Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Правопис прислівників

Мета:

- повторити й узагальнити матеріал про прислівник;

- поглибити і закріпити правила правопису прислівників;

- продовжити удосконалювання усного й писемного мовлення учнів;

- виховувати в учнів інтерес до української орфографії.

Обладнання: таблиці, схеми.

Завдання за темою:

Завдання 1. Перепишіть речення, розкрийте дужки і поясніть пра­вопис.

1. Він хотів не тільки врятувати озимину від випріван­ня, а й дбав, щоб (в) осени (як) (най) більше всотала води земля, щоб напилась вона (до) схочу (Скляр). 2. Ще (за) годину, і ще (за) хвилину будуть далеко (далеко) вони (Л. Укр.). 3. (По) легенькому вітрі (на) сніг лягав гній-сипець, а під дим покровом все (по) волі тануло, земля пила (до) схочу води (Скляр.). 4. Стояла (над) звичайно приємна й тиха весна, рожева пелюстка (з) яблуні падала майже (прямо) висно (Янов.). 5. (3) неба спливала хмара, і десь глибоко (в) низу відсвічувався зірками Дніпро (Ваш.). 6. Та ось ріка трохи завернула (в) бік, і течія (по) мітно стала посилюватися (Ваш ). 7. (В) горі (над) нами зашумів вітрець, і досвітня темна пелена паморозі повисла (над) головами сина і матері (Стельм.). 8. (У) ночі, тільки (но) викотився (з-за) лісу місяць, ярмаркові (с)правді виїхали (з) села (Скляр.). 9. (3) вечора, лише сонце сховається (за) лісом, (на) проти червонобарвистого неба (не) порушно стоять чорні, (ледь) ледь засніжені дерева (Трубл.).

 

Завдання 2. Перепишіть речення, розкриваючи дужки. Поясніть на­писання прислівників.

1. (Далеко) (далеко) Дніпро (геть) (геть) собі розки­нувся (Шевч.). 2. Світ (по) новому відкривати, поете, обов'язок твій (Рильськ.). 3. Пливе твій голос солов'їний (у) даль немеркнучу століть (Рильськ.). 4. Всі дні моєї подорожі я був віч (на) віч із народом (Довж.). 5. (3) дня (на) день ждали в село землемірів (Гол.). 6. Бути поетом — це означає: розростатися (в) шир, пус­тити корінь (в) глиб, піднестись думкою (у) височінь (Тич.).

 

Завдання 3. Прочитайте текст, доберіть заголовок до нього. Ви­значте тип мовлення і стиль. Укажіть у тексті прислівники і з'ясуйте їх значення. Як вони впливають на емоційне забарв­лення тексту. Запишіть текст під диктовку.

Жили-були міцно-міцно об'єднані між собою два при­слівники. Вони були так міцно об'єднані, що в Граматиці вважалися одним словом. Жили собі тихо-скромно, так, що збоку любо-мило було на них дивитись. Живуть собі два прислівники чи волею, чи неволею з'єднані. Слів у світі повним-повно, мало-мальськи що не так, і піде все шиворіт-навиворіт або, як кажуть, шкереберть. Краще вже жити з рисочкою, що дефісом зветься.

 

Завдання 4. Перепишіть наведені слова, вставляючи замість крапок потрібні букви.

Ясн..., запрост..., боляч..., невпи...о, натхне...о, по-підти...ю, зра...я, потих..,, навкруг..., схвильовано, на-впомацк..., мрійн..., радісн..., непомітн....

Завдання 5. Перепишіть прислівники, розкриваючи дужки. Поясніть правопис їх, виділивши прислівники, що пишуться ра­зом, через дефіс, окремо. Поставте наголос.

(На) завтра, (на) сміх, (по) щирості, в (три) до­рога, (на) ходу, з (боку) на (бік), (будь) коли, (в) ранці, на (в) шпиньки, (що) весни, (в) двоє, (на) весні, на (в) стіж, (по) осінньому, (тихо) тихо, коли (не) коли, віч (на) віч, (ген) ген, (рано) вранці, пліч (о) пліч, сам (на) сам, де (не) де, (ледь) ледь, (зроду) віку, (з) споду, (за) мертво, (за) світла, з (давніх) давен, з (давнього) давна, (з) середини, (ін) октаво, (ін) кварто, (ледве) ледве, (по) сімейному, (по) ста­рому, (по) солдатськи, (по) спіхом, (при) наймні, (о) тепер, в (ні) чию, в (одно) раз, (в) накладку.

 

 


Читайте також:

  1. VІI. Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння від прислівників із вправи VI.
  2. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Варіант 13. Тема: Державні фінанси, їх місце і роль вфінансово-кредитній системі
  6. Варіант 15. Тема: Дефіцит Держбюджету
  7. Варіант 7, (22). Тема: Основні напрямки удосканалення фінансового механізму у сучасних умовах
  8. Виберіть мову для перевірки правопису – українську чи російську.
  9. Вид, час, стан дієприслівників
  10. Дієприслівник як форма дієслова. Граматичні ознаки дієприслівників
  11. Додаток 10.Іншомовні слова. Правопис та переклад.
  12. Економічна система: її сутність та структурні елементи




Переглядів: 1719

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Розряди прислівників | Тема 6. Службові частини мови.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.