МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
The Falling Tone PatternThe Falling tone contours all sound definite and complete, yet each of them has a clearly distinct range of meanings. 1 High (Stepping) Head + Mid Wider (or Low Narrow) Fall Contour The meaning of the contour: In statements: neutral, weighty, serious. E.g.: He ‘promised to be ‘back by Monday. In Wh-questions: neutral, weighty, serious. E.g.: What would you like to drink? In Yes/No and tag questions: seeking or expecting confirmation. E.g.: Did you ‘see the van? You ‵like it, don’t you? In imperatives, exclamations: serious, weighty, strong. E.g.: ‘How beautiful. ‘Take it back. You shouldn’t tell her. 2 High (Stepping) Head + High Wide Fall Contour The meaning of the contour: In statements: assertive, insistent, expressing personal concern, surprise, excitement, irritation, protest. E.g.: I didn’t ‵hear that. He couldn’t have ‵told her! In Wh-questions: businesslike, insistent, concerned, brisk. E.g.: ’Why do you ‘keep in‵sisting? Who on ‘earth was `that? In Yes/No questions: the same as said for Contour 1, but in a more insistent way. In imperatives: brisk, businesslike, insistent, urgent. E.g.: ‘Come as ‘soon as you ‵can! In exclamations: light, airy. E.g.: How ‘wonderful your `voice is! 3 Low Head + Low Narrow Fall Contour
The contour sounds calm, reserved, phlegmatic. E.g.: I’d rather you stayed where you are.
Speech Exercises Ex. 1 Practise saying times. Follow the model: What does 15.15. mean? – ‘Quarter past three. 17.53 – seven minutes to six; 19.35 – twenty-five to eight; 13.03 – three minutes past one; 22.45 – quarter to eleven; 14.11 – eleven minutes past two; 18.55 – five to seven; 23.47 – thirteen minutes to midnight; 16.12 – twelve minutes past four; 21.40 – twenty to ten. Now you say what these mean: 11.11; 23.45; 23.15; 23. 48; 2. 30; 4. 41; 4.40. 7.15; 5.05; 17.10; 8.13; 9.35; 18.10; 18.07; 18.38.
|
||||||||
|