Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мотиваційні підсистеми та нематеріальні методи мотивації персоналу

 

Відповідно до способу винагороди, розрізняють матеріальну, трудову, статусну і моральну мотиваційні підсистеми.

Матеріальна мотивація заснована на винагороді працівника через систему оплати праці. Вона включає в себе: заробітну плату, премії, бонуси, цінні папери, подарунки, проценти від прибутку, страхування, медичне обслуговування працівників, соціальні програми, пенсійні програми, кредити, матеріальна допомога.

Матеріальна мотивація трудової діяльності залежить від цілого ряду мікро- і макроекономічних чинників, як-от:

? рівень особистого доходу;

? диференціація доходів в організації і суспільстві в цілому;

? структура особистого доходу;

? матеріальне забезпечення наявних грошових доходів;

? дійова система матеріальних стимулів, які застосовує підприємство.

Трудова мотивація – орієнтована на досягнення високих трудових результатів (якості виконання роботи, її кількості, особистого внеску).

Статусна мотивація – це прагнення людини бути визнаним фахівцем своєї справи, неофіційним лідером, користуватися авторитетом. Відсутність можливості фахового і професійного зростання часто призводить до зниження трудової активності працівників і погіршення діяльності підприємства. Статусний підхід виділяє орієнтацію працівника на підвищення свого посадового чи кваліфікаційного статусу (просування по службі, професійний ріст, здобуття ступеня, звання, делегування прав, підвищення відповідальності працівників).

Моральна мотивація – членство в професійних клубах, гнучкий графік роботи, організація дозвілля, консультаційні служби, імідж компанії, корпоративна культура, стабільність. Необхідно пам’ятати, що мотивація кар’єри дуже важлива. Більшість кандидатів, що претендують на вакансію, в тому чи іншому контексті вказують про своє бажання до професійного росту.

Нематеріальні методи мотивації персоналу покликані забезпечити високий мотиваційний стан працівників на підприємстві без використання матеріальних важелів впливу на поведінку працівників.

Серед багатьох відомих сьогодні нематеріальних методів мотивації трудової діяльності слід виокремити гуманізацію праці, залучення персоналу до управління виробництвом, планування кар’єри працівника, регулювання робочого і вільного часу працівників.

Гуманізація праці зобов’язана забезпечити:

? високу змістовність праці, яка відповідала б кваліфікація працівників;

? пристосування засобів виробництва до людини;

? створення сприятливих умов праці;

? участь працівників у вирішенні виробничих завдань.

В більшості сучасних теорій мотивації також підкреслюється необхідність залучення персоналу до управління виробництвом.

В практиці західних фірм застосовують чотири основні форми залучення працівників до управління:

? участь працівників в управлінні працею і якістю продукції на рівні цеху;

? створення робітничих нарад або спільних комітетів робітників та менеджерів;

? запровадження систем участі персоналу в прибутках;

? участь працівників в роботі рад директорів корпорацій.

Безпосереднє відношення до мотивації праці має планування кар’єри працівника.

Фахова кар’єра – це, власне, різні стадії професійної діяльності: навчання, робота, послідовний розвиток індивідуальних професійних здібностей, професійне зростання і вихід на пенсію.

Політика в області кар’єри персоналу має бути спрямована на задоволення кількісних і якісних потреб підприємства у працівниках в необхідний час і в потрібному місці.

Світовий і вітчизняний досвід свідчать, що за останні роки серед складових нетрадиційних методів посилення мотивації праці чільне місце посіло регулювання робочого і вільного часу працівників.

Виділяють такі підходи до регулювання робочого і вільного часу працівників, як: надання додаткового вільного часу, перерозподіл робочого часу, ковзаючий графік роботи, вільний графік роботи, робота в групах, розподіл роботи.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. I. Нематеріальні активи
  5. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. III. Ризики виробничого травмування та професійних захворювань механізаторів, допоміжного персоналу та сторонніх осіб при експлуатації сільськогосподарської техніки
  8. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  9. IV. Учебно-методические рекомендации
  10. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  11. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  12. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки




Переглядів: 519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні напрямки покращення мотивації персоналу | Мотивація та стимулювання персоналу: особливості та відмінність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.