Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МОДЕЛЬ СИТУАЦІЙНОГО АНАЛІЗУ

 

Етапи підготовки Етапи виконання Етапи завершення
1. Вивчення меж - мета, предмет вивчення; - клієнти; - організаційний; - географічний; - елемент часу 4. Визначення головних питань, на які потрібно отримати відповіді 8. Порівняння і пояснення даних
2. Визначення ключового питання і мети аналізу 5. Визначення джерел відповідей на питання 9. Висновки по основних проблемах
3. Визначення головних виконавців (лідерів) 6. Метод збору даних для аналізу: - опитування; - групові збори клієнтів; - дорадчі комітети; - засоби масової інформації 10. Обговорення висновків з учасниками програми (клієнтами)
  7. Збір даних і спостережень та узагальнення 11. Визначення потреб клієнтів
    12. Встановлення мети (завдань) для клієнтів

 

ЛЕКЦІЯ 8

 

Ключові поняття:

 

- Технологічне дорадництво

- Організаційне дорадництво

- Економічне дорадництво

- Юридичне дорадництво

- Соціально-побутове дорадництво

- Масове дорадництво

- Групове дорадництво

- Індивідуальне дорадництво

 

ТЕМА № 12 СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕ ДОРАДНИЦТВО

 

Сільськогосподарське дорадництво - це сукупність дій та заходів консультанта і клієнта (землероба, жителя села) з використанням широкої гами методів для досягнення запланованих господарських, економічних і суспільних цілей сільськогосподарських товаровиробників та задоволення потреб у підвищенні рівня знань та удосконаленні практичних навичок і поліпшення добробуту сільського населення.

 

12.1 Елементи теорії дорадництва

Основною рисою теорії дорадництва є двонаправленість:

- двостороння взаємодія обох її учасників. Тому що не тільки дорадник впливає (інформує, емоційно підтримує і т. д.) на свого партнера, але і навпаки, партнер впливає на дорадника. Це призводить до того, що обидві сторони зацікавлені в такій взаємодії і активно приймають в цьому участь;

• подолання структуризації, яка дає можливість координувати внесок обох її суб'єктів. Тут маємо справу з часово-просторовою структурою, в якій поєднуються внески дорадника і його партнера (обох учасників .цього обміну). Це є відкрита структура, яка створюється і може привести до непередбачених наперед результатів;

• зміст впливів, тобто бажана активність дорадника і його партнера, а також їх особисті внески в процес інтеграції.

Аналіз рис інтерперсональної системи дорадник-землероб доводить, що її ефективність залежить від:

- взаємопізнання дорадника і землероба як в професійній сфері (рівень знань та умінь, аграрно-економічні погляди і т.д.), так і в психологічній (ієрархія потреб, зацікавлення і т.д.);

- пізнання і аналіз господарської і економічної ситуації господарства, а також соціально-побутової ситуації сім'ї, і розгляд на тому фоні проблем землероба та його сім'ї;

визначення цілей, принципів, а також форм і методів співпраці, способів підтримування зв'язків.

Двонаправлена система дорадник-землероб реалізується у визначеному середовищі, де за дорадником стоїть його організація, а за землеробом - місцева (сільська) громада. Отже, консультант має можливість користуватися інтелектуальною і технічною базою своєї організації, а виробник сільськогосподарської продукції може передавати дорадчі результати для сусідів та інших жителів села.

В такий спосіб, від інтерперсонального зв'язку дорадник-землероб, який здійснює індивідуальну форму дорадництва, переходимо до рівня дорадництва для окремих груп і середовищ (схема).

Ефективність дорадництва у великій мірі залежить від взаємодії і поведінки дорадника і сільгоспвиробника:

 

Риса Дорадник Землероб
Професіна компетенція - наявність освіти - сучасний рівень знань - досвід і професійна практика - освіта - знання і досвід, які підтверджують результати діяльності в господарстві
Інтерперсональна комунікація - формування повідомлень, зрозумілих для співрозмовника - зрозуміле формулювання думок - вміння слухати - вміння слухати і робити висновки - вміння ставити зрозумілі питання
Суспільна компетенція - вміння ввійти в місцеве суспільство - становище в місцевому суспільстві
Довіра - ретельність – чесність - сумлінність - пунктуальність - партнерство - віра в ефективність дорадчих дій - партнерство - ретельність
Інтелектуальна активність - стеження за новинами і змінами - безперервна самоосвіта - відкритість на зміни (новаторська позиція) - відкритість на знання та інформацію
Підприємництво - підприємницьке мислення, позиція та дії

 

Найефективніша система дорадництва існує тоді, коли як дорадник, так і сільгоспвиробник характеризуються підприємницькими позиціями, які є способом їх життя та діяльності.


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  3. G2G-модель електронного уряду
  4. O модель привабливість - конкурентоспроможність (матриця Мак Кінсі).
  5. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  6. V – модель
  7. Абстрактна модель
  8. Абстрактна модель
  9. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  10. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  11. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  12. Алгебра та початки аналізу




Переглядів: 350

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель ситуаційного аналізу | Напрямки сільськогосподарського дорадництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.