МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Давньоіндійські філософсько-релігійні системи та філософські школиДжерела давньоіндійської філософії 1. Веди (санскрит – «знання») – міфологічні тексти (ІІ тис. до н.е.), написані віршами і прозою. 2. Брахмани – своєрідні коментарі до текстів Вед, в яких тлумачаться ритуали. 3. Упанішади – релігійно-філософські коментарі до текстів Вед (7-3 ст. до н.е. – 14-15 ст. н.е.). 4. «Махабхарата», «Рамаяна» - стародавні епоси (ІІІ – ІІ тис. до н.е.). Філософська школа – це філософські погляди конкретного історичного філософа, які підтримуються, розвиваються певним колом філософів-послідовників. Філософські школи Стародавньої Індії 1. «Веданта» - найдавніша школа (ІІ тис. до н.е.). «Брахман» - безособовий світовий дух, що є основою світу, безсмертний і досконалий «Атман» - індивідуальна людська душа, яка є частинкою Брахмана, безсмертна, але менш досконала, оскільки має зв'язок із тілом «Сансара» - потік переселень душі з тіла до тіла, який триває доти, поки душа не удосконалиться, тоді вона знову повертається до Брахмана «Карма» - закон причин і наслідків, за яким людина обов’язково відповідає за свої дії 2. «Чарвака-локаята» - («чар» - чотири, «вак» - слово, «лока» - люди) – VІІ-ІІ ст. до н.е. посідає особливе місце, оскільки не визнає Вед. Основна ідея: світ є втіленням чотирьох матеріальних начал – води, землі, вогню і повітря, а все існуюче – комбінація цих елементів. 3. «Буддизм» (санскрит Будда - просвітлений) – філософська школа, яка з часом переросла в світову релігію – VІ ст. до н.е.). Основні поняття «Дхарма» - матеріально-духовні елементи буття, вони діють на людину і викликають страждання. «Нірвана» (згасання) – кінцева мета самопізнання, стан блаженства, коли душа людини зливається із світовим духом. «Чотири благородні істини» - розкривають суть головного закону життя: - перша істина – життя є стражданням – народження, старіння, розлука, хвороба, смерть та інше є різними видами мук; - друга істина – причина страждання – прагнення до насолоди, до задоволення в існуванні, в надмірному бажанні жити, непомірній жадобі до життя і щастя; - третя істина – припинення страждань – в знищенні їх причин, тобто у звільненні від непомірної жадоби до життя і щастя; - четверта істина – звільнення від жадоби до життя і щастя – тільки через вибір правильного життєвого шляху, який є «восьмимірним». «Восьмимірний шлях» життя, який звільняє від страждань: - вибір правильного шляху, належне розуміння «чотирьох істин»; - правильна рішучість: воля до перетворення свого життя згідно з усвідомленими «чотирма істинами»; - правильна мова: утримання від брехні, наклепів, грубощів; - правильна дія: не нанесення шкоди живому, утримання від злодійства; - правильний спосіб життя: жити за рахунок чесної праці; - правильні зусилля: боротьба зі спокусами і дурними думками; - правильне мислення: розуміння плинності і нетривкості явищ світу; - правильне зосередження: відмова від чуттєво-тілесного, що прив’язує людину до життя. 4. «Н’яя – вайшешика» («н’яя» - правило, «вайшешика» - особливість, відмінність) – ІІІ ст. до н.е. Основна ідея: світ складається з якісно різнорідних, особливих і відмінних часточок «ану». Світ створено Богом з «ану» ефіру, часу і розуму, які існують первинно (до створення) і в цьому «вайшешика», тобто особливість. 5. «Йога» (санскрит поєднання, зв'язок, зосередження) – філософська школа (ІІ ст. до н.е.), яка перетворилась в психофізичну систему досягнення досконалості. Основна ідея: самовдосконалення можливе тільки при звільненні від потреб і бажань тілесно-матеріального існування; воно досягається за допомогою самозаглиблення і шляхом «втечі» від зовнішнього світу у свій внутрішній світ; в досягненні цього важлива методика: дихання, поза, послідовність. Система йога – або система звільнення від страждань – складається з чотирьох видів йоги: - Джняна-йога, або «йога пізнання» - для звільнення від страждань необхідно усвідомити ілюзорність світу і реальність Атмана; - Бхакті-йога, або «йога любові» - від страждань звільняє благоговійна любов до Брахмана-Атмана (бездіяльної любові для звільнення недостатньо!); - Раджа-йога, або «велична йога» - від страждань звільняє самозаглиблення, для чого існує відповідна техніка; - Карма-йога, або «йога необхідності» - звільнитись від страждань можна лише за допомогою «належної дії»: виконанням свого обов’язку без вигоди та користі від цього, в зосередженні лише на духовному, Богові, через діяльну любов до Бога.
Читайте також:
|
||||||||
|