Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аутичні діти

"Аутизм" (від грецького- «сам» ) - означає крайні порушення контактів,відхід від реальності у світ власних переживань". Таке визначення аутизму є у психологічному словнику. Цей термін уперше ввів швейцарській психіатр і психолог Є.Блейлер, він позначає цілий комплекс психічних і поведінкових розладів.

Звичайно виділяють три основні області, у яких аутизм виявляється особливо яскраво : мова і комунікація; соціальна взаємодія; уява емоційна сфера.

Як основні симптоми аутизму називають труднощі в спілкуванні і соціалізації, нездатність до встановлення емоційних зв’язків порушення мовного розвитку, однак слід зазначити , що для аутизму характерний аномальний розвиток всіх областей психіки : інтелектуальної й емоційної сфер , сприйняття, моторики, уваги, пам’яті , мови.

Незважаючи на спільність порушень у психологічній сфері, аутизм виявляється в різних формах. Наведемо приклади різних підходів до класифікації аутичних дітей. Так англійський дослідник доктор Л.Вінг розділила таких дітей по їхніх можливостях вступу в соціальний контакт на "самостійних" , "пасивних" і "активних" , але "безглуздих". На її думку, прогноз соціальної адаптації найбільш сприятливий для груп "пасивних" дітей. Пропонується класифікація категорій аутичних дітей за способом взаємодії зі світом і захистом від нього.

1. Повна відчуженість від того, що відбувається. Діти з цією формою аутизму демонструють у ранньому віці найбільший дискомфорт і порушення активності, що потім переборюють , вибудувавши радикальний компенсаторний захист: вони цілком відмовляються від активних контактів із зовнішнім світом. Так діти не відгукуються на прохання і нічого не просять самі, у них не формується цілеспрямована поведінка. Вони не використовують мову, міміку і жести. Це найбільш глибока форма аутизму, що виявляється в повній відчуженості від того, що відбувається навколо.

2. Активне відкидання. Діти цієї групи більш активні і менш ранимі в контактах із середовищем, однак для них характерне неприйняття більш частини світу. Для таких дітей важливо стороге дотримання сформованого твердого життєвого стереотипу, визначених ритуалів. Їх повинна оточувати звичайна обстановка, тому найбільш гострою їхні проблеми виявляються з віком, коли стає необхідним вийти за межі домашнього життя, спілкування з новими людьми. У них спостерігається безліч рухових стереотипів. Вони можуть користуватись мовою, однак їхній словарний запас специфічний : вони застосовують насамперед мовні штампи, жорстко зв’язуючи їх з конкретною ситуацією. Для них характерний рубаний телеграфічний стиль.

3.Захоплення артистичними інтересами. Діти цієї групи відрізняються конфліктністю, невмінням враховувати інтереси іншого, захопленням тими самими заняттями і інтересами. Це дуже "мовні" діти, вони володіють великим словниковим запасом, однак вони говорять складними, "книжковими" фразами, їхня мова справляє неприродно "доросле" враження. Незважаючи на інтелектуальну обдарованість у них порушене мислення, вони не відчувають підтексту ситуації, їм важко сприйняти одночасно все, що відбувається.

4.Надзвичайні труднощі організації спілкування і взаємодії. Центральна проблема дітей цієї групи - недосконалість можливостей в організації взаємодії з іншими людьми. Для цих дітей характерні труднощі в засвоєнні рухових навичок, їхня мова бідна граматично, вони можуть губитися в найпростіших соціальних ситуаціях. Це найбільш легкий варіант аутизму.

За статистикою, глибокий аутизм зустрічається тільки в однієї дитини з тисячі. У повсякденній практиці ми , я к правило, працюємо з дітьми, що мають лише окремі аутичні ознаки. Серед хлопчиків аутизм зустрічається в 4-5 рази частіше , ніж серед дівчаток.

Причини виникнення аутизму до кінця не дослідженні. Більшість авторів відносять до них порушення внутрішньоутробного розвитку і хвороби раннього дитинства, що виснажують дитину. В аутичних дітей частіше спостерігаються мозкові дисфункції і порушення біохімічного обміну. Аутизм нерідко поєднується з іншими психічними розладами.

 




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ігри за партами | Портрет аутичної дитини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.