МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex. 5 Use Low Rise in non-final parts of utterances.Model: ‘When he’s seven,teen he’s ‘going to ‘leave his town. 1 Before she retires she would like to buy a house. 2 Keep trying and you will succeed. 3 There’s something wrong with you if you don’t have dreams. 4 In case she’s away give me a call. 5 Having spent years in Japan he wrote a fine book. 6 When I last met him he was going to start a business. 7 He went to Yale Law School and graduated in the top third of his class. 8 In case you don’t recognize the story, it is the story of Gerald Ford. 9 That was the time when dreams got turned into reality. 10 His beginning was humble but eventually he succeeded. 11 Roger managed to earn money, but lost a lot of health. 12 We telephoned to Jerry, but he refused to talk. 13 I asked him to help me but he wouldn’t. 14 They expected the results to be good, but these were false hopes. Ex. 6 Learn to say large numbers. 999 – nine hundred and ninety-nine; 9, 999 – nine thousand, nine hundred, and ninety-nine; 99, 999 – ninety-nine thousand, nine hundred, and ninety-nine; 999, 999 – nine hundred and ninety-nine thousand, nine hundred, and ninety-nine; 9, 999, 999 – nine million, nine hundred and ninety-nine thousand, nine hundred, and ninety-nine. Say the numbers: 3, 888, 222; 535, 583; 34, 567; 1, 335; 985; 10, 852; 1, 132, 356; 94, 236; 518, 599; 967; 9, 966; 74, 735; 636, 706. Ex. 7 Show the movement of the voice graphically: Low Rise (LR) only: Yes. LR +tail: Isn’t it? (Low prehead+)high head+LR(+tail): I’ll 'try to be ‚quicker. (low prehead+) stepping head+LR(+tail): I’ve 'only 'got to 'buy something for ‚dinner. (low prehead+) High Rise (+tail): 'Don’t you your’self ˙want to go? Ex. 8 a) match the right verbal context with the answer; b) pronounce the drills with the tone variety proposed in the left column; c) choose the right epithet describing the way you sound. Table 7
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|