Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 6. Службові частини мови.

Практична робота

Тема: Поняття прийменник, сполучник, частку

Мета:

- шляхом практичних вправ і усних відповідей виявити знання студентів про прийменник

Обладнання: таблиці, схеми.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Знайдіть прийменники у наведених прислів’ях. З’ясуйте значення яких відмінників вони уточнюють. Визначте звуковий склад виділених слів.

1. Хто рано підводиться, за тим і діло водиться. 2. У невмілого руки не болять. 3. Не взявшись за сокиру, хати не зробиш. 4. Без діла слабіє сила. 5. В умілого і долото рибу ловить. 6. Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися. 7. Щоб рибу їсти, треба в воду лізти. 8. Під лежачий камінь вода не тече.

 

Завдання 2. Згуртуйте подані прийменники в синонімічні ряди. Складіть твір-мініатюру на тему “Прогулянка в лісі”, вживаючи потрібні за змістом прийменники-синоніми.

Задля, близько, всупереч, опріч, біля, межи, крім, з, над, до, для, наперекір, коло, між, із, побіля, кругом, заради, проміж, навколо, край, серед, зі, близ, навкруги, поміж, понад, окрім, круг.

 

Завдання 3. Утворіть складні прийменники: а) з прийменником з від слів: за, над, під, проміж, межи, посеред; б) з прийменником на від слів: круг, коло; в) з прийменником по від слів: за, над, між, серед.

 

Завдання 4. Складіть по два речення з поданими словами так, щоб в одному випадку ці слова були іменниками, в другому – прийменниками.

Кінець, навколо, попереду, круг, шлях, назустріч, близько, галузь, мета, зв’язок.

 

Завдання 5. Користуючись словником, перекладіть українською мовою подані прийменники. Порівняйте їх будову і складіть з ними речення.

Без исключения, по мере, в связи, применительно к, по случаю, независимо от, несмотря на, впредь до, в течение, в продолжение.

 

Практична робота

Тема: Морфологічний склад сполучників.

Мета: шляхом практичних вправ і усних відповідей виявити знання студентів про сполучник

Обладнання: таблиці, схеми.

Завдання для виконання

Завдання 1. Перепишіть речення. Підкресліть сполучники і сполучні слова

1. Якщо я забуду твої заповіти, туманом чужої омани повиті, якщо обрубаю я спогадів віти, якщо розучуся в майбутнє зоріти, - карай, мене,, мати, карай! 2. Був я в гостині, де люди живуть співучі. Голоси в “Рушнику” сплітались, як лиштва, і та жінка, в якої мамині очі, запитала мене, чи я знаю Малишка.

 

Завдання 2. Визначте сполучники і сполучні слова у поданих прислів’ях. Поясніть, що вони поєднують: члени речення чи частини складного речення.

1. Що написано пером, то не виволочеш волом. 2. Добра свита, та не на мене шита. 3. На похиле дерево і кози скачуть. 4. малі діти – малий клопіт, а підростуть – буде великий. 5. Хто два зайці гонить, той жодного не зловить.

 

Завдання 3. Перепишіть, розкриваючи дужки. Підкресліть сполучники.

1. Ми землю свою захищали (не) даром, і кров (не) дарма пролили – встає перемога квітучим пожаром, як сонце з (до) світньої мли!. 2. Бувай так, що (й) в лютому весною пахне сніг. 3. Діти знали, що мати любить цю пісню, хоча кожного разу плаче од неї.

Завдання 4. Випишіть з художнього твору десять похідних сполучників і розберіть їх за поданою схемою.

Складні сполучники Складені сполучники
Зате – прийменник за + займенник те Через те що – прийменник через + займенник те + займенник що

Завдання 5. Напишіть твір на тему “Чудовий краєвид”. Сполучники підкресліть і схарактеризуйте їх морфологічний склад.

 

Завдання 6. Прочитайте, знайдіть сполучники й однозвучні з ними слова, поясність їх правопис.

1. Геть, думи, ви, хмари осінні! Тож тепер весна золота! 2. Як би ти, сину, йшов в отаку годину. Це ж не близько. 3. Знову думають заходивсь про те таки, що й перше думав. 4. Якби відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.


Читайте також:

  1. А – суцільним, б – з механічним кріпленням різальної частини,
  2. А. Операції щодо виконання видаткової частини бюджету
  3. БУДІВЛІ, БУДИНКИ ТА ЇХ ЧАСТИНИ
  4. Будова рухомої частини приладу.
  5. В адміністративному праві виділяють загальну, особливу і спеціальну частини.
  6. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть складові частини екосистеми.
  7. Варіанти для теоретичної частини
  8. Варіанти індивідуальних завдань для виконання другої частини лабораторної роботи
  9. Варіанти індивідуальних завдань для виконання другої частини лабораторної роботи
  10. Взаємодія психолога з посадовими особами військової частини внутрішніх військ
  11. Визначення часу початку руху частини, підрозділу із вихідного району
  12. Виконання графічної частини та окремих графічних




Переглядів: 954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Правопис прислівників | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.