МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the mini-dialogues conveying the suggested attitudes (use any kind of tones you learnt).1 A: He’s the best student in the group. – Fancy! (impressed) 2 What shall we order for lunch? – B: I leave the choice to you, Alan. (calm, reserved) 3 He’s bought his third car. – Has he! (impressed) 4 What do you think of my roses? – B: They are delightful! (favourably impressed) 5 A: I’ll make it soon, I promise. – Yes, but how soon? (hostile) 6 A: I find the report encouraging. – B: Extremely encouraging. (impressed) 7 A: You promised it for Thursday. – B: Tuesday. (correction) 8 A: No sign of Joyce yet. - B: She always keeps us waiting. (reproachful, referring tone) 9 A: I should keep quiet about it. – B: Would you? (mocking) 10 A: I know it for a fact. – B: How do you know? (ironical) 11 A: It’s an inch too big. – B: What difference does it make? (disinterested, reserved) 12 A: She was treated by an osteopath. – B: By who did you say? (asking for repetition) 13 A: Was it a good show? – B: The best they’ve ever done! (strong, involved, lively) 14 A: Could I help? – B: You fight your own battles. (challenging, mocking) 15 A: So she didn’t know James? – B: She might have met him somewhere. (doubt, hesitation) 16 A: I’m thinking of having central heating. – B: It’s terribly expensive to install. (warning) 17 A: Can I have that jar? – B: What do you want it far? (serious) 18 A: Tom’s good at French. – B: He studies German as far as I know. (correction) 19 A: Are you sure you are right? – B: You’ll see that I am right. (complacent) 20 A: We’ve just arrived. – B: Did you have a good flight? (check that it is as is assumed)
Ex. 2 Practise reading the dialogue. Mrs Newell has gone to see the doctor and is discussing her problem with him. D: Where is the pain, Mrs Newell? Mrs N: Here, Doctor, in my chest. D: I see. Here? Mrs N: Yes, Doctor. D: Does it hurt when you cough? MRs N: Yes, it does. D: How long have you had it? Mrs N: Six or seven weeks. D: Six or seven weeks? As long as that? Mrs N: I think so. D: Have you tried taking anything - for the cough, I mean? Mrs N: Well – the usual honey and hot lemon. And then I bought some cough syrup. D: Did it help? Mrs N: No, Doctor. That’s why I‘ve come to see you. Unit 9 Expressive means of English intonation Expressiveness of English speech is achieved through a wide use of: 1) emphatic variants of kinetic and static tones; 2) intonation patterns with an inherent emotional colouring, such as the ascending, scandent and sliding heads or the rising-falling tone; 3) irregular preheads; 4) stress reduction and nuclear tone-shift.
|
||||||||
|