Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 16. Держава і право Німеччини нового часу

 

Мета заняття: освітня – дати характеристику головним етапам державного об'єднання німецьких земель (від Рейнського союзу до Германської імперії); виховна - виховання розуміння негативних наслідків для народу державно-політичної роздробленості країни; розвиваюча – виробляти вміння визначення характеру державного режиму при аналізі конституційних актів держави на прикладі Германської конституції 1871 р.

 

План

 

1. Перші об'єднання німецьких держав і початок розвитку німецького конституціоналізму.

2. Революція 1848 року. Реакційний режим Прусії. Конституція 1850р.

3. Об'єднання Німеччини і конституція Німецької імперії 1871 року. Зміни в політичному режимі Німеччини в ХІХ- на початку ХХ ст. , її мілі­таризація.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: бундестаг, ландтаг, бундесрат, рейхстаг, кайзер, канцлер.

1. До початку XIX сторіччя Німеччина залишалася Священною Римською імперією німецької нації, що нараховувала у своєму складі більш 300 держав. Вона набагато пізніше інших європейських країн вступила на шлях капіталізму.

У 1815 р. відбувся Віденський конгрес. Він не створив єдиної національної німецької держави, хоча число самостійних німецьких держав зменшив до 38 (34 монархії і 4 вільних міста -Франкфурт, Гамбург, Бремен, Любек). Конгрес поставив за обов'язок усім німецьким державам увійти до складу Німецького союзу.

Вищий орган Німецького союзу - союзний сейм (бундестаг). В основному він піклувався про те, щоб нічого не змінювати. Через свій склад він одержав назву «колекція мумій». Він складався з представників усіх держав. Для прийняття основних законів було потрібно одноголосність всіх членів бундестагу , а для звичайних рішень - кваліфікована більшість у - 2/3 голосів. Кожна з об'єднаних у Союзі держав була суверенною і управлялася по-різному.

Характерними рисами 20-30 рр. XIX ст. у Німеччині були свавілля влади, безправ'я народу, усесилля поліції. У 1834 р. між Прусією, Баварією, Саксонією і ще 16 іншими німецькими державами була укладена Митна спілка. У неї чітко очевидно керівництво Прусії. Її висуванню багато сприяла промислова міць, яка збільшувалась з кожним роком.

2. Наприкінці 40-х років ХІХ ст. у Німеччині виникає революційна ситуація. Повстання сілезьких ткачів, революція 1848 р. у Франції, економічна криза і неурожай прискорили події. У березні 1848 р. у багатьох містах Німеччини почалися революційні демонстрації. Особливо напружена обстановка була в столиці Прусії - Берліні.

Буржуазно-демократичне прямування охопило багато держав. Щоб виграти час для розправи з цим прямуванням, королі і князі дали свою згоду на скликання у Франкфурті-на-Майні Установчих зборів. Вони повинні були дати Німеччини єдину конституцію, франкфуртські збори різко розділилися на лівих і правих. Ліва частина не діяла, а вступала в безкінечні дискусії. Збори після придушення революційних дій були розігнані штиками в 1849 р., вироблений ними проект загальноімперської конституції мав прогресивне значення, але залишився на папері.

Поразка буржуазної революції в Німеччині пояснюється капітуляцією буржуазії перед монархією. У порівнянні з Великою французькою революцією ХУШ сторіччя революція 1848 р. у Німеччині по ступеню буржуазного демократизму була значно нижче. Основні задачі революції не були здійснені. Німеччина не стала єдиною національною державою.

Революція 1848 року змусила прусського короля піти по конституційному шляху. У 1848 р. він оголосив досить прогресивну конституцію, але як тільки революційна хвиля спала, анулював її, а потім закріпив у 1850 р. «уявний конституціоналізм», тобто формально узгодив із парламентом нову конституцію - явно реакційну в порівнянні з попередньою. Реакційний характер конституції найбільше яскраво виявляється в таких рисах: 1. У ній підкреслюється, що виконавча влада належить одному королю. 2. Вища палата (палата панів) прусського ландтагу зберегла аристократичний характер: вона складалася з спадкових членів, призначуваних королем довічно з числа аристократів. 3. Характер виборів у палату депутатів - нижню палату ландтагу.

Все населення Німеччини підрозділялося конституцією на 3 класи відповідно до їхнього майнового стана. Кожний клас обирав рівну кількість електорів /вибірників/, що, у свою чергу, обирали депутатів.

Прусська конституція обшита парламентськими формами, а по суті -конституція абсолютної монархії. Вона відбивала головним чином інтереси прусського юнкерства і великої буржуазії. З деякими поправками вона діяла до 1919 року.

3. Найважливішим результатом австро-прусської війни було приєднання до Прусії ряду північно- німецьких держав, у числі яких були Ганновер, Гессен-Кассель, Франкфурт-на-Майні. Під ім'ям Північно- Німецького союзу в Центральній Європі виникла по суті справи нова держава. Своє юридичне оформлення Північно- Німецький союз одержав в новій конституції, що віддавала керування Союзом прусському королю, канцлеру і двом палатам. За межами Союзу залишалися, проте, південно- німецькі держави, такі як Баварія, Саксонія, Вюртемберг і ін. На шляху до їхнього насильницького об'єднання в новій імперії стояла Франція, яка спостерігала не без тривоги за утворенням "великої імперії" на своїх східних межах. У 1870 р. Прусія одержала бажану можливість спровокувати війну з Францією (не без військових намірів уряду Наполеона Ш).

Конституція Німецької імперії ввійшла в силу 16 квітня 1871 р. С невеличкими змінами вона діяла до початку 1919 р. До складу імперії входили 22 монархії, серед них 4 королівства, II великих герцогства, 7 князівств і, крім того, З вільних міста.

Конституція визначила склад, повноваження загально імперських органів влади і керування, установила єдине для усіх підданих право займатися ремеслом, право доступу до громадянських посад, придбання нерухомості, цивільної правоздатності.

Поліція в Німецькій імперії мала багато прав і була надзвичайно розвинена. Вона перебувала у віданні членів імперії. Зокрема поліція складалася з адміністративної, судової і загальної служби безпеки. Контроль за санітарно-медичним станом, будівельною, гірською справою здійснювала адміністративна поліція.

Імперській державі в Німеччині були властиві риси особливої агресивності, мілітаризму і шовінізму, жорстока бюрократична централізація, усевладдя чиновництва і вояччини. Правова система Німецької імперії відбивала інтереси буржуазії і юнкерства, створила умови економічного розвитку країни і служила цілям вояччини.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  7. IV. Подання нового матеріалу
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Вивчення нового матеріалу.
  10. V. Виклад нового матеріалу
  11. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  12. V. Класифікація і внесення поправок




Переглядів: 717

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 15. США: виникнення і конституційний розвиток | Тема 17. Головні риси права нового часу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.