Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






РОЛЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ СЛУЖБ МАРКЕТИНГУ

 

Реалізація концепції маркетингу на підприємствах вимагає ство­рення відповідної служби або відділу, який вивчає маркетингове се­редовище, аналізує ринкову ситуацію та надає консультації для ус­пішного просування на ринку. Кінцевою метою функціонування маркетингових служб є підпорядкування господарської і комерцій­ної діяльності законам існування та розвитку ринку.

Служби маркетингу у своєму розвитку пройшли декілька стадій, починаючи від звичайних відділів збуту до спеціалізованих служб маркетингу.

Сучасна організація служби маркетингу на підприємстві залежить від співвідношення чотирьох складових частин:

· виробництво (технологія виробництва і виробничі потужності);

· фінанси (грошові кошти, кредитування, авансування);

· кадри (персонал спеціалістів різних підрозділів, їх функції);

· маркетингові заходи.

Зростання за останні роки ролі маркетингу привело до того, що він опинився у центрі основних заходів, якими намагаються задо­вольнити всезростаючі вимоги і потреби споживачів. Саме тому фір­ми покладаються на маркетинг як на комплексний засіб спостере­женням за ринком і пристосування до змін, які відбуваються на ньому. Для того, щоб вчасно зреагувати на ринкову ситуацію, по­трібно розглядати маркетинг як систему управління виробничим та збутовим циклом фірми. Цією системою потрібно управляти за до­помогою наступних принципів:

 

1. Цілеспрямованість. Організація служби маркетингу повинна від­повідати цілям та політиці підприємства, бути чітко сформульо­ваною, оцінюватися за кількісними параметрами, мати спеціалізо­вані підрозділи для вирішення маркетингових проблем.

2. Чіткість і надійність. Служба маркетингу повинна відповідати напрям­кам діяльності фірми, з точністю вирішувати проблеми виробництва і збуту, забезпечувати єдність керівництва маркетинговою діяльністю.

3. Оперативність стратегічного, тактичного та поточного управління підприємством. Служба маркетингу повинна своєчасно оцінювати ситуа­цію на ринку і приймати рішення для швидкого реагування на її зміну.

4. Гнучкість. Служба маркетингу повинна оперативно реагувати на поточні зміни ринкового і навколишнього середовища.

5. Стимулювання активності і творчості працівників. Стимулюван­ня досягається за допомогою системи заходів матеріального і мо­рального заохочення за результати діяльності спеціалістів.

6. Скоординованість і узгодженість підрозділів і окремих виконавців маркетингових завдань і функцій.

Якщо на підприємствах між структурними підрозділами не розме­жовуються виконавчі функції, тоді між ними будуть виникати певні протиріччя, зокрема з таких питань: * розробка товарів (розробник намагається виконати дуже простий варіант товару); * виробництво товарів (зацікавленість у зниженні витрат на виробництво, нехтую­чи при цьому якістю і науковою місткістю); * аналіз фінансових ре­зультатів (намагання отримати максимальні прибутки за будь-якого випадку без додаткових капіталовкладень в стимулювання збуту та інші заходи); * споживче кредитування (прагнення встановити жорсткі умови кредитування) і т. д.

-- Отже, розмежування окремих функцій без врахування маркетингового підходу до кожного елементу виробничо-збутового циклу веде до розбалансованості і порушення механізму функціонування підприємства в умовах гострої товарної конкуренції.

Створення ефективної організаційної служби маркетингу на під­приємстві потребує вирішення трьох основних завдань:

vяк об'єднати спеціалістів маркетингу;

vхто для кого є керівником у службі;

vраціональне розмежування функцій,які повинен виконувати коженспеціаліст служби.

Побудова структури управління пройшла ряд етапів:

1. організація служби Фредеріка Тейлора (початок XX cm.) — «ступінчата підпорядкованість — єдиний варіант виконання робіт з маркетингу»;

2. організація з «погляду гуманних відносин» (інтелігентність, добро­зичливість, такт), 1930 рік, Європа;

3. організація служби залежно від «маркетингового середовища» (1960 рік) — підприємці Берне і Сталкер побудували дві моделі — механічну (бюрократичну) і органічну (підприємницьку).

Основна ідея механічної структури полягає у миттєвій реакції на події на ринку. Її ознаками є: *спеціалізація спеціалістів, * чітке розмежування функцій, * формалізація відносин, * централізація прийнятих рішень, *мала гнучкість.

 

Основна ідея органічної структури полягає у спробі випередити події. Її ознаками є: * неформальність, * гнучкість, * постійна змі­на функцій, * відносна автономія підрозділів.

 

У практиці не існує ідеального типу організації служби маркетингу на підприємствах. При організації служби керівництву фірмою треба постійно шукати оптимальне співвідношення між стратегією під­приємства, навколишнім середовищем і організацією маркетингу.

 

Планування функцій маркетингу, які виконують окремі працівники, може здійснюватись з використанням таких методів:

ü затратний — праця спеціалістів триває повний робочий день, між спеціалістами існує логічний зв'язок;

ü управлінський — створення умов, які допомагають управляти робо­тою за принципом послідовності і в єдиному напрямку;

ü соціальний — робота повинна відповідати статусу спеціалістів, бу­ти повноцінною з отриманням задоволення;

ü гнучкий — зміст виконуваних функцій і час на їх виконання мають залишати простір для швидкого реагування на зміну умов мікро- і макросередовища.

Сам процес управління маркетингом на підприємстві складаєтьсяізобов'язкового виконання цілого ряду завдань відповідною службою.

Спеціалісти служби маркетингу займаються організацією системи маркетингових досліджень і маркетингової інформації, аналізом маркетингового середовища, ринків індивідуальних споживачів і окремих підприємств, визначенням обсягів попиту, сегментації рин­ків, відбором цільових ринків, позиціюванням товарів на ринку, розробкою нових товарів, ціноутворенням, розповсюдженням това­рів, стимулюванням збуту, рекламуванням, стратегічним плануван­ням і контролем діяльності служби.

Правильний вибір моделі організації структури служби маркетингу є лише передумовою для її ефективної роботи. Керівництву фірми доціль­но укомплектувати цю службу висококваліфікованими спеціалістами, правильно розподілити між ними обов'язки, наділити їх відповідними правами, створити належні умови для праці всіх спеціалістів служби.

В залежності від фінансових можливостей, виробничо-комерцій­ного напрямку і характеру збутового циклу різні фірми та об'єднан­ня по-різному вирішують проблему формування служби маркетингу, кадрового її поповнення і специфіки функціонування, обов'язків кожного спеціаліста. Дрібні і середні фірми у своєму штатному апа­раті наймають одного-двох спеціалістів з маркетингу, які виконують усі маркетингові функції. Деякі фірми у своєму апараті управлін­ського персоналу не мають спеціалістів, а користуються марке­тинговими послугами консалтингових фірм, провідних коледжів, університетів і великих фірм, які мають багаточисельний апарат спеціалістів-маркетологів.

Найбільш поширеною для вітчизняних підприємницьких форму­вань є структура апарату,яка налічує п'ять спеціалістів: 1. керівник служби; 2. спеціаліст з дослідження ринку (збір інформації, маркетингові дослідження); 3. спеціаліст з реклами і стимулювання збуту сервісу; 4. спеціаліст з товарного руху і збуту; 5. спеціаліст з планування товарів ринкової новизни.

Служба маркетингу підприємств займається вивченням споживачів, їх традиційних смаків, споживацьких переваг, споживчої реакції на нові товари і послуги; дослідженням мотивів купівлі та відмови на ринку товарів; аналізом мікросередовища підприємства; дослідженням товарів, їх властивостей, аналізом системи товаропросування і каналів збуту; вивченням стану конкуренції та конкурентоспроможності власних товарів; рекламуванням їх та стимулюванням збуту.

Керівники і провідні спеціалісти служби маркетингу повинні за­довольняти загальним вимогам, які висуваються спеціалістам управ­ління (компетентність, здатність керувати собою, навички вирішу­вати проблеми, здатність навчати підлеглих, сприяти формуванню і розвитку трудового колективу тощо). Крім цього, вони повинні за­довольняти ряд специфічних вимог, які визначають особливості праці у сфері маркетингу. До таких вимог належать:

 

1. системність знань, висока ерудованість і кругозір;

2. високі аналітичні якості;

3. вміння прогнозувати ситуацію і приймати ефективні рішення;

4. комунікабельність, тактовність;

5. дипломатичність, уміння погасити конфлікти, нейтральність.

 




Переглядів: 743

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ФОРМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ | Вопрос №18.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.