Виховне оточення, окремі його еле­менти можуть бути сприятливими і несприятливими для виховання позитивних форм поведінки, високих духовних цінностей і моральних якостей. Завдання педагогів поля­гає в тому, щоб максимально використати його позитивну дію, нейтралізувавши негативну.

Вихованець є частиною оточення, а тому є не об'єктом, а суб'єктом виховання себе та інших членів колективу. Він виховується завдяки дії правильно педагогічно організова­ного оточення та своєї активної діяльності. В колективі (оточенні) діти і дорослі непомітно впливають одне на од­ного, оскільки в педагогічно організованій діяльності ко­лективу всі взаємозалежні (необхідно виявити вдячність, підтримку, надати допомогу, заступитися за слабшого і скривдженого, оцінити успіх і вчинки).

Педагог вивищується над умовами, класом, залишаю­чись є складовою цих умов, вирішує спільно з учнями ви­ховні завдання: бере участь у ініційованому ним діалозі чи Дискусії, разом із дітьми прибирає територію, ходить у туристичний похід, милується шедеврами живопису певного музею, хвилюється під час перегляду спектаклю, а потім обговорює побачене і почуте.

Однак багато вчителів не бачать себе рівноправними співбесідниками на уроках, вважають недостойним поді­ляти інтереси та захоплення дітей. Звісно, кожен вчитель не буде спортсменом, туристом чи музикантом. Але ко­жен, крім викладання свого предмета, здатний на щось: на душевну розмову, радість, посильну допомогу тощо. Хтось з учителів у школі, з конкретним класом, у певний момент повинен уміти і захотіти це робити. У цьому й полягає зна­чення правильно педагогічно організованого шкільного оточення, колективної діяльності.

Головне виховне оточення у школі — шкільний, насам­перед класний колектив. Визнаючи їх непересічну вихов­ну роль, необхідно задіяти усе найближче шкільне і по­зашкільне виховне оточення. Створення ефективних умов виховання є завданням школи, педагогів.

Отже, вихователь має створити оптимальні умови ви­ховання дітей, що сприятимуть становленню найкращих якостей особистості; організувати виховне оточення, міні­мізувавши вплив негативних і підсиливши вплив позитив­них факторів; включити вихованців до шкільного, пере­дусім класного колективу, об'єднавши їх спільною метою і діяльністю.

 


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Адміністративно-територіальна організація
  9. Аналіз безпосереднього оточення
  10. Аналіз виховного заходу
  11. Б. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕКОЮ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
  12. Блок 2 Організація діяльності виробництва




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як суб'єкт виховної діяльності | Виховна робота педагога з колективом учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.