Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Інфінітив дієслова

Мета:

- поглибити й узагальнити знання студентів про поняття інфінітив дієслова;

- навчити їх розрізняти інфінітиви дієслова в тексті;

- поглибити і узагальнити знання про написання інфінітивів.

Обладнання: схеми, таблиці.

Завдання за темою:

Завдання 1. Неозначеною формою дієслова (інфінітивом) назива­ють таку форму дієслова, яка, називаючи дію або стан, не вказує на час, особу, рід, число, відповідає на питання що ро­бити? що зробити?

Перепишіть текст, підкресліть неозначену форму дієслова. Визначте її граматичні ознаки (перехідність, вид, синтаксичну роль).

Сімейне життя не буває і не може бути суцільним свя­том. Часто воно нагадує бурхливу ріку, яка несе свої води з першоджерельного верхів'я до гирла, і на тій течії є ти­хі плеса й чорториї. Треба вміти триматися на річці свого життя і стійко переносити не лише радість, а й горе і бі­ду, випливати з круговерті на тихі сонячні плеса, сушити весла на зеленому березі й знову в путь... У цьому муд­рість сімейного життя (І.Цюпа).

Завдання 2. Виберіть і запишіть дієслова тільки в неозначе­ній формі. Як утворюється неозначена форма (інфінітив)? Коли позначена форма може мати суфікс -ть?

Мусити, читали б, не осліпнути, розмовлятиму, по­чути, побачу, бути, співать, змагатися, розпустять, по­сіяти, могти, закрити, синіти, будувать, розпустять, сміятися, недобачати, збить, хотів би, сядь, з'їхатись, хотілося, підсипати, ревти, заболіти, їжте, заснула, за­писавши, розкритий, досліджуване, приголубте, вино­шуючи.

Завдання 3. Порівняйте неозначену форму дієслів української і російської мов і встановіть, який суфікс неозначеної форми в цих мовах найбільш поширений?

Українська Російська
мова мова
говорити (-ть) — говорить
брести — брести
берегти — беречь
розвести — развести
сікти — сечь
пекти — печь
писати (-ть) — писать

Завдання 4. Від іменників утворити дієслова в неозначеній формі.

Електрифікація, праця, писання, читання, косовиця розмова, ходіння, садіння, доглядання, прохання, пові домлення, збереження, копання, застереження сівба молотьба, перемога, подолання, відпочинок, переконан­ня, доручення, оранка, скрип, зойк, спів, звучання

Завдання 5. Прочитайте. Випишіть словосполучення з дієсловами. Ви­значте лексичне значення кожного з дієслів. Біля виділених дієслів подайте форму інфінітива.

Всі три верхівці їхалимовчки. Старий Тарас думав про давнє: перед ним проходила його молодість, його літа, по яких завжди плачекозак, який хотівби, щоб усе життя його була молодість. Він думав про те, кого він зустрінена Січі з своїх колишніх товаришів. Він лічив, хто вже помер, хто жи­вий ще. Сльоза тихо крутиласяна його зіниці, і посивіла го­лова його сумно похнюпилась.

Сини його поринули в інші думки. Але треба сказати більше про синів його. їх віддалио дванадцятім році до київ­ської академії, бо вся поважна старшина того часу вважала,що доконечне — дати виховання своїм дітям, хоч робилосяце на те, щоб потім зовсім забути його (М. Гоголь).

 


Читайте також:

  1. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  2. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Варіант 13. Тема: Державні фінанси, їх місце і роль вфінансово-кредитній системі
  6. Варіант 15. Тема: Дефіцит Держбюджету
  7. Варіант 7, (22). Тема: Основні напрямки удосканалення фінансового механізму у сучасних умовах
  8. Відкладні дієслова (Verba deponentia)
  9. Відмінювання дієслова to be (бути) в Indefinite Tenses
  10. Відмінювання дієслова to have / have got в Indefinite Tenses
  11. Вправа 2 Відкрийте дужки, вживаючи дієслова у відповідній часовій формі
  12. Вправа 2 Розкрийте дужки, вживаючи відповідний час дієслова




Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.