Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мінеральні новоутворення

Цей процес широко розвинутий на стадії діагенезу. Нові мінерали можуть виникати в результаті реакцій між нестійкими мінералами та органічними речовинами в осадку, між окремими мінералами та рідкою й газовою фазами.

Наприклад,: взаємодія оксидів заліза призводить до утворення сидериту за схемою:

2Fe2O3+nH2O+C→4FeO+CO2+nH2O,

FeO+CO2→FeCO3.

Широко відоме діагенетичне формування доломіту – CaMg(CO3)2, CaCO3·MgCO3 – результат хімічних реакцій між вапняковим мулом та іонами магнію, що є в морській воді. Конкреції марказиту, сидериту, фосфориту, кремнисті та глинисті мінерали також утворюються аналогічним шляхом.

Кристалізація й перекристалізація
складових частин осадку

Цей процес проявляється при формуванні різноманітних конкрецій, які утворилися з колоїдів (кремнистих, фосфатних, залізистих) та ін. Відбувається укрупнення складових компонентів осадку, (зменшення їх поверхні – питомої), зменшення адсорбційних властивостей і надання осадку більшої стійкості. Кальцит, доломіт, сульфати, галоїди здатні на стадії діагенезу на перекристалізацію, оскільки цьому сприяє невпорядковане розміщення окремих кристалів і висока поверхнева активність.

Найбільш активно перекристалізовуються тонкозернисті, однорідні без домішок осадки.

Досить активно відбувається діагенетичне перетворення глинистих та вапнякових мулів у морських і прісних водоймах в умовах гумідного клімату.

Стадія діагенезу завершується перетворенням осадку в осадочну гірську породу.

Не завжди за зовнішніми ознаками можна відрізнити породу від осадку (пісок древній і сучасний).

Прийнято вважати, що стадія діагенезу завершується тоді, коли припиняється життєдіяльність організмів і встановлюється фізико-хімічна рівновага між компонентами в породі.

Тривалість діагенезу вимірюється десятками й сотнями тисяч років. Потужність зони діагенезу також залежить від швидкості досягання рівноваги в осадку.

Так, у кварцових пісках вона може сягати одиниці метрів, а в багатокомпонентних осадках потужність зони становить 100 м і навіть 1000 м.

Стадія діагенезу може перерватись в результаті виходу осадку на денну поверхню і тоді під впливом тектонічних сил він буде підданий (утягнутий) у новий цикл літогенезу, гіпергенезу.

 


Читайте також:

  1. Вікові новоутворення в розвитку особистості
  2. Всі теплоізоляційні матеріали за хімічною природою поділяються на 2 групи: органічні і неорганічні або мінеральні.
  3. Донні відклади і мінеральні ресурси
  4. Донні відклади і мінеральні ресурси
  5. Інноваційна культура як новоутворення сучасної освіти
  6. Лекція 4. Мінеральні речовини.
  7. Мінеральне паливо, мінеральні масла, мінеральний віск і бітумні речовини
  8. Мінеральні ресурси
  9. Мінеральні речовини
  10. Мінеральні речовини
  11. Мінеральні речовини




Переглядів: 232

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Переробка осадку мулоїдами та бактеріями | ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.