Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасні методи дослідження нервової системи та вищої нервової діяльності

Останнім часом дуже поширеними стали захворювання, пов'язані з нервовою системою. Причин тому маса, і часто хворі, що приходять зі скаргами до фахівців, довго не зможуть отримати відповідь на питання, що з ними.

На жаль, людський мозок до цих пір до кінця не досліджений, і можливість виникнення тих чи інших відхилень у роботі нервової системи та її наслідки часто знаходяться на стадії вивчення.

Зазвичай постановка діагнозу та призначення лікування при захворюваннях нервової системи процес досить тривалий. Саме тому було винайдено безліч методів, які направлені на дослідження нервової системи. Мета створення таких методів - це в першу чергу допомога фахівця в швидкою і чіткою установці діагнозу. Адже безліч захворювань піддаються лікуванню тільки на ранніх стадіях. Так давайте розглянемо, в чому полягають сучасні методи дослідження нервової системи.

Методи дослідження.

Сучасна інструментальна діагностика всіх видів захворювань займає дуже важливе місце в процесі профілактики і лікування різних захворювань, в тому числі і нервової системи. Як відомо хворобу легше попередити, ніж лікувати, саме тому, розробляються прилади які здатні виявити найменші відхилення і дати можливість не допустити прогресування і розвиток хвороби. Що стосується методів дослідження нервової системи, то прийнято поділяти їх на наступні розділи: - нейровізуалізаційні методи; - нейрофізіологічні методи; - методи дослідження діяльності головного мозку; - дослідження судинної системи людини; - інші методи. До нейровізуального методам прийнято відносити: МРТ головного мозку, комп'ютерну томографію, ехоенцефалоскопію. Такі, методи призначені для дослідження структури головного мозку, діагностиці при утворенні гематом, об'ємних утвореннях головного мозку або внутрішньочерепної гіпертензії. Нейрофізіологічні методи досліджень - спрямовані на визначення роботи і повноцінного виконання функцій нервових клітин (нейронів), нервів, нервових центрів, спинного і головного мозку. До них відносяться: - ЕНМГ (електронейроміографія) - визначає рівень ураження нервово-м'язового апарату; - термографія - визначає хвороби Коновалова - Вільсона, а так само Паркінсона; - ЕЕГ; - Магнітна стимуляція (МС) - спрямована, на дослідження потенціалів головного мозгла, виявити відхилення, і оцінити ефективність застосування лікування при деяких захворюваннях. Методи лікування за допомогою електродів.

Доо таких методів можна віднести методи дослідження головного мозку, які грунтуються на зовнішньому застосуванні електродів, для реєстрації електричної активності. Такі процедури є безболісними і не тривалими, а так само нешкідливими для пацієнта. У процесі дослідження хворий зазвичай знаходиться в розслабленому стані, і виконує певні завдання, дані лікарем, відповідно тому які дослідження проводяться. Це можуть бути прості реакції на світлові сигнали, глибоке дихання або його затримка, перебування пацієнта з відкритими або закритими очима і інші додаткові проби. Зазвичай причиною для направлення пацієнта на подібні дослідження стають часті судоми, втрати свідомості, непритомність, варіації криз. Це єдиний метод точного визначення причини захворювань. Відповідно до результатів досліджень далі підбирається правильне лікування, виписується курс медикаментів, виявляються протипоказання до певних методів лікування. Також даний спосіб дослідження допомагає визначити збереження функцій структур головного мозку у хворих що у реанімації у коматозному стані.

При підозрі на епілепсію і тики зазвичай для дослідження вогнища патології застосовується відео ЕЕГ. Це метод, заснований на синхронної запису відеозображення пацієнта і проведенні ЕЕГ. Таким чином, можна виявити методом зіставлення рухову активність пацієнта і електродну активність мозку, що допомагає поставити точний діагноз

Множинна запис сну або як її ще називають полісомнографія - це метод, заснований на спостереженні за станом і діяльністю головного мозку в період сну. Зазвичай сон займає більше третьої частини нашого життя, і дуже часто патології сну викликають проблеми зі здоров'ям. Зазвичай такими стають безсоння, головний біль, хропіння, дратівливість, денна сонливість та інші. Результати даних досліджень в комплексі всіх факторів визначають першопричину патології, і відповідно дають можливість правильно встановити лікування.

Для визначень патологій функцій нервової системи також застосовується метод, який називається викликання потенціалів головного мозку. Метод грунтується на записі мозкової активності, яка викликана різними подразниками. Таким способом зазвичай досліджуються зорова система, і слух, а також вестибулярна система. Це дає можливість досліджувати розсіяний склероз, ретробульбарний неврит, травматичне ураження зорових нервів, а також порушення ранкового вуха, слуховий нерв, порушення в стовбурі головного мозку. Зазвичай таким методом також визначається причина приглухуватості, ступінь ураження стовбура головного мозку при травмах, а також деформації шийного відділу хребта. Дане дослідження застосовується до пацієнтів, у яких виявлені такі симптоми як часте запаморочення, сторонні звуки у вухах, такі як шум або дзвін, а також діагностування отиту.

Існує ще безліч методів, які допомагають визначити захворювання на ранніх стадіях, і своєчасно вжити відповідних заходів. Сучасна медицина постійно розвивається і не стоїть на місці. Це дає можливість сподіватися, що незабаром у людей з'явиться можливість сподіватися на повне одужання навіть при найскладніших захворюваннях. А поки нашим основним завданням залишається ці захворювання не допустити. Не бійтеся проходити обстеження, і звертатися до лікаря, при будь-яких симптомах. Адже ваше здоров'я одне, і його набагато легше зберегти, ніж відновити. Безумовні і умовні рефлекси

 

Елементом вищої нервової діяльності є умовний рефлекс. Шлях будь-якого рефлексу утворює своєрідну дугу, що складається з трьох головних частин. Перша частина цієї дуги, що включає в себе рецептор, чутливий нерв і мозкову клітку, називається аналізатором. Ця частина сприймає і розрізняє весь комплекс потрапляють на організм різних впливів ззовні.

Кора великих півкуль (по Павлову) є зібрання мозкових кінців різних аналізаторів. Сюди надходять подразники зовнішнього світу, а також імпульси з внутрішнього середовища організму, що обумовлює утворення в корі численних осередків порушення, що викликають в результаті індукції пункти гальмування. Таким чином, виникає своєрідна мозаїка, що складається з змінюваних пунктів збудження і гальмування. Це супроводжується утворенням численних умовних зв'язків (рефлексів), як позитивних, так і негативних. У результаті утворюється певна функціональна динамічна система умовних рефлексів, що є фізіологічною основою психіки.

Два основних механізми здійснюють вищу нервову діяльність: умовні рефлекси і аналізатори.

Кожен тваринний організм може існувати тільки в тому випадку, якщо він постійно врівноважується (взаємодіє) з зовнішнім середовищем. Ця взаємодія здійснюється шляхом певних зв'язків (рефлексів). І.П. Павлов виділяв постійні зв'язки, або безумовні рефлекси. З цими зв'язками тварина або людина народиться - це рефлекси готові, постійні, стереотипні. Безумовні рефлекси, такі, як рефлекс на сечовипускання, дефекацію, смоктальний рефлекс у новонародженої, слиновидільний, - це різні форми простих захисних реакцій. Такими реакціями є звуження зіниці на світло, зажмуріваніе століття, відсмикування руки при раптових подразненнях і т.п. До складних безумовним рефлексам у людини відносяться інстинкти: харчової, статевої, орієнтовний, батьківський та ін Як прості, так і складні безумовні рефлекси є природженими механізмами, вони діють навіть на нижчих рівнях розвитку тваринного світу. Так, наприклад, плетіння павуком павутини, спорудження бджолами сот, гніздування птахів, статевий потяг - всі ці акти не виникають в результаті індивідуального досвіду, навчання, а є механізмами вродженими.

Однак складна взаємодія тварини і людини з навколишнім середовищем вимагає діяльності більш складного механізму.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. Дослідження фізичних властивостей
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  6. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  7. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  8. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  9. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності
  12. II. Мотивація навчальної діяльності




Переглядів: 6730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кора великих півкуль головного мозку | Умовні рефлекси людини.Умовні Рефлекси на час

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.