Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична робота

Тема:Безособові дієслова

Мета:

- шляхом теоретичних і практичних питань виявити у студентів знання, вміння та навички з української мови; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, правильність;

- виховувати працелюбність, усидливість.

Обладнання: таблиці, схеми, предметні малюнки, картки із завданнями, підручник.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Чи можна пов’язати дію, виражену виділеними дієсловами, з якимось виконавцем? Як такі дієслова називаються?

1. У хаті не сиділося. Тягло у садок, на свіжу прохолоду. 2. Уже розвиднялось, коли Юхим вернувся зі школи додому. 3. Однак мене морозить. 4. Чую я – не спиться щось моєму парубкові. 5. А для мужніх сердець не забракне у всесвіті бур.

 

Завдання 2. Прочитайте речення відзначте і поясніть випадки вживання особових дієслів у безособовому значенні.

1. Тополя була гінка, висока, від неї віяло морозяним духом. 2. Над пахло вербовими, несло тонку павутину. 3. З тягло холодом і запізнілою осінню. 4. Хтось прорубував ополонку, і берегом витьохкувало і ляскало. 5. В замкову щілину тягне солодкуватим духом. 6. Струсонуло землю громом. 7. На війнуло запашним димом. Вибуховою хвилею в сніг.

 

Завдання 3. Згрупуйте наведені дієслова і запишіть окремо безособові дієслова і ті, що можуть вживатися у безособовому і особовому значенні. Розвиднілось, не спиться, дощить, несе, не щастить, замело, не хочеться, мріється, залило, тягне, коле, нудить, тече, морозить, вечоріє, смеркає, пахне.

 

Завдання 4. Доведіть, що слово «тягне» може вживатися у безособовому і особовому значенні.

 

Завдання 5. В якому реченні немає безособового дієслова? 1. рвонуло кудись униз. 2. Від жаху у Федота затіпало під колінами. 3. Випав сніг і все навколо повеселішало. 4. Дихнуло розпареною сосниною.

 

 

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 322

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Тема: Дієприкметник як форма дієслова

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.