- шляхом теоретичних і практичних питань та виконання практичних завдань виявити знання з теми «Категорія особи»;
- розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, культуру мовлення.
Обладнання: таблиці, картки з завданнями, записи на дошці, схеми.
Завдання для виконання:
Завдання 1. Пригадайте основні властивості дієслова та його особливих форм. Прочитайте текст, знайдіть у ньому дієслова, охарактеризуйте їх як частину мови.
Дніпро!.. Ось він уже вдарив у вічі блакиттю могутнім розливом світла, вигнувсь дугою биків, забілів кружевами піни з високої греблі…І величезна – через увесь Дніпро – бетонна гребінка биків, і крани над греблею, і схожий на казковий палац будинок електростанції на правому березі, облицьований темно-рожевим вірменським туфом – всі ці споруди разом з каменем берегів, з блакиттю Дніпра, із зеленими горбами Хортиці, із високим вигнутим куполом неба зливаються тут в єдине ціле, постають як єдиний гармонійний витвір, розпочатий природою і довершений людиною.
Завдання 2. Знайдіть у тексті дієслівні форми, випишіть їх, поясніть спосіб творення. Що спільного у дієслова і дієприкметника?
Завдання 3. В останньому реченні обґрунтуйте розстановку необхідним розділових знаків за допомогою вивчених пунктуаційних правил.
Завдання 4. Складіть речення з поданими дієсловами, вживаючи їх у ІІ особі однини та І особі множини простої форми майбутнього часу. Поясніть правопис особових закінчень.
Перемогти, помститися, боротися, радіти.
Зробіть фонетичний аналіз слова помститися, розберіть його за будовою.
Завдання 5. Напишіть твір-мініатюру на тему «Моя майбутня професія» використовуючи слова ІІІ особи однини та множини.