МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Визначення температури плавленняОРГАНІЧНА ХІМІЯ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання лабораторної роботи “Методи виділення, очистки та ідентифікації органічних речовин ” Для студентів напрямів підготовки 6.051301 “Хімічна технологія ” та 6.051701 “Харчові технології та інженерія ” денної та заочної форм навчання
ЗАТВЕРДЖЕНО на засіданні кафедри хімії та ХТНР протокол № 5 від 05.01 2011 та Методичною радою ЧДТУ протокол №___ від ______2011
Укладачі: Осипенкова Ірина Іванівна, к.т.н., доцент Бененко Сергій Петрович, аспірант
Рецензент: В’язовик Віталій Миколайович, к.т.н., доцент
Методи виділення, очистки та ідентифікації органічних речовин: методичні вказівки до виконання лабораторної роботи для студентів денної та заочної форм навчання за напрямом 6.051301 «Хімічна технологія» та 6.051701 «Харчові технології та інженерія» / Укл. І.І. Осипенкова, С.П. Бененко. – Черкаси: ЧДТУ, 2011. – 16с.
Методичні вказівки допоможуть студентам навчитися виділяти індивідуальні речовини із сумішей природних і добутих методами хімічного синтезу; очищувати їх та встановлювати основні фізико-хімічні константи; користуватися довідниковою хімічною літературою.
ЗМІСТ 1. Дослід №1. Визначення температури плавлення 4 2. Дослід №2. Визначення температури кипіння 5 3. Дослід №3. Очистка твердої речовини методом перекристалізації 6 4. Дослід №4. Екстракція органічних речовин 8 5. Дослід №5. Сублімація 9 6. Дослід №6. Очистка органічної речовини перегонкою при атмосферному тиску 10 7. Дослід №7. Очистка органічної речовини перегонкою з водяною парою 13 8. Перелік рекомендованої літератури 16 ВСТУП При виконанні лабораторних робіт «Методи виділення, очистки та ідентифікації органічних речовин» студент має навчитися виділяти індивідуальні речовини із сумішей, природних і добутих методами хімічного синтезу; очищувати їх та встановлювати основні фізико-хімічні константи; користуватися довідниковою хімічною літературою. Заняття передбачають закріплення і розширення теоретичних знань та застосування їх для вирішення практичних завдань при проведенні синтезу, а також формування у студентів навичок проведення дослідних робіт. Для поглибленого вивчення теоретичного матеріалу подається перелік рекомендованої літератури.
Лабораторна робота з теми: «Методи виділення, очистки та ідентифікації органічних речовин» Мета роботи: набуття практичних навичок, визначення фізико-хімічних констант твердих та рідких речовин, проведення процесів виділення та очистки органічних сполук. Дослід №1 Визначення температури плавлення Температурою плавлення вважають інтервал від початку до повного розплавлення цієї речовини. Чим чистіша речовина, тим менший цей інтервал. Різниця між температурою, при якій з’являється рідка фаза, і температурою повного розплавлення для чистих сполук не перевищує 0,5 – 1˚ С. Температура плавлення чистих речовин за стабільних умов є константою, і важлива для характеристики їх чистоти та для ідентифікації.
Хід роботи. Монтують прилад, до якого входять: штатив, колба з теплоносієм (сірчана кислота, вазелінове масло, дибутилфталат) і скляний капіляр.
Рис.1. Прилад для визначення температури плавлення Перекристалізовану речовину ретельно розтирають на годинниковому склі або в ступці. Відкритим кінцем капіляра набирають невеличку кількість речовини і кидають його запаяним кінцем донизу в скляну трубку довжиною 80-90 см, поставлену вертикально на лабораторний стіл. Операцію наповнення капіляра повторюють кілька разів, доки у ньому не утвориться цільний стовпчик речовини висотою 2-3 мм. Наповнений капіляр закріплюють гумовими кільцями на термометрі так, щоб проба речовини перебувала на рівні кульки термометра. Обігрівання приладу регулюють так, щоб температура піднімалась із швидкістю 1˚С за хвилину. При цьому уважно стежать за станом стовпчика речовини у капілярі, зазначаючи всі його зміни – зміну забарвлення, розкладання, спікання, намокання тощо. Початком плавлення вважають виникнення першої краплі в капілярі(t1), а закінченням – закінчення розплавлення останніх кристаликів речовини (t2). Інтервал температур (t2 - t1) називають температурою плавлення даної речовини (tпл). Завдання. Замалюйте прилади. Запишіть результати досліду, зробіть висновок. Питання для контролю знань: 1. Яка температура називається температурою плавлення певної речовини? 2. Визначення чистоти речовини за температурою плавлення? 3. Методика визначення температури плавлення в капілярі? 4. Як визначають температуру плавлення речовин, що сублімуються? 5. Теплоносії, які використовують у пристрої для визначення температури плавлення? 6. Що вважається початком і що закінченням плавлення?
Читайте також:
|
||||||||
|