МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the phrases reproducing the indicated variants of the Rising tone.Sometimes. No. Yes. ′Really? Of course. Never mind. You’re welcome. Right. Fair enough. ′When is he flying? Can I help you? For a week already. ′Where? Will Friday do? And to follow? ′What did you say?
Ex. 2 Read the same rising tunes in conversational contexts. State which of the tunes sound interrogative; which convey the speaker’s casual attitude; which convey a warm and sympathetic reaction. 1 A: Have you heard the latest? – B: No. 2 A: Where is he staying? – B: ′Where? 3 A: Do you ever go to the movies? – B: ,Sometimes. 4 A: I’ll find out if she’s at home. – B: ,Right. 5 A: That was Arthur Miller. – B: ′What did you say? 6 A: Thank you, dear. – B: You’re ,welcome. 7 A: I’d like a steak please. – B: And to follow? 8 A: It costs $20 – Fair enough. 9 A: I’m looking for my wallet. – B: Can I help you? 10 ‘When are you ‘coming to ,see us? 11 How’s your ,daughter? 12 When did you get back from ,holiday?
Ex. 3 Read out the rhymes paying attention to the use of the Rising tone in lists and unfinished parts of utterances: a) ‚Elizabeth, ‚Lispeth, ‘Betsy and ‚Bess – They all went to`gether to seek a bird’s nest; They `found a bird’s nest with ‘five eggs in; They ‘all took ‚one and ‘left four `in.
b) ‘Go to ‘bed ,first – a ‘golden purse; ‘Go to bed ,second – a ‘golden pheasant; ‘ Go to bed ,third – a ‘golden bird.
c) ‘Solomon ,Grundy / ‘born on `Monday/ ‘Christened on ,Tuesday/ ‘Married on `Wednesday/ Took ill on ,Thursday/ ‘Worse on `Friday/ ‘Died on ,Saturday/ ‘Buried on `Sunday/ And that was the ‘end of ‘Solomon Grundy.
Ex. 4 Read out the sentences with the Rise in unfinished parts of utterances: 1 This is a ,pen and ‘that is a `pencil. 2 This is a bird and that is a child. 3 This coach is fast and that coach is slow. 4 This woman is weaving and that woman is sewing. 5 This is a black kettle and that is a yellow kettle. 6 He did it in June, and we did it August. 7 Chris had cherry pie and James had cherry cake. Make up more sentences using the same model. Prompts: France-Spain; basketball-badminton; kitchen-bedroom; rose-daisy; teacher of Italian – teacher of Arabic; a Chinese student – a Vietnamese student; bad guy – good guy; old hat – new hat; sound advice – silly advice.
Ex.5 Read the following lists (LWR): a) One, two, three, four, …. twelve. b) One hundred, two hundred, three hundred, … … … ten hundred. c) Sunday, Monday, ……. Saturday. d) List six colours/ six capitals/ six countries/ six animals/ six months/ six pieces of furniture/ six male names/ six female names/ six famous people.
|
||||||||
|