Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






НАЙДОВШЕ СЛОВО

ПРИДУМАЙ СЛОВА

Цю гру найкраще проводити у вигляді змагання: "Хто назве більше слів, де буква "Е" зустрічається лише один раз ?" В той час, коли ведучий пояснює завдання, він обов'язково пови­нен демонструвати гравцям картку із зображенням тої букви, з якої гравці будуть придумувати слова. На початках роль веду­чого бажано виконувати вам. З часом діти навчаться грати в гру самостійно, і тоді вони самі по черзі зможуть бути ведучими.

Гра може бути ускладнена у двох напрямках. Перша лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості букв, які повинні зустрічатися в слові. Наприклад: "Хто назве більше слів, де по одному разу зустрічаються букви "А" та "С" ?" (сало, сани, коса, колеса, сумка, масло, свічка і т.п.).

Друга лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості вка­заної букви у словах. Наприклад: "Хто назве більше слів, де бу­ква "И" зустрічається двічі ?" (ослики, лисиця, рибина, сирий, дитина, синиця і т.п.). "Хто назве більше слів, де буква "О" зу­стрічається тричі ?" (колобок, колосок, молоток, голосок і т.п.).

 

Мета: навчити аналізувати і порів­нювати довжину слів, абстрагуючись від їх змісту.

Запропонуйте дитині 10 пар слів, наприклад:

лев-левеня, 6) бик-курчатко,

гусінь-змія, 7) горобець-чапля,

дуб-кульбаба, 8) тигр-метелик,

цеглина-дім, 9) секундочка-година,

слон-кенгуря, 10) кінь-павучок.

Нехай вона уважно прослухає два слова і відповість, яке з них коротше, а яке — довше. Важливо, щоб дитина змогла по­яснити, чому вона так вважає.

Одним із основних ускладнень у цій грі є необхідність абс­трагуватися (відволікатися) від змісту слів і орієнтуватися лише на кількість букв (або звуків) в них. Замість того, щоб порівню­вати "звукову" довжину слова, діти часто порівнюють об'єкти, позначені цими словами. У великій мірі це характерно для дітей з добре розвинутим образним мисленням. Безпосередньо під час сприйняття слів у них виникають відповідні образи, які ма­люк і порівнює в подальшому. Наприклад, якщо порівнюється образ удава з образом хробачка, то ні у кого не виникає сумнівів стосовно того, хто з них довший. І дитина відповідає, що удав довший.

Щоб допомогти малюкові відволікатися від змісту слів, не­обхідно звернути його увагу на тривалість звучання кожного з них. Нехай він повільно прокаже їх і визначить, яке з них має більше букв.

Якщо ви виявите, що малюкові важко визначити тривалість звучання слів на слух, допоможіть йому, застосувавши такий спосіб. Запишіть порівнювані слова одне під одним. Для позна­чання букв використайте кружечки або самі букви (якщо малюк їх вже знає). Кожний кружечок (або буква) нижнього слова по­винен знаходитися під кружечком (буквою) верхнього. Ось так:

лев=000

левеня=000000

Дитина повинна чітко уявляти собі, що кожний кружечок відповідає певній букві слова. Щоб закріпити це уявлення, за­пропонуйте їй самостійно записати з допомогою кружечків кілька простих слів (наприклад: "сік", "рак", "стіл" та ін.) Коли вона навчиться це робити, можна повернутися до основного за­вдання гри. Проте під час гри рисувати кружечки не можна; довжину слова потрібно визначити подумки.

СКІЛЬКИ БУКВ В СЛОВІ?

Спер­шу дайте малюкові можливість уважно роздивитися картинку із зображенням предмета. Уточніть, як називається цей предмет. Після цього поверніть картку тою стороною, де написане слово, і попросіть дитину порахувати, скільки в ньому букв. Візьміть в руки іграшку (наприклад, ляльку, зайчика, гномика) і від її імені спитайте малюка: "Як називається перша буква ? А друга ? Яка буква остання в цьому слові ? Яка за порядком буква "И" в цьо­му слові (наприклад, в слові "гриб") ?"

ПОМІНЯЙ ПРИГОЛОСНУ

У цій грі незмінною залишається перша голосна буква, а приголосні букви міняються. Після того як малюк прочитає склад і заробить фант, приголосна буква "втікає" і на її місце "прибігає" друга приголосна буква. Наприклад: ам, ан, ад, ав, аш, ар, ат. Потім першу голосну можна замінити і дати дитині можливість повправлятися в читанні складу з іншими приголо­сними. Зверніть увагу дітей, що з двох букв можуть утворитися дуже коротенькі слова. Наприклад: як, ух, ах.

ХТО ТАК МОЖЕ ГОВОРИТИ?

Перед початком гри виберіть одну картку з приголосною буквою (наприклад, "м"). Поряд з цією буквою поставте будь-яку голосну букву (наприклад, "а"). Попросіть малюка спробу­вати прочитати дві букви разом. Якщо йому буде важко, прочи­тайте самі і запропонуйте повторити. Після цього поміняйте го­лосну букву і знову попросіть прочитати (наприклад: ма, му, ме, мі, ми, мо, мя, мю). На перших етапах гри не потрібно підганя­ти дитину і наполягати прочитати якнайбільше складів. Основ­ну увагу зосередьте на запитанні: "Хто так може говорити ?" Коли дитина прочитає склад, вона повинна сказати, хто може сказати: ма, ме, му, ми, бе, бі, бо, ку, гу та ін.

Таким чином, дитина вчиться читати різні голосні з одною і тою ж приголосною буквою. Коли всі голосні будуть прочитані з цією приголосною, поміняйте її. За кожний правильно прочи­таний склад нагороджуйте малюка фантом. З часом гру можна провести в групі дітей і організувати змагання, хто швидше і правильніше за всіх назве склади.

 


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НАЗВИ СЛОВА НА ЗАДАНУ БУКВУ | ПРОДОВЖ СКЛАД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.