Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Давньоіндійські філософсько-релігійні системи та філософські школи

Джерела давньоіндійської філософії

1. Веди (санскрит – «знання») – міфологічні тексти (ІІ тис. до н.е.), написані віршами і прозою.

2. Брахмани – своєрідні коментарі до текстів Вед, в яких тлумачаться ритуали.

3. Упанішади – релігійно-філософські коментарі до текстів Вед (7-3 ст. до н.е. – 14-15 ст. н.е.).

4. «Махабхарата», «Рамаяна» - стародавні епоси (ІІІ – ІІ тис. до н.е.).

Філософська школа – це філософські погляди конкретного історичного філософа, які підтримуються, розвиваються певним колом філософів-послідовників.

Філософські школи Стародавньої Індії

1. «Веданта» - найдавніша школа (ІІ тис. до н.е.).

«Брахман» - безособовий світовий дух, що є основою світу, безсмертний і досконалий

«Атман» - індивідуальна людська душа, яка є частинкою Брахмана, безсмертна, але менш досконала, оскільки має зв'язок із тілом

«Сансара» - потік переселень душі з тіла до тіла, який триває доти, поки душа не удосконалиться, тоді вона знову повертається до Брахмана

«Карма» - закон причин і наслідків, за яким людина обов’язково відповідає за свої дії

2. «Чарвака-локаята» - («чар» - чотири, «вак» - слово, «лока» - люди) – VІІ-ІІ ст. до н.е. посідає особливе місце, оскільки не визнає Вед.

Основна ідея: світ є втіленням чотирьох матеріальних начал – води, землі, вогню і повітря, а все існуюче – комбінація цих елементів.

3. «Буддизм» (санскрит Будда - просвітлений) – філософська школа, яка з часом переросла в світову релігію – VІ ст. до н.е.).

Основні поняття

«Дхарма» - матеріально-духовні елементи буття, вони діють на людину і викликають страждання.

«Нірвана» (згасання) – кінцева мета самопізнання, стан блаженства, коли душа людини зливається із світовим духом.

«Чотири благородні істини» - розкривають суть головного закону життя:

- перша істина – життя є стражданням – народження, старіння, розлука, хвороба, смерть та інше є різними видами мук;

- друга істина – причина страждання – прагнення до насолоди, до задоволення в існуванні, в надмірному бажанні жити, непомірній жадобі до життя і щастя;

- третя істина – припинення страждань – в знищенні їх причин, тобто у звільненні від непомірної жадоби до життя і щастя;

- четверта істина – звільнення від жадоби до життя і щастя – тільки через вибір правильного життєвого шляху, який є «восьмимірним».

«Восьмимірний шлях» життя, який звільняє від страждань:

- вибір правильного шляху, належне розуміння «чотирьох істин»;

- правильна рішучість: воля до перетворення свого життя згідно з усвідомленими «чотирма істинами»;

- правильна мова: утримання від брехні, наклепів, грубощів;

- правильна дія: не нанесення шкоди живому, утримання від злодійства;

- правильний спосіб життя: жити за рахунок чесної праці;

- правильні зусилля: боротьба зі спокусами і дурними думками;

- правильне мислення: розуміння плинності і нетривкості явищ світу;

- правильне зосередження: відмова від чуттєво-тілесного, що прив’язує людину до життя.

4. «Н’яя – вайшешика» («н’яя» - правило, «вайшешика» - особливість, відмінність) – ІІІ ст. до н.е.

Основна ідея: світ складається з якісно різнорідних, особливих і відмінних часточок «ану». Світ створено Богом з «ану» ефіру, часу і розуму, які існують первинно (до створення) і в цьому «вайшешика», тобто особливість.

5. «Йога» (санскрит поєднання, зв'язок, зосередження) – філософська школа (ІІ ст. до н.е.), яка перетворилась в психофізичну систему досягнення досконалості.

Основна ідея: самовдосконалення можливе тільки при звільненні від потреб і бажань тілесно-матеріального існування; воно досягається за допомогою самозаглиблення і шляхом «втечі» від зовнішнього світу у свій внутрішній світ; в досягненні цього важлива методика: дихання, поза, послідовність.

Система йога – або система звільнення від страждань – складається з чотирьох видів йоги:

- Джняна-йога, або «йога пізнання» - для звільнення від страждань необхідно усвідомити ілюзорність світу і реальність Атмана;

- Бхакті-йога, або «йога любові» - від страждань звільняє благоговійна любов до Брахмана-Атмана (бездіяльної любові для звільнення недостатньо!);

- Раджа-йога, або «велична йога» - від страждань звільняє самозаглиблення, для чого існує відповідна техніка;

- Карма-йога, або «йога необхідності» - звільнитись від страждань можна лише за допомогою «належної дії»: виконанням свого обов’язку без вигоди та користі від цього, в зосередженні лише на духовному, Богові, через діяльну любов до Бога.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  9. VI. Філогенез нервової системи
  10. А) Заробітна плата її форми та системи.
  11. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  12. А) Поліпшення системи зворотного зв'язку.




Переглядів: 3205

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика східної філософської парадигми | Філософська та соціально-політична проблематика у творчості мислителів Стародавнього Китаю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.