Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

РОБОЧА ПРОГРАМА

З дисципліни

ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ

для студентів спеціальності:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

курс ______V_____

семестр _____ІХ_____

Всього _______ годин

лекції ___14_____годин

Практичні заняття _____годин

Семінарські заняття __14__годин

Індивідуальні заняття __12_годин

Самостійна робота _______годин

Екзамен __2____ години

Семестр ____ІХ__

 

Робоча програма розроблена на підставі

 

____________________________________________________________________ (назва типової програми; дата затвердження)

 

професором ______________________________________

прізвище, ім’я, по батькові підпис

 

 

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри

 

_____________________________________________________ ____________

«__5__»____вересня____2012 р., протокол № _1__

 

Завідувач кафедри д.п.н. Дем’яненко Н.М.

прізвище, ім’я, по батькові підпис

Схвалено Радою

 

«______»________________2012 р.

 

Голова ___________________________________

прізвище, ім’я, по батькові підпис

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Сучасний розвиток вищої школи в Україні характеризується зміною орієнтирів освітньої системи в глобалізованому світі, її інтернаціоналізацією, ініціює перехід підготовки майбутнього викладача на якісно новий -контекстно-професійний рівень (в рамках компетентнісного підходу). Сьогодні викладач вищого навчального закладу - це, насамперед, творча особистість з конструктивним рівнем мислення, фундаментальними теоретичними знаннями, професійними компетенціями, здатна до глибокого наукового аналізу ідей, явищ, фактів педагогічної дійсності, швидкої орієнтації у змінюваних обставинах професійної діяльності. Останнє передбачає творче виконання педагогом викладацьких, виховних, організаційних і управлінських функцій, суть яких полягає у створенні умов підтримки, турботи, відносин співробітництва й співтворчості, прямому і опосередкованому впливові на особистість студента через організацію процесу його навчання та виховних упливів. Таким чином, реалізація вищезазначених функцій продукує необхідність оволодіння майбутніми викладачами вищої школи знаннями історичного процесу становлення і розвитку вищої школи, дидактики вищої школи, теорії виховання, основ планування і організації навчального процесу у вищій школі, управління вищим навчальним закладом.

Інтегрований курс «Педагогіка вищої школи» є логічною складовою програми підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» для всіх спеціальностей. Він завершує цикл педагогічних дисциплін і логічно пов'язаний на міждисциплінарному рівні з попередніми дисциплінами педагогічного, психологічного та ін. спрямування. Курс спрямований на оволодіння студентами понять: «педагогіка вищої школи», «дидактика вищої школи», «теорія виховання у вищій школі», «компаративна педагогіка вищої школи», «суб'єкт-суб'єктні» виховні відносини», «педагогічний менеджмент» та ін.

Основною метою навчальної дисципліни є ґрунтовне оволодіння магістрантами знаннями в галузі теорії і практики педагогіки вищої школи, набуття компетенцій педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі щодо виконання професійних обов'язків викладача, проведення науково-пошукової роботи, керівництва дослідницькою діяльністю студентів, організації і управління навчальним процесом у вищому навчальному закладі.

Основні завдання курсу:

· забезпечення розуміння цілісного процесу становлення і розвитку
системи вищої освіти в Україні;

· обґрунтування сучасних тенденцій розвитку вищої школи в контексті
творення Європейського регіону вищої освіти, її інтернаціоналізації;

· підготовка студентів до комплексного, системного сприйняття і
розроблення науково-педагогічної проблематики;

· обґрунтування міжпредметних зв'язків курсу «Педагогіка вищої школи»;

· аналіз теоретико-методологічних концепцій організації процесу навчання

у вищій школі;

· засвоєння змісту й вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо

організації та управління навчальним процесом у вищих навчальних

закладах;

· забезпечення розуміння основних положень, принципів організації

навчального процесу у вищій школі;

· обґрунтування структурних елементів системи управління навчальним

процесом у ВНЗ;

· практичне опанування студентами різними формами організації

навчального і виховного процесів у вищих навчальних закладах ІІ – ІV рівнів акредитації;

· виховання у магістрантів особистісних якостей майбутнього педагога,

відповідального ставлення до виконання ролі викладача, прагнення до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення.

В результаті засвоєння курсу студенти мають знати:

· основні етапи еволюції педагогічної парадигми вищої школи України;

· соціально-економічні та суспільно-політичні передумови формування вітчизняних освітньо-виховних систем;

· основні досягнення, проблеми і тенденції розвитку педагогіки вищої школи в Україні та у світовому освітньому просторі;

· сучасні підходи до моделювання педагогічної діяльності;

· нормативно-правові та економічні основи функціонування системи вищої освіти;

· закономірності та особливості педагогічного процесу у вищій школі;

· основні принципи організації навчального процесу у вищій школі;

· положення законодавчих актів щодо організації та управління навчальним процесом у вищих закладах освіти, особливості їх застосування;

· особливості організації й зміст навчально-методичної та науково-методичної роботи у вищому навчальному закладі.

В результаті засвоєння курсу студенти мають вміти:

· здійснювати комплексний аналіз науково-педагогічних явищ і процесів;

· використовувати в навчальному процесі знання фундаментальних основ, сучасних досліджень, проблем і тенденцій розвитку відповідної наукової галузі, її взаємозв'язків з іншими науками;

· викладати предметний матеріал у взаємозв'язку з іншими дисциплінами навчального плану підготовки студентів;

· проектувати виховні «суб'єкт-суб'єктні» відносини «викладач-студент» на рівні співпраці та співтворчості;

· здійснювати комплексний аналіз організаційно-педагогічних явищ і процесів;

· застосовувати положення нормативно-правових актів щодо організації та
управління навчальним процесом у вищих закладах освіти;

· проектувати навчальну діяльність за певним напрямом фахової
підготовки;

· розробляти навчальну та науково-методичну документацію (навчальні та
робочі плани, програми навчальних дисциплін; індивідуальний план
навчальної, науково-методичної, організаційної та виховної роботи
викладача тощо).

В основі викладання навчальної дисципліни „Педагогіка вищої школи"

- кредитно-модульна система. Інтегрований курс складається з 4 модулів.

Перший модуль «Історико-системний аналіз процесу становлення і розвитку вищої школи». В ньому міститься науковий аналіз ґенези вищої школи в Україні XVI - початку XX ст., особливостей реструктуризації та розвитку системи вищої освіти в Україні (1917 - 1990 рр.), обґрунтування європейського вектору розвитку вищої школи України в 90-х роках XX - на початку XXI ст.

Другий модуль «Дидактика вищої школи».В ньомурозкриваються основні дидактичні концепції, принципи проектування змісту цілісного науково-педагогічного процесу вищої школи, висвітлюються традиційні й новітні методи, форми навчання у вищому навчальному закладі, розкриті сучасні технології навчання.

Третій модуль «Теорія виховання». В ньомурозкривається сутність інноваційних технологій виховання студентства, роль та функції куратора академічної групи в управлінні системою позааудиторної виховної роботи.

У четвертому модулі «Організація та управління вищим навчальним закладом» відображено законодавчі та методологічні основи організації та управління вищим навчальним закладом, особливості планування навчального процесу у ВНЗ, основні засади управління навчальним процесом у вищому закладі освіти.

Зміст кожного модуля представлено у тематиці лекцій, семінарських і тьюторських занять, проблемах для самостійного опрацювання, питаннях для самоконтролю знань. Усі види роботи оцінюються рівною мірою викладачем і студентом, що дає змогу визначити рейтинг останнього за результатами його навчальної діяльності.

Робоча програма курсу складається з пояснювальної записки, тематичного плану, де представлено розподіл годин на аудиторні заняття та самостійну навчальну роботу студентів, змістової частини зі структуризацією навчального матеріалу за модулями, темами, тематики семінарських, тьюторських занять, наукових магістерських робіт, проблематики наукових рефератів, завдань для контролю, самоконтролю знань, питань для самостійного опрацювання та переліку питань до іспиту, списку рекомендованої (основної і додаткової) літератури.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН для студентів денної форми навчання

 

Назва модулів і тем Кількість годин
  Аудиторна робота  
Всього Ауд. Інд.роб. лекції Семінар. СРС
  Вступ. Предмет і завдання педагогіки вищої школи. Основні категорії та поняття.        
  Модуль І. Історико-системний аналіз процесу становлення і розвитку вищої школи в Україні Особливості реструктуризації та розвитку системи вищої освіти в Україні (1917 – 1990 рр.) Європейський вектор розвитку вищої школи України в 90-х роках ХХ століття на початку ХХІ ст..            
     
  Модуль ІІ. Дидактика вищої школи            
  Сутність процесу навчання у вищій школі Методи і засоби навчання у вищому навчальному закладі      
  Форми організації навчання у вищій школі Контроль та оцінка знань, умінь і навичок студента      
  Модуль ІІІ. Теорія виховання у вищій школі            
  Сутність процесу виховання у ВНЗ Методи і форми виховання у ВНЗ Виховна робота куратора академічної групи      
  Модуль IV. Організація та управління вищим навчальним закладом.            
  Законодавчі та методологічні основи організації та управління вищим навчальним закладом Організація, планування та управління навчальним процесом у ВНЗ      
  Управління вищим навчальним закладом Науково-методичне забезпечення педагогічного процесу у ВНЗ      
  Всього      

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН для студентів заочної форми навчання

 

Назва модулів і тем Кількість годин
  Аудиторна робота  
Всього Ауд. Інд.роб. лекції Семінар. СРС
  Вступ. Предмет і завдання педагогіки вищої школи. Основні категорії та поняття.            
  Модуль І. Історико-системний аналіз процесу становлення і розвитку вищої школи в Україні Особливості реструктуризації та розвитку системи вищої освіти в Україні (1917 – 1990 рр.) Європейський вектор розвитку вищої школи України в 90-х роках ХХ століття на початку ХХІ ст..            
         
  Модуль ІІ. Дидактика вищої школи            
  Сутність процесу навчання у вищій школі Методи і засоби навчання у вищому навчальному закладі          
  Форми організації навчання у вищій школі Контроль та оцінка знань, умінь і навичок студента          
  Модуль ІІІ. Теорія виховання у вищій школі            
  Сутність процесу виховання у ВНЗ Методи і форми виховання у ВНЗ Виховна робота куратора академічної групи            
  Модуль IV. Організація та управління вищим навчальним закладом.            
  Законодавчі та методологічні основи організації та управління вищим навчальним закладом Організація, планування та управління навчальним процесом у ВНЗ          
  Управління вищим навчальним закладом Науково-методичне забезпечення педагогічного процесу у ВНЗ          
  Всього        

Зміст модулів (лекційного курсу)




Переглядів: 344

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЛЕКЦІЯ 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.